'Ophouden met spelen voor detective'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

'Ophouden met spelen voor detective'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 07:27

http://www.destentor.nl/nwoverijssel/article2329144.ece
destentor.nl

Bewoners van de Blankensteinweg in Meppel willen dat hun overburen ophouden met het spelen van privé-detective. "We lijken wel beland in 1984 van George Orwell.

Big Brother van de overkant houdt je in de gaten. De hele dag maken ze foto's", zegt H. Borst.

Zijn overburen zijn het paar W. van den Berg en H. Lenstra. Zij zijn naar de Raad van State gestapt omdat Borst een paardenhandel zou hebben waar hij goed mee zou verdienen. "Van de gemeente Meppel hoef je niets te verwachten", zei Lenstra. Als handelaar in hout heeft hij zelf op voet van oorlog geleefd met het gemeentebestuur.

Zijn partner is advocate. Per ongeluk scheurde zij een brief open die geadresseerd was aan Borst maar die bij haar in de bus viel. Er kwam een nota uit van een paardenverzekeringsmaatschappij.

Volgens Van den Berg is die nota het bewijs dat Borst bedrijfsmatig met paarden bezig is en niet meer met een hobby. Een bedrijf is in strijd met het bestemmingsplan. "Toen we nog niet gebrouilleerd waren heeft hij zijn plannen verteld."

Het paar vindt de overlast van paardengetrappel en breed uitzwenkende trailers te gek worden. "Hij heeft daar zo'n uitrit aangelegd", zei Lenstra met de handen ver uit elkaar. Volgens de twee worden voortdurend jonge paarden gekocht, opgeleid en doorverkocht. Het gesnuffel in het leven van Borst is volgens het paar nodig omdat de paardenman gewoonweg alles ontkent.

Borst vindt het een lage streek dat zijn overbuurvrouw zijn post heeft opengemaakt. "Dat doe je niet per ongeluk." De nota bewijst volgens hem ook niets. Er staan vier paarden op, zegt de man die een woninginrichtingswinkel heeft in Meppel. "Als ik echt goed zou verdienen, zou ik paarden niet verzekeren". De Raad van State bepaald binnen zes weken of de gemeente maatregelen moet treffen.

Asciugamano

Re: 'Ophouden met spelen als detective'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 07:33

Altijd gezellig, klagende buren!

meliza

Re: 'Ophouden met spelen voor detective'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 08:23

Waar sommige mensen zich wel niet druk om maken!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 09:33

Verzekering voor 4 paarden klint niet echt vreemd of bedrijfsmatig. Handelspaarden verzeker je trouwens in de regel niet.

Misschien hebben de buren gewoon overal "last" van aangezien de verhoudingen niethelemaal optimaal meer zijn.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 09:33

das een leuke. Dus ik ben ook beroepsmatig bezig. Mijn paard is ook verzekerd.

Dat is echt een redenatie van niets zeg.Verward

Ze zeggen wel eens: beter een goede buur, dan een verre vriend. Geef me in dit geval de verre vriend toch maar dan.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 09:52

Huh, ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een handelaar zijn paarden verzekert?
Ik vind het maar vaag, sommige mensen zien overal iets slechts in...

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 09:59

Volgens mij hebben die mensen gewoon niks beters te doen met hun leven. *zucht* waar sommige mensen zich al niet druk over kunnen maken.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 10:10

Tjonge, je zult zulke buren maar hebben.
Buren die zo ver gaan om iemands leven op z'n kop te zetten......nee, ben blij dat ik ze niet heb.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 10:13

zie ik het dan als enige van de andere kant?

ook als handelaren al verzekerde (duurdere)paarden aankoopt,dan houdt je dat toch zo(ik heb geen verstand van verzekeren hoor,maar lijkt mij iets vvaardevols)?
misschien heeft hij 4 eigen paarden en daarnaast stiekem een bedrijfsmatige paardenhandel ernaast en als niemand daar vanaf vveet,betaald hij ook geen tax.

de overburen gaan misschien ver maar recht op melding geven van een illegaal bedrijf mag van mij best.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 10:33

Persoonlijk ben ik niet zo'n moraalridder maar ieder zijn ding.
Bij waardevolle paarden ishet premiebedrag vaak zo hoog dat niet verzekeren en de schade nemen voor 1 a 2 paarden die dood neervallen per jaar goedkoper is dan de premie betalen. Minder waardevolle paarden wisselen vaak binnen enkele weken/maanden van eigenaar dat verzekeren ook niet zinvol is.

