Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marissaaa schreef:Dat die eigenaar van die hond helemaal niets deed en gewoon toekeek vind ik echt walgelijk. Hopelijk komen die arme paarden er weer bovenop..
janouk schreef:Wat een nachtmerrie! Vele jaren geleden vond ik samen met mijn pony in de duinen in Zandvoort een gezadeld paard met een groot gat in zijn buik. Toen ik het bloeden probeerde te stoppen, verdween mijn arm een flink eind in de buik.
Ik zie het nu weer voor me. Het was nog in de mobieltjesloos tijdperk.
Gelukkig was mijn pony erg rustig en zijn we heel langzaam stappend met zijn drieen terug gelopen naar de bewoonde wereld. Veearts gebeld en samen voor het paard gezorgd tot de eigenaresse en de manegehouder zich melden.
Het bleek dat dit paard ook was aangevallen door een Pitbull en bij de aanval zijn ruiter had afgeworpen en er vandoor was gegaan. En gatver, wat geven die beten een gruwelijke wonden.
Ik heb later via via gehoord dat het paard het gered heeft. Helaas heb ik nooit iets gehoord van de eigenaresse. Jammer, want ik kon mijn kleren daarna weggooien, want al het bloed was er niet meer uit te krijgen.
Ach, als het paard het maar redt.
ikenindi schreef:en weer zo`n k*thondeneigenaar die zijn hod niet onder controle heeft he! daar zouden ze echt iets aan moeten doen...
pimmela schreef:dit is echt verschrikkelijk ja. het is mij ook al een paar keer overkomen dat een hond mijn paard "aanvalt" maar dan is de menzweep een goede oplossing.
Huertecilla schreef:Héh, als andere weggebruiker zich meer in het paard zouden moeten verdiepen, hoe zit dan dan met ruiters en honden![]()
![]()
hc
Huertecilla schreef:Vluchten is altijd fout, agressie vaak ook contra-productief en daarom alleen een optie als je veel van honden weet.
hc