Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elanor schreef:Ik vind het eerlijk gezegd een beetje vreemde actie om "beroemde" paarden te redden? En de gewone 'huis- tuin- en keukenpaarden dan? En niet te vergeten ál het andere slachtvee? Waarvan de laatste vaak een leven heeft wat nou niet zodanig is dat het zal schitteren op de voorpagina van de krant...
Nelleke1 schreef:moet de koningin dan ook niet worden begraven maar worden opgezet ofzo??"
elanor schreef:Ik vind het eerlijk gezegd een beetje vreemde actie om "beroemde" paarden te redden? En de gewone 'huis- tuin- en keukenpaarden dan? En niet te vergeten ál het andere slachtvee? Waarvan de laatste vaak een leven heeft wat nou niet zodanig is dat het zal schitteren op de voorpagina van de krant...
LiNdA1986 schreef:Inderdaad ja!
Het is voor alle dieren zielig die geslacht worden en het ergste zijn de dieren uit de bioindustrie, dat is zoiets vreselijks en om dan nog maar niet te spreken over die walgelijk veetransporten!
Juist voor 'beroemde' dieren moet het minder zielig zijn, die hebben tenminste nog een leven gehad...
Maar goed, ik blijf het zielig en triest vinden en zal zo vegetarier worden als ik daar alle dieren mee zou kunnen redden. Maar helaas, dan moet de hele wereld het doen.
JoyCiej007 schreef:Hier gaat het volgens mij om een paard dat niet meer presteert en niet zozeer op is in fysieke zin. Vind dat een dier best recht heeft op een pensioen en niet moet worden afgedankt als een gebruiksvoorwerp.Juist óók beroemde paarden verdienen een 'waardige dood', pijnloos, snel en humaan.
Wat is er het verschil tussen een biefstukje van een huis tuin en keuken paard of een beroemd paard? Het zal even lekker smaken.
Katja schreef:JoyCiej007 schreef:Hier gaat het volgens mij om een paard dat niet meer presteert en niet zozeer op is in fysieke zin. Vind dat een dier best recht heeft op een pensioen en niet moet worden afgedankt als een gebruiksvoorwerp.Juist óók beroemde paarden verdienen een 'waardige dood', pijnloos, snel en humaan.
Wat is er het verschil tussen een biefstukje van een huis tuin en keuken paard of een beroemd paard? Het zal even lekker smaken.
MysticTinker schreef:Maar wát is een 'waardige dood'?Een pin door het hoofd is nu niet echt humaan he
En zo denken Amerikanen nu eenmaal.
Daarnaast gaat het bij de slachterijen in Japan, en die vroegere slachterijen in Amerika, niet echt vlekkeloosDat wil je echt niet zien. Niet zoals in Nederland, rustig een aai over het hoofd en in een keer weg.. Nee daar worden hele kuddes door de machines heen gedreven en alles zo'n beetje automatisch in worstjes veranderd, met dus veel paniek en chaos. Ik denk dat dat ook de voornaamste reden is waarom er zo'n ophef over ontstaat, stel je voor dat je opeens hoort dat je maatje naar zo'n 'killer plant' is gegaan..