Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pascha schreef:Daar zit heel nederland op de wachten. Over bloedspreiding gesproken
Zoro schreef:Scandic zelf hadden ze gewoon nooit goed moeten keuren heb nog geen mooie scandic gezien :S
ayhno schreef:ik snap niet waarom er niet eens bloedverversing komt, het bloed komt altijd op hetzelfde neer.. Krack of Jazz of Rousseau of special D... en over 10 jaar maar weer zeuren dat er teveel inteeld is...
rianne67 schreef:ayhno schreef:ik snap niet waarom er niet eens bloedverversing komt, het bloed komt altijd op hetzelfde neer.. Krack of Jazz of Rousseau of special D... en over 10 jaar maar weer zeuren dat er teveel inteeld is...
Tja hier ben ik het deels wel mee eens, het blijft altijd een beetje om dezelfde hengsten draaien.
Aan de andere kant, het verse bloed moet natuurlijk wel bestaan uit goed hengsten. En misschien
dat hier nog wel wat aan ontbreekt...?
ayhno schreef:ik snap niet waarom er niet eens bloedverversing komt, het bloed komt altijd op hetzelfde neer.. Krack of Jazz of Rousseau of special D... en over 10 jaar maar weer zeuren dat er teveel inteeld is...
Marja schreef:Zoro schreef:Scandic zelf hadden ze gewoon nooit goed moeten keuren heb nog geen mooie scandic gezien :S
Ik heb anders een mooie Scandic (al is mooi natuurlijk subjectief en hoef jij het daar helemaal niet mee eens te zijn). Bovendien is hij ook nog eens gezond, gruwelijk braaf in de omgang, werkwillig en fijn heet te maken.
lazal schreef:Wat moet je nu in deze tijd nog met een Pretendent? Er zijn zoveel goede jonge hengsten. Biotop, ook iets uit de jaren huppel de pup. Als ik foto's zie van jonge goedgekeurde hengsten met ongelijke voeten (kan vererven) krijg ik al de nekharen overeind.
De meest bekende fokkersnamen krijgen de hengsten goedgekeurd en de kwaliteit boeit dan niet meer . Het KWPN paard is toch al geen ras. Op meerdere forums staat dat het alleen nog om geld gaat en dat is ook mijn mening. Waarom hebben we al jaren geen stempelhensgten meer? Nee, alles wordt verkocht en de buitenlandse stamboeken profiteren van onze fokprodukten.
lazal schreef:Wat moet je nu in deze tijd nog met een Pretendent? Er zijn zoveel goede jonge hengsten. Biotop, ook iets uit de jaren huppel de pup. Als ik foto's zie van jonge goedgekeurde hengsten met ongelijke voeten (kan vererven) krijg ik al de nekharen overeind.
De meest bekende fokkersnamen krijgen de hengsten goedgekeurd en de kwaliteit boeit dan niet meer . Het KWPN paard is toch al geen ras. Op meerdere forums staat dat het alleen nog om geld gaat en dat is ook mijn mening. Waarom hebben we al jaren geen stempelhensgten meer? Nee, alles wordt verkocht en de buitenlandse stamboeken profiteren van onze fokprodukten.