Paard op hol op rijksweg A16

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paard op hol op rijksweg A16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 14:40

http://www.bndestem.nl/breda/2323516/Pa ... eg-A16.ece
bndestem.nl

Het leverde de politie in korte tijd tientallen verontruste telefoontjes van verbijsterde automobilisten op: een op hol geslagen paard dat gisteravond enige tijd over en naast de rijksweg A16 rende. Het paard galoppeerde van Hazeldonk tot aan Galder.

Daar werd het beest gevangen door omstanders en mensen van Rijkswaterstaat. De politie had gisteravond nog geen idee waar het paard vandaan kwam en hoe het op de snelweg belandde. Voor zover bekend heeft het dier geen schade aangericht.

Lynn_Nikita

Re: Paard op hol op rijksweg A16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 14:46

het beest gevangen... beest???
gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurd verder

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 14:48

Laat HC het maar niet horen. Nagelbijten / Gniffelen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 14:49

nee, dit is anders, nu zit er niemand op he...of luisteren haar paarden ook zo goed als ze alleen zijn en ergens van schrikken?

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 15:21

Wie is HC???????????????

xBernice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 15:22

is er ook nog geen baasje die zijn paard kwijt is of is het paard al weer terug bij zijn baas.. ?? gelukkig geen schade!! Lachen

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 15:31

Jeetje het is gelukkig goed afgelopen. Dat had ook anders kunnen zijn! Maar goed is de eigenaar al terecht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 15:34

Hmmm, 4 kilometer verder (oid) heb ik gisteravond nog gereden Clown

Nou ja, gelukkig is het goed afgelopen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 15:36

Lynn_Nikita schreef:
haar

zijn Knipoog

gelukkig is er niks ernstigs gebeurt

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 16:05

hilden1971 schreef:
Wie is HC???????????????

Ja wie is dat eigenlijk? Gelukkig dat het paard geen schade heeft toegebracht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 16:16

Ik neem aan dat Lynn_Nikita Huertecilla bedoelde.

Ik snap overigens niet waarom HC relevant is in deze discussie? Verward

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 16:59

Vermoedelijk vanwege zijn (soms nogal heftige) commentaar over het onder controle hebben van je paard (bijvoorbeeld langs de weg)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 17:01

volgens mij kan je hier het paard niet onder controle hebben, reed er iemand op? liep er iemand naast?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 17:04

Gelukkig heeft het dier zelf niets en zijn er ook geen automobilisten gewond geraakt, dus goed afgelopen.
Wat HC nou weer in dit verhaal te zoeken heeft begrijp ik niet. Zijn mening over controle houden/hebben is duidelijk maar ik vind het belachelijk dat dat hier nu weer ter sprake gebracht wordt ( en dus híer weer de discussie wordt uitgelokt, kan me zo voorstellen als HC dit leest dat ie reactie geeft)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 17:07

Gelukkig heeft het paard geen schade aangebracht.
Al ben ik wel benieuwd of het paard zelf niets aan de pezen heeft als hij over de weg galopeert voor een flink stuk.

Ik hoop dat de eigenaar ook weer gevonden is

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 17:12

even voor de duidelijkheid: ik heb alleen de reden neergezet waarom ík denk dat HC ter sprake wordt gebracht, ik ben niet degene die hem ter sprake bracht en ik vind het ook niet terecht Knipoog

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 18:36

Lynn_Nikita schreef:
het beest gevangen... beest???
gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurd verder

Ik vond dat ook al zo raar "het beest"???
Maar gelukkig lijkt het mee te vallen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 18:43

Laura24 schreef:
even voor de duidelijkheid: ik heb alleen de reden neergezet waarom ík denk dat HC ter sprake wordt gebracht, ik ben niet degene die hem ter sprake bracht en ik vind het ook niet terecht Knipoog

Dat snapte ik Knipoog Maar dat is ongetwijfeld de reden dat iemand hem ineens ter sprake bracht Knipoog

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 18:46

Gelukkig is het goed afgelopen.

