Vrouw vraagt om toestemming paard in huis te houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Vrouw vraagt om toestemming paard in huis te houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 11:13

http://ap.google.com/article/ALeqM5h7DT ... QD8SSD6V80
google.com

Een huisbaas uit Montpelier, Amerika, is normaal gesproken altijd behulpzaam wanneer huurders vragen of een hulphond of blindegeleidenhond welkom zou zijn in zijn huizen.

Dus toen een gehandicapte vrouw een miniatuurpaardje mee bracht om haar rolstoel te trekken, vroeg zij of ze het paardje ook in huis mocht houden. Toen de huisbaas dit weigerde, diende zij een klacht in voor het tegengaan van de mensenrechten.

De vijftig jarige vrouw betaalde 1000 dollar voor de 1-jaar oude ruin genaamd Earl. Ze wil hem gaan gebruiken voor uitstapjes naar de bushalte, en naar de stad. Het bureau dat de huizen in eigendom heeft, is bang dat de uitwerpselen, hooiopslag en beperkte ruimte voor het dier, een probleem gaan opleveren.

De eigenaresse van de pony is er echter van overtuigd dat de pony zindelijk kanworden gemaakt. "Het maakt mij zo blij wanneer hij in de buurt is. Dankzij hem ben ik niet meer alleen".

De huisbaas heeft de vrouw verteld dat het dier ergens anders zal moeten worden gehuisvest. Niet in de stal die zij al heeft laten maken in de woonkamer. Op dit moment staat Earl op een boerderij van een vriend, waar de vrouw het paard op kan zoeken en trainen.

De zaak kreeg nationale aandacht nadat er eerder deze maand een debat was over het feit dat mensen met een handicap ook andere dieren kunnen gebruiken, dan alleen maar honden. Miniatuurpaarden worden in Amerika geaccepteerd als hulpdieren. De huisbaas is er echter niet van overtuigd dat Earl erop kan worden getraind om alleen maar de behoefte te doen wanneer hij iedere 3 uur naar buiten wordt gelaten.

De commissie gaat zich nu over de klacht buigen, en kijken of er een oplossing kan worden gevonden.

Lynn_Nikita

Re: Vrouw vraagt om paard in huis te houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:15

arm paardje, laat dat beest lekker in wei rondrennen, met soortgenoten

patsur

Re: Vrouw vraagt om toestemming paard in huis te houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:18

Dat niet alleen, een 1-jarige trainen en een karretje trekken?

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:33

Ze vraagt het iig Clown

Ik hoop niet dat dat doorgaat hoor. Arm beestje...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:34

mens ga verhuizen,arm beest

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:49

snap best dat dat mensje het gezellig vind. En misschien later is het een leuk idee om zo,n beestje je rolstoel te laten trekken. Maar als je naar de bus gaat, dan kan dat beest toch niet mee de bus in! Neem dan gewoon een hond, die zijn er veel beter voor geschikt. En dat paardje laat je maar lekker in de wei

Maar er is toch eens zoiets geweest als blindegeleide paarden

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:16

ik vind dit echt niet gezond voor zo'n pony, een pony hoort niet in huis ! Als ze em nou in een weitje naast huis had staan en er elke dag een stukje mee zou lopen, oke. MAar dit is absurd

Net zoals hierboven gezegd word : neem dan een hond, dat is een dier die goed binnen gehouden kan worden en die er ook gelukkig bij is..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:17

Lynn_Nikita schreef:

Maar dat gebeurt niet altijd. Ik denk dat heulveul paarden weide nodig hebben, maar als de mogelijk er niet is....

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:21

MisMartine schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Maar dat gebeurt niet altijd. Ik denk dat heulveul paarden weide nodig hebben, maar als de mogelijk er niet is....

dat wil nog niet zeggen dat je een pony dan maar in huis moet halen en moet behandelen als een hond. Daar issie niet voor

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:25

Lynn_Nikita schreef:

En wat denk je van een blinde geleidehond? Die honden lopen ook altijd maar voor hun baasje aan...
Maar dat is niet zielig? In Nederland is ook iemand met een pony die als blindegeleidepony word gebruikt...

Ben het er mee eens dat pony niet in huis hoort etc. maar waarom is nou opeens een pony wel zielig en een hond niet??

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:29

SONY schreef:
Lynn_Nikita schreef:

En wat denk je van een blinde geleidehond? Die honden lopen ook altijd maar voor hun baasje aan...
Maar dat is niet zielig? In Nederland is ook iemand met een pony die als blindegeleidepony word gebruikt...

Ben het er mee eens dat pony niet in huis hoort etc. maar waarom is nou opeens een pony wel zielig en een hond niet??

*LOL*

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:33

Ik vind persoonlijk dat een hond al zo gedomesticeerd is door ons, dat het wel in huis kan leven en hier niet onder lijdt. Als je elke dag met je hond een stuk gaat wandelen, en hem niet de hele dag opsluit, dan lijd een hond er niet onder om blindegeleidehond te zijn etc.. Ik heb nog nooit een hond er onder zien lijden een blinde te moeten begeleiden.. Ze vinden het juist geweldig !!!

