Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicolletje schreef:Ik kan me er wel wat bij voorstellen.
Laatst met dat vallen plaatste ik een opmerking tegen mijn vader over de rijstijl/ manier van A.v.G. en toen zei hij:
"Wat l*l je nou, ze is de beste van de wereld, en dan ga jij commentaar leveren?? Tjonge jonge, zij heeft er heus wel meer verstand van dan jij hoor"
Of als ik aan zomaar iemand vertel dat mijn paardjes lekker 24/7 buiten staan en in de winter zoveel mogelijk: "Met dit weer?? Da's toch niet goed?"
Mensen (ook niet-paardenmensen) zien prachtig aangeveegde stallen met koperen spijlen en denken: oh, dat ziet er wel netjes uit hier zeg.
Soms zeg ik: "hoe zou jij het vinden om de hele dag op de wc opgesloten te moeten zitten?" en dan kijken ze me aan en zeggen: "ja, nouja, een paard moet toch op stal in de winter." (die reactie kreeg ik laatst van een non-paardenkenner)
Of, de meeste niet-paardenliefhebbers zien wel de paarden in de zomer op de wei, maar zetten geen stap in een manege; waarom zouden ze ook?
Arabesk schreef:Overigens waren niet-paardenmensen over het algemeen ook flink boos over de foto's van P&P, mijn moeder bijvoorbeeld weet niks van paarden, maar ze vond het echt belachelijk.
Arabesk schreef:De meeste Nederlanders beseffen inderdaad niet onder welke barre omstandigheden een groot deel van de paarden wordt gehouden.
runningkawa schreef:waarom is een nerts slechter af dan een 24/7 stalpaard?
Ze hebben buitenlucht dus geen amoniak stal, een schone buitenren, een hokje met stro om te slapen. Krijgen op vaste tijden hun eten. En hun hokje is in vergelijk met de grote van het dier groter dan de stal van een paard.
En worden niet uit de stal getrokken met stijve spieren en moeten dan in de krul lopen. (niet luisterend prikkend met sporen en trekkend aan het bit, zich gelukkig prijzen dat vandaag de slof er niet aan zit)
Het is maar wat je beter en slechter vind
Voor mij zijn die cijfers even hoog
Ik denk idd dat maar weinig mensen weten dat een paard een dier is om te lopen, een kudde dier is.
En die behoefte dus ook heeft.
Maar omdat hij eens geborsteld word heeft hij het blijkbaar goed?
runningkawa schreef:Ik denk idd dat maar weinig mensen weten dat een paard een dier is om te lopen, een kudde dier is.
IKbenEllen schreef:runningkawa schreef:Ik denk idd dat maar weinig mensen weten dat een paard een dier is om te lopen, een kudde dier is.
En wat willen honden, katten, hamsters, cavia's, konijnen en goudvissen dan allemaal, die hebben het dan toch net zo slecht?
runningkawa schreef:Een tussen bestaat er idd
Ja van mij mogen er best regels komen voor huisdieren
Het is toch eigenlijk raar dat er mensen mopperen over een varken maar vervolgens zelf een kanarie in de kooi hebben om te genieten van de zang?
IKbenEllen schreef:Arabesk schreef:De meeste Nederlanders beseffen inderdaad niet onder welke barre omstandigheden een groot deel van de paarden wordt gehouden.
Sorry, dit vind ik ook grote onzin. Er zijn genoeg dieren die het veel en veel slechter hebben dan onze verwende paarden, denk aan de bioindustrie of pelsfokkerij.
Mijn paarden staan niet 24/7 buiten, wil ik ook helemaal niet, maar om dat nou "barre omstandigheden" te noemen....
daniella74 schreef:runningkawa schreef:Een tussen bestaat er idd
Ja van mij mogen er best regels komen voor huisdieren
Het is toch eigenlijk raar dat er mensen mopperen over een varken maar vervolgens zelf een kanarie in de kooi hebben om te genieten van de zang?
Dat mensen een kanarie hebben voor de zang vind ik geen punt, zo'n beestje kan het licht in iemands leven betekenen en is makkelijk te verzorgen dus een ideaal maatje voor zieke en oude mensen. Waar ik een probleem mee heb is dat het beestje wellicht in een veel te kleine kooi wordt gehouden of nooit eens lekker mag losvliegen.