Paard van Sinterklaas springt tegen auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paard van Sinterklaas springt tegen auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 08:43

http://www.ad.nl/denhaag/article1833285.ece
ad.nl

De schimmel van Sinterklaas heeft zaterdag voor consternatie gezorgd. Tijdens de intocht in Den Haag sprong het paard op de Hoge Wal, nabij het centrum van de stad, half op een geparkeerde bestelbus, die overigens schadevrij bleef.

Paard en sint kwamen met de schrik vrij, mede dankzij alert ingrijpen van de berijder.

De alter ego van Sinterklaas, Ruub Petow, werd door burgemeester Deetman verblijd met de stadspenning, wegens 25 jaar onafgebroken trouwe dienst. Het was dit jaar de zestigste maal dat de intocht van Sinterklaas in Den Haag plaatshad.

Naar schatting ruim 100.000 mensen keken in Scheveningen of elders in de stad naar de aankomst en intocht. Opvallende helper in het gezelschap van Zwarte Pieten was wethouder Frits Huffnagel.

EsmeeF

Re: Paard van Sinterklaas springt tegen auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 08:43

Nou, het gaat lekker met de intochten dit jaar Nagelbijten / Gniffelen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 08:45

Het gaat inderdaad lekker.. Hoop dat de paarden niet veel meer overkomt..

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 08:47

Ojee... hoop dat het hierblij blijft Nagelbijten / Gniffelen

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 08:54

jeejtje er gebeurt we veel dit jaar he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 08:57

Inderdaad.. moet niet gekker worden Clown, de sinterklaas hjefet zich niet goed voorbereid met zijn paard .. Vork

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 09:06

ja het gaat idd goed met sinterklaas. volgens mij moet ie terug naar de spaanserijschool Clown

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 09:34

nicci88 schreef:
ja het gaat idd goed met sinterklaas. volgens mij moet ie terug naar de spaanserijschool Clown

ROFL ze hebben dit jaar duidelijk wat last van "spanning" Haha!

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 09:43

Er gebeuren dit jaar best veel 'ongelukken' Nagelbijten / Gniffelen

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 09:49

ja vind je het gek, dat paard is gewend om hoog boven de menigte over de daken te lopen, die moet je niet tussen het gewone volk laten lopen, gaat niet goed Nagelbijten / Gniffelen

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 09:52

Het lijkt erop dat mensen die dit organiseren denken dat een paard een soort machine is die 'gewoon' van stal kan worden getrokken en 'gewoon' effe met een malloot in jurk de stad in kan lopen...
Als het maar een wit paard is...

Ik heb gehoord dat de 'echte' schimmel van de Sint een politiepaard is geweest. Ja, die is wel wat gewend (tussen kinderen en voetbalsupporters zit weinig verschil Clown ).

Wel veel verhalen over paarden die het niet meer leuk vinden...

@Kjoetie: Inderdaad, das ook weer zo! Haha!

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 09:53

ja oke maar WAAR worden deze "oude"schimmels nog getraind,op zoveel herrie en kinderen?
Ineens moeten ze alles pikken omdat ze op stal lief en aardig verkeersmak zijn,lijkt me toch een moeilijk punt.
Waar zag ik dat filmpie dat de schimmel door zijn benen zakt?
Volgens mij hadden ze die voor de zekerheid een paar streepies sedalin gegeven..
Wil wat zeggen in het paardegedrag als ie zomaar gaat liggen lijkt mij..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 09:58

Gaat lekker met de Klazen en Amerigo´s Lips are sealed

Dat paard wat teveel gesedaleerd was, echt verschrikkelijk om te zien zeg Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 09:59

Tja, vind nog maar eens een ECHT braaf sinterklaaspaard dat niet reageerd op alle herrie, kinderen en dingen om hem heen. Die vind je maar weinig geloof ik.. en men lijkt wel eens te vergeten dat niet ieder paard zomaar van stal gehaald kan worden, opgezadeld en braaf gereden.

Bij dat filmpje onder het artikel heb ik trouwens ook grote vraagtekens.. een paard dat niet meer vooruit wilt, vooruit getrokken wilt en dan gewoon door zijn achterbenen heen zakt en vervolgens volledig gaat liggen en niet meer wilt opstaan Verward Lijkt me niet iets wat een paard 'gewoon' doet, zal inderdaad wel iets van Sedalin gebruikt zijn?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 10:02

Ik denk niet dat er dit jaar expliciet veel ongelukken zijn met de paarden van Sinterklaas (alhoewel ieder ongeluk teveel is natuurlijk) maar dat het vooral zo lijkt omdat er vorig jaar wat minder aandacht aan dit soort nieuws werd besteed Lachen

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 10:07

Cayenne schreef:
Ik denk niet dat er dit jaar expliciet veel ongelukken zijn met de paarden van Sinterklaas (alhoewel ieder ongeluk teveel is natuurlijk) maar dat het vooral zo lijkt omdat er vorig jaar wat minder aandacht aan dit soort nieuws werd besteed Lachen

Dat denk ik ook. Dat paard in Alkmaar (?) had ook wel aardig wat impact en daardoor lijkt het wel alsof journalisten erop gaan letten. Tegenwoordig staat ook iedereen te filmen met een mobieltje en heb je er ook beeld bij...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 10:18

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:03

Volgens mij spannen alle 4 hoefigen samen, want dit is al de zoveelste 'Americo' die er geen zin in heeft dit jaar.. *LOL*

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:06

Geloof dat alle Americo's op opfris cursus moeten, het is toch te triest voor woorden dat er zoveel fout gaat, en levensgevaarlijk.
Het moet toch te doen zijn, en zorgen dat er een beetje ruimte is om de paarden heen, en sedatie is helemaal gevaarlijk zeker doordat ze niet weten hoe reageert het paard erop.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:12

Ow jeetje...

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:29

Het punt is, er word veel te veel ophef over gemaakt, het paard dat tegen de auto opsprong is van mij en mijn dochter.. en dat gebeurde op het aller rustigste stuk van de hele stoet! dus het kwam helemaal niet door de drukte of de herrie, waar het dan van kwam is voor ons allemaal de vraag. dit is al het 3de jaar voor ons dat onze "Americo" deze intocht doet, en er is nog nooit iets fout gegaan! voordat we de straat in gingen waar het gebeurt is, moest het paard zeker 10 min. stilstaan, omdat de snor van de sint los zat, en deze dus ergens in een voorbijkomend winkeltje even moest worden vastgezet. hierdoor was er zo'n grote ruimte tussen het eerste deel van de stoet ontstaan en het 2de deel van de stoet, dat de 2 paarden die voor americo liepen al een heel eind verder waren.
Tevens kwam het ook omdat de paarden die achter Americo reden er zenuwachtig waren, en ook allemaal aan het dribbelen waren, dat is denk ik een deel van de oorzaak geweest. maar alles is goed afgelopen, en americo heeft zich derest van de toch prima gedragen:)

MlizS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:34

Ik sluit mij volledig bij mijn moeder aan!:)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 18:41

naar wat ik begreep van mijn collega's (ja, ook daar collega's net als in Nootdorp Knipoog) was dit "incident" ook nauwelijks noemenswaardig.. Het was gewoon even een maffe actie van t paard die niet lang duurde en toevallig net die bus tegenkwam, maar anders waarschijnlijk niet in het nieuws was gekomen.,

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 18:43

zo zeg, dat die auto nog heel is

Otex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 19:17

het is echt raak met sinterklaas dit jaar Clown Haha! Clown Haha! Clown Haha! Duivel Tong uitsteken Pling Cool