In de regel zijn alleen topfokmerries en particuliere paarden verzekerd.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 10:39

Waar bemoeiend die mensen zich mee?

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 11:13

Volgens mij valt dat wel mee met die paarden!
Ze hebben daar een superschattig huisje met heel klein stukje weide en een bak erbij. Dus veel plek hebben ze niet!

Lijkt me vervelend van die buren zeg Verward Wat een gezeur om niks.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 11:25

van je buren moet je het maar hebben he.. ik zou gewoon aangifte doen van schending van privacy ofsoo.. die buren hebben tog geen toestemming gehad om de hele dag foto's van je te maken... als ze er zo verschrikkelijk last van hebben verhuizen ze maar lekker want aan het verhaal te lezen zijn het de enige die er last van hebben en iemand anders zn post open maken doe je volgens mij ook noet per ongeluk wij krijgen ook wel eens post van de buren maar dat zien we meteen

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 11:44

Bedrijfsmatig zal het nooit kunnen zijn want meneer heeft een hoofdinkomen uit een wooninrichting zoals werd verteld. Het zou een uit de hand gelopen hobby kunnen zijn. Wat een walgelijke buren kun je hebben. Het "bewijs" van de paardenverzekering is op een onrechtvaardige manier bij de buren terecht gekomen en of dat voldoende is om de paardeneigenaar aan te klagen.......denk het niet. Buhh het zullen je buren maar zijn. Ik zou ze aanklagen wegen schending van m'n priveleven. Dat gegluur en snuffelen in een andermans post!!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 12:02

Klinkt nogal overtrokken. Verzekering voor 4 paarden noem ik zeker niet perse bedrijfsmatig. Dat vind ik eerder particulier.
Daarnaast vraag ik me dan af of die overburen zelf geen leven hebben, dat ze de hele dag op hun buren letten.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 12:39

Sorry heb zelf elf paarden hier op stal staan ook alle verzekerd maar ben niet beroepsmatig bezig met paarden puur voor de passie. Wel heb ik omdat ik meer dan 5 paarden huisvest een milieu vergunning geregeld zodat ik nooit last kan hebben met buren die ooit te dicht bij mij zouden kunnen gaan bouwen. Maar aangezien de buren minimaal 1200 meter verder wonen heb ik daar niet veel van te verwachten. Heerlijk hoor buren maar wel op een afstand.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 12:46

Per ongeluk post openmaken kan best. Maar daar rare conclusies aan verbinden weer niet.
Volgens mij wordt er hier op alle slakken zout gelegd. Fijne buren dit....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 12:54

Citaat:
de overburen gaan misschien ver maar recht op melding geven van een illegaal bedrijf mag van mij best.

En de recht op privacy dan?

Ik vraag me echt af hoe mensen zoiets kunnen op maken uit een nota voor vier paarden. Dan moet je je wel heel erg vervelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 13:08

Waar afgunst en verveling toch weer toe leidt.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 13:09

Cayenne schreef:
Bewoners van de Blankensteinweg in Meppel willen dat hun overburen ophouden met het spelen van privé-detective. "We lijken wel beland in 1984 van George Orwell.

Zo'n literaire referentie maakt me nou gewoon blij Lachen

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 13:16

Belachelijk

ik raad ze aan om hun paardenliefhebbende buren te gaan helpen met stallen mesten dan hebben ze niet zoveel vrije tijd over om te gaan lopen zieken
Koe

KIMxHORSE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:09

Hoe zielig kan je zijn!
Dat slaat toch nergens op, ik bespied mij buren toch ook niet omdat ze een eigen computerbedrijf je aan huis hebben.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:09

om te kotsen dit!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 15:02

Kunnen die mensen niet zelf eens een hobby gaan zoeken inplaats van de buren te stalken.

Ik hoor het al helemaal voor me.

wat is uw hobby?
Fotografie.
wat fotografeert U dan?
Mijn buren!

Ponybokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 15:41

Deze mensen lijken veel op mijn overburen.. Meneer & Mevrouw Zuurpruim met hun twee kinderen .. Sommige mensen hebben gewoon geen eigen leven, of niks beters te doen.. Schijnheilig Cheese!