Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
griebels schreef:Ik werk ook al heel lang op die manier en heb nog nooit een endurance gereden.Met rust bedoelen ze hier denk ik niet een aantal uur op de wei of op stal zetten. Maar dat de volgende dag een rustdag moet zijn. Bij hele zware inspanning (endurance-gericht) zijn meerdere rustdagen ook geen onbekend iets
Rhodos schreef:Waar blijft de maandagsziekte in dit verhaal?
Na zware inspanning zorg ik altijd voor de volgende dag lichte inspanning (loswerken). Ik laat hem zeker niet stil staan. Ook hier ondervind ik geen nadeel van.
griziyr schreef:Rhodos schreef:wat is een 'ver' billy? Ik snap je eerste zin niet.
Voer (neem ik aan)
Emilia schreef:Misschien bedoelt ze verstand?
Emilia schreef:Dus na een dagje concour is het ook het beste om je paard te laten staan?
Cer schreef:Voor zover ik het altijd begrepen heb, is maandagziekte een voerverhaal. Dus je paard in 1 keer stil zetten maar wel door blijven voeren.
Overigens lees ik hier een aantal reacties van mensen die het hebben over 'stil zetten' of 'laten staan'.
Ik mag aannemen dat die paarden wel de box uit komen om op een weitje te staan oid?
Ik heb idd ook al vaker gehoord dat je ze tijd moet geven om te herstellen (meen een lezing van Dr. van Breda). Een spier heeft iets van 24 tot 48 uur nodig om te herstellen na verzuring, meen ik?