Eerste paardencrematorium in Nederland is al in aanbouw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Eerste paardencrematorium in Nederland is al in aanbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 21:48

Anne200

Re: Eerste paardencrematorium in Nederland is al in aanbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 22:19

das wel mooi iets! je gaat toch intensief met een paard om en dan kan je op een mooie manier afscheid nemen!

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 22:22

Eindelijk dan de 1e die ook daadwerkelijk nu zn deuren zal gaan openen.. Ik denk dat dit goed is dat het er is!!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 22:24

Zeker waar, vind het ook een stuk waardiger dan door een haak opgepakt te worden en in de vrachtwagen gedumpt worden...
Het kost dan wel wat, maar na die kosten die je al zijn/haar leven hebt gehad mag dat een waardig afscheid niet drukken als je er de kans voor hebt.

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 22:26

Vind het inderdaad ook een stuk waardiger. Heb er niks aan toe te voegen, Judje!
De link van het intervieuw met de eigenaar van het crematorium doet het helaas niet bij mij.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 22:39

Heel mooi initiatief. Lijkt me een stuk prettiger dan de slager of de Rendac. Moest alleen wel even slikken van de prijs (tussen de 1300 en 1600 euro zei de meneer in het interview).. Benieuwd hoe verzekeringen hier op in gaan spelen.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 22:42

Je kon je paard al laten cremeren...

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 22:52

Ladygiroc schreef:

Waar dan? In het buitenland?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 23:15

Volgens mij heb je in Roermond inderdaad ook al een crematorium voor paarden.
Inderdaad heel fijn als je op zo'n manier afscheid kan nemen van je paard Lachen

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 23:17

joy76 schreef:
Ladygiroc schreef:

Waar dan? In het buitenland?

Nope, in roermond idd en rotterdam ook (alleen rotterdam is ook voor huisdieren)

Carola_de_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 23:23

Mijn pony is inderdaad ook in R'dam gecremeerd. Ze hebben er alle faciliteiten voor.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 00:28

Je kon je paard al langer cremeren. Dit heeft de eigenaar van mijn verzorgpaard ook gedaan bij haar vorige paard. Dit is echter een crematie waarbij meedere dieren tegelijk gecremeerd worden.

Zoals ik dit lees, is dit een crematorium dat exclusief voor paarden is en niet voor andere dieren. De prijs is denk ik aan de "hoge" kant omdat de dieren individueel gecremeerd kunnen worden.

Erg mooi dat deze mogelijkheid nu bestaat. Met zo'n takel in de vrachtwagen vind ik ook een erg nare gedachte...

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 00:55

www.dierencrematie.nl zit in Rotterdam en daar heb je ook de mogelijkheid om je paard alleen te laten cremeren (niet met andere dieren erbij).

Kosten paard: 1.400 euro...

Zit er al lange tijd over na te denken om dit met mijn paard te laten doen al komt hij te overlijden, Beverwijk zou een stúk dichterbij zijn voor mij...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 01:00

joy76 schreef:
Moest alleen wel even slikken van de prijs (tussen de 1300 en 1600 euro zei de meneer in het interview)...

Pff, wat een geld. Ik geloof niet (eigenlijk weet ik het wel zeker) dat ik dat er aan uit zou geven.

Maar mooi dat dit bestaat, er zijn genoeg mensen die wel behoefte aan deze voorziening hebben!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 08:33

Ja dat zijn de kosten, ook in Rotterdam.
Ik heb van de zomer mijn paard moeten laten inslapen en laten cremeren in R'dam.
Ik heb meer paarden en doe het zeker niet bij ieder paard, maar Olivia had ik al zolang en was me zo dierbaar dat ik het dus wel heb gedaan.
Ben blij dat er crematoria's bestaan, en dat het zo duur is ach daar kom je ook wel weer overheen.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 08:36

Ik zat al te denken, dit bestond toch al? Maar deze is dan dus inderdaad waarschijnlijk helemaal gericht op alleen maar paarden. Ik zou het zelf denk ik ook niet zo snel doen. In mijn optiek: Als het dier dood is is het leven er uit en maakt het voor het paard niet meer uit wat je er mee doet. Vind het dan een boel geld moet ik zeggen. Maar net als met alle begravenis/crematie etc dingen is het natuurlijk altijd meer bedoelt "voor de nabestaanden" en als er mensen zijn die hier behoefte aan hebben is het goed dat het bestaat.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 09:37

Volgens mij kan het paard bij dit crematorium in zijn geheel de oven in. Bij die andere crematoria paste dat geloof ik niet en moest het paard dus in stukken in de verbrandingsoven. Wat dat betreft is dit dus toch nog wat 'waardiger'.

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 09:58

Citaat:
Volgens mij kan het paard bij dit crematorium in zijn geheel de oven in. Bij die andere crematoria paste dat geloof ik niet en moest het paard dus in stukken in de verbrandingsoven. Wat dat betreft is dit dus toch nog wat 'waardiger'.

Bij die andere crematoria gaan ze ook in hun geheel hoor.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 10:24

ullaatje schreef:
Ja dat zijn de kosten, ook in Rotterdam.
Ik heb van de zomer mijn paard moeten laten inslapen en laten cremeren in R'dam.
Ik heb meer paarden en doe het zeker niet bij ieder paard, maar Olivia had ik al zolang en was me zo dierbaar dat ik het dus wel heb gedaan.
Ben blij dat er crematoria's bestaan, en dat het zo duur is ach daar kom je ook wel weer overheen.

Ik heb mijn paard vanaf dat hij 3 was...inmiddels is hij 17 en heb ik aardig wat met hem meegemaakt...(interesse, zie profiel), waaronder verkoop en hem weer teruggekocht etc.
Ik heb met hem zóveel meegemaakt dat het me práchtig lijkt om op deze manier 'afscheid' te kunnen nemen.

Mag ik vragen hoe jouw ervaring hiermee was? Ben je ernaartoe gegaan en heb je afscheid van je paard genomen? Ben je blij ermee dat je je paard hebt laten cremeren of had je achteraf zoiets van: mwah...

Mag je me ook per PM laten weten hoor!

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:03

Ik hou heel veel van mijn paarden en in leven heb ik er alles voor over. Maar als ze dood zijn dan is het voor mij niet meer dan een lichaam en de geest is naar de eeuwige weide's.
Ik vind het zonde van mijn geld om dit te doen. Ben trouwens zo wie zo tegen cremeren. Zou nog eerder mijn paard begraven.
Wat een ander doet, daar zou ik nooit een oordeel over geven. Ieder moet doen wat hij of zij wil met zijn paard.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:13

Randy01 schreef:
Zit er al lange tijd over na te denken om dit met mijn paard te laten doen al komt hij te overlijden, Beverwijk zou een stúk dichterbij zijn voor mij...

Ik heb er ook aan zitten denken, en het crematorium is misschien 15 minuten van onze stal af...

Maar.... ik hoop dat ik voorlopig nog even van m'n pony mag genieten Haha! wel leuk dat de mogelijkheid er is.

weemi_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:43

ik vind het heel leuk dat je nu ook in nederland je paarden kan laten cremeren maar ik heb er niet veel aan Haha! en hopelijk hoef ik het ook nooit te doen Haha! met men konijntje vond ik dit al moeilijk genoeg

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 09:36

Tja, maar als je voor jezelf al weet dat je paard of ander huisdier bij je zal blijven tot hij/zij dood gaat, zul je dit toch moet incalculeren en het is géén leuke gedachte, maar als je dier al wat op leeftijd komt, zul je er toch al wat over na moeten gaan denken wat je precies wilt.

Ik heb al een kat laten cremeren en totaal 3 honden nu (gelukkig wel verspreid over zo n 10 jaar hoor).

Aangezien ik voor mezelf nog niet weet of ik na mijn paard nog wel een ander paard wil gaan kopen en zóveel met Imago heb meegemaakt, denk ik dus serieus na over laten cremeren. Maar nog steeds ben ik er niet definitief uit! Dit puúr vanwege de hoge kosten ervan...

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:26

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 16:19

Je kan tegenwoordig ook bij je paardenverzekering een speciale crematieverzekering afsluiten.