Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pipo schreef:Ik denk dat veel mensen zich niet realiseren hoe zwaar het is om paarden aan huis te hebben. De verantwoording en het werk en daarnaast nooit meer weg kunnen van huis.
detour schreef:Pipo schreef:Ik denk dat veel mensen zich niet realiseren hoe zwaar het is om paarden aan huis te hebben. De verantwoording en het werk en daarnaast nooit meer weg kunnen van huis.
Precies. En daar had ik me ook wel wat op verkeken, hoor!![]()
Het is heerlijk dat je alles op je eigen manier kunt doen, da's veel waard maar poeh! 2 x Veulen bijvoeren met melk, paard in het gips dagelijks 2 x behandelen 6 weken lang, merrie met beschadigde pees en ontsteking 2 x per dag zelf antibioticum spuiten; het is leerzaam maar wel internsief!
Pipo schreef:Ik denk dat veel mensen zich niet realiseren hoe zwaar het is om paarden aan huis te hebben. De verantwoording en het werk en daarnaast nooit meer weg kunnen van huis.
detour schreef:Ben benieuwd hoe het zal gaan als ze er eenmaal wonen! Wij hebben sinds 3 jaar de paarden bji huis en naast dat we gewoon erg veel pech hebben gehad (blessureleed in de wei en op stal of in de bak, gewoon door stomme pech, ben je ook enorm gebonden, kost het veel tijd alles goed bij te houden en is het minder romantisch dan je denkt!![]()
Je moet wel houden van buiten werken in weer en wind! Daarbij kost het voer en stro steeds meer maarja-dat geldt natuurlijk voor iedereen!
En NL is een zeurland met al zijn regeltjes mbt een schuilstal plaatsen bijvoorbeeld, al begrijp ik hier uit dat alles geregeld wordt voor je en dat scheelt weer, alles is kennelijk al aanwezig!
Ben benieuwd waar de bak wordt geplaatst!
ozzie111 schreef:Het is inderdaad een heel leuk idee en er zullen inderdaad veel mensen zijn die er van dromen om hun paard achter hun huis te hebben staan.
Ik heb ze zelf ook achter mijn huis en dat is inderdaad heerlijk, veel werk dat wel want alles moet je zelf doen, maar het is vooral een rust. Geen geroddel, mensen die zich overal mee bemoeien wat je op pension vaak mee te maken hebt.
Het enige wat ik me afvraag of je dat dus daar ook niet hebt, allemaal paarden mensen bij elkaar, het lijkt zoiets als op een pension stal alleen nu is alle werk voor jezelf en ze staan achter je huis waardoor je niet ergens steeds naartoe moet om je paard te doen.
Franca schreef:Lijkt mij erg leuk. Alleen niet in Almere...