Maar ik ben wel benieuwd waar de automobilisten naartoe gebeld hebben. Toen er van mijn stal 4 paarden ontsnapt waren en op de provinciale weg liepen (waar je 80 mag), en er iemand 112 belde, zeiden ze dat als er niet iemand levensgevaarlijk gewond was, ze dan niet kwamen. Hij moest maar gewoon de politie bellen. Je weet wel; Geen spoed, wel politie. Dat vind ik echt raar. Er kon ieder moment een dodelijk ongeluk gebeuren. Moet dat dan eerst gebeuren voordat ze met spoed willen komen? Het was toch veel beter geweest als er snel politie was gekomen die in ieder geval de auto's had kunnen waarschuwen dat ze rustig moesten rijden? Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?

Uiteindelijk is het ook allemaal goed afgelopen. Eén paard had wat wondjes (die van mij natuurlijk Bloos).

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:01

2 Loslopende honden op een 80 km weg vonden ze ook niet belangrijk genoeg. Heb er toen van gemaakt dat ik niet voor Piet Snot belde en wat overdreven dat ze op dat moment de kruising opgingen en voor levensgevaarlijke situaties zorgden..... Was íets overdreven, maar zeker wel gevaarlijk aangezien automobilisten rare kronkels moesten maken om uit te kunnen wijken voor die dieren,

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:31

Laura24 schreef:
Vermoedelijk vanwege zijn (soms nogal heftige) commentaar over het onder controle hebben van je paard (bijvoorbeeld langs de weg)

Erg grappig dit. Mijn commentaar op dit punt is niet´heftig´. Wel helder. Dat kan best extreem óverkomen bij de lezer. Dat is heel wat anders en zegt vaak het meeste over de lezer Haha!
Uit de reacties hier blijkt dat ongeacht of de lezer het er mee eens is, de inhoud wel over komt. Dát is de hele bedoeling van mijn ´commentaar´ Pling

In dit geval heb ik geen informatie ( was het opgetoomd?) op basis waarvan ik een mening kan vormen en kan er dus inhoudelijk niets over zeggen.
Fijn dat er niets gebeurd is en automobilisten blijkbaar goed opletten ROFL

hc

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:17

Huertecilla schreef:
Laura24 schreef:

Erg grappig dit. Mijn commentaar op dit punt is niet´heftig´. Wel helder. Dat kan best extreem óverkomen bij de lezer. Dat is heel wat anders en zegt vaak het meeste over de lezer Haha!
Uit de reacties hier blijkt dat ongeacht of de lezer het er mee eens is, de inhoud wel over komt. Dát is de hele bedoeling van mijn ´commentaar´ Pling

In dit geval heb ik geen informatie ( was het opgetoomd?) op basis waarvan ik een mening kan vormen en kan er dus inhoudelijk niets over zeggen.
Fijn dat er niets gebeurd is en automobilisten blijkbaar goed opletten ROFL

hc

Zoals ik in mijn reactie erna vermeld (die ik dus geschreven had om niet persoonlijk erop aangesproken te worden Knipoog ) is het niet hoe ík erover denk, maar ik weet wel dat sommige andere mensen er zo over denken. Ik ben het meestal met je reacties eens, al zou ik persoonlijk mijn reacties wat minder helder (zoals je het zelf noemt Knipoog ) plaatsen Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:58

Wel Laura, zullen we dit bericht maar gewoon als HEEL positief nieuws positioneren?!

Automobilisten letten goed op terwijl er nota bene op de snélweg een paard rondgaloppeerde.

Knipoog

hc

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:41

Huertecilla schreef:
Wel Laura, zullen we dit bericht maar gewoon als HEEL positief nieuws positioneren?!

Automobilisten letten goed op terwijl er nota bene op de snélweg een paard rondgaloppeerde.

Knipoog

hc

Helemaal waar Haha!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 08:33

heb zelf ook gebeld naar 122, baalde dat ik niet op tijd was om te stoppen. we zagen hem op de oprit bij breda, blijkbaar heeft hij dus nog een heel eind afgelegd. Arm beest Ach gut