Daarentegen is een pony gewoon geen hond, en het zal zich niet gelukkig voelen in huis.. Ik vind een pony in huis wel zielig, het dier heeft nog steeds een sterk instinct van het wilde leven, en daar hoort een huis echt niet bij...

Dit is mijn persoonlijke mening, en natuurlijk, ik vind het ook schattig zo'n ieniemienie ponytje, die een blinde helpt.. Maar ik ben er niet van overtuigd dat het ook echt diervriendelijk is.. Daarvoor neigt een paard nog te sterk naar het wild, het heeft dat sterke instinct nog

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:34

[quote="Cayenne"]

De vijftig jarige vrouw betaalde 1000 dollar voor de 1-jaar oude ruin genaamd Earl. Ze wil hem gaan gebruiken voor uitstapjes naar de bushalte, [quote]

En dan? Vastbinden en de pony wachten tot de vrouw weer terugkomt???
Laatst bijgewerkt door Vanessa op 13-11-07 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:34

SONY schreef:
Lynn_Nikita schreef:

is ook zo
maar denk dat een hond toch wel gemakelijker te houden is in huis dan een pony
Ik zie een pony nog niet de voordeur open doen of de vaatwasser leeg halen.
Denk toch wel dat de hond daar geschikter voor is. En een hond komt soortgenootjes
eerder tegen op straat dan een pony. Niet dat ze dan even kunnen kletsen, maar het idee Bloos
Denk trouwens niet dat een pony gezellig naast je op de bank komt liggen,

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:38

Waarom is het zielig dat zo'n diertje wordt gebruikt bij gehandicapten. Ik weet dat bijvoorbeeld blindegelijde honden heel veel plezier hebben aan hun werk en paarden vinden het ook leuk om dingen te doen en bezig te zijn. Daarnaast worden paarden veel ouder dan honden en zijn ze net zo goed trainbaar. Ik heb wel eens zo'n gelijde pony gezien op TV en vond het absoluut niet zielig. Waarom is het niet zielig om te rijden op een paard en wel om ze te trainen als gehandicapten pony.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:44

@ Peanutbutter : zoals ik al eerder zei, een paard is geen hond. En wij mensen proberen alles te veranderen, dus een paard hetzelfde proberen te behandelen als een hond.. Dit kan niet, het zijn totaal verschillende dieren met verschillende instincten.. Wat zal er gebeuren als bijv een gek de blindegeleidepony keihard op de kont slaat ? Het dier kan wegrennen uit schrik.. Een hond zal die persoon eerder grijpen dan keihard wegrennen... Veel veiliger in dit geval. Een hond verdedigt als trouw aan zijn baas... Een paard minder snel, en op een andere manier

Het kan ook wel, natuurlijk.. Een blindegeleidepony. Maar hier is het dier niet voor...Wat zal het lastig zijn om zo'n pony mee te moeten nemen naar school, in de trein, in flats etc..

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:45

hahahaha dat kan natuurlijk maar in 1 land..

jenniiferr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:52

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:06

neem dan een flinke hond, die kan ook een kar trekken...

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:08

Wat is er mis met electrische rolstoel? Daar heb je geen pony voor nodig om die te trekken en al helemaal geen 1-jarige.
Als je dan zo nodig een pony wil stal die dan ergens waar je kan komen met een rolstoel en ga dan met het beestje vanalles doen.

Mijn paard en pony staan ook niet bij mij in de achtertuin, al had ik wel graag zo'n grote "achtertuin" dat ze daar konden staan.
Ik ga ze nu toch ook niet op de 5 vierkante meter gras houden omdat ik ze graag bij me heb en de afleiding wel kan gebruiken?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:19

Tuurlijk kan dit maar in één land Knipoog Op zich niets mis met een geleide pony, maar die moet dan toch wel de juiste leeftijd hebben.
Daarnaast, in een flat?! Waar laat je zo'n beestje dan rennen? Dat die lekker buiten kan?

Daarnaast zie je op die ook pony's in bed en op schoot. Dit is alles behalve goed voor de gewrichten en spieren. Daarnaast nogal onnatuurlijk en niet echt schoon om ze op bed te houden..

Nee, om mij mag ze het doen. Maar het beestje is te jong, kan niet lekker op een weitje rennen en een rolstoel trekken? Waarom?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:19

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:43

Wat een vreemde vraag Lachen. Een pony in huis. Ze kan beter een hond nemen dat is ook leuk. En als ze een pony wilt moet ze zorgen dat ze iets huurt dat het diertje in de tuin kan staan en een ponywaardig leven kan leiden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 13:59

jenniiferr schreef:
http://www.guidehorse.com/photo_page.htm
ik vind nou niet echt dat dit paardje er gelukkig uit ziet als geleidepaard

Ik vind hem er anders echt niet slecht uit zien. Een zielige uitstraling zie ik ook niet Verward

jenniiferr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:05

nou ik vind het er nou niet echt goede uitzien.. en een pony in je bed kan nooit goed zijn