Het geluid van sirenes en paarden hinnikend in doodsnood vulde de lucht die rook met zich mee droeg, terwijl Dewell's Arabian stables in Amerika tot de grond toe afbrandde. Hierbij stierