Vanmiddag rond 16.30 uur is een trailer met paard en al en al te water geraakt bij de Dorpsstraat in Kiel Windeweer. Er was gelijk sprake van paniek. Er werd groot duikalarm geslagen. Na enige tijd kon het dier uit de trailer komen en zwom rond in het kanaal. Het paard werd rond 17.05 op de kant getakeld. Over oorzaak is nog niks bekend.
Poehh.. ik zou echt flippen geloof ik. Blij dat het allemaal goed is gekomen. (afgezien van de materiële schade natuurlijk, maar daar is over heen te komen)
Gelukkig dat hij het er goed van heeft afgevracht.. Wat een schuldgevoel zullen de eigenaren hebben.. Ik ben er zelf ook altijd bang voor, dat er zoiets gebeurd, buiten je schuld om.. En dan zo een arm paard,vast in een trailer..
Een zware auto hoeft ook maar weinig moeite te doen om een trailer in het water te krijgen. Is hier vlakbij een tijdje geleden nog gebeurd. Idd niet zo snel oordelen.
Op TV Noord was niet heel veel te zien, oorzaak werd ook niet genoemd. Ik fietste net Hoogezand uit toen met veel kabaal 2 brandweerwagens langs reden. Later werd ik gebeld of het mijn paard was die in het water lag, maar die komen ze gelukkig zaterdag pas brengen... Het water is hier niet heel erg diep, denk 1.50 in het midden, maar wel net vers uitgebaggerd en de kade is zoals te zien was behoorlijk steil. Om kwart voor 6 gingen dezelfde wagens overigens weer met loeiende sirenes Hoogezand in, waarschijnlijk naar een andere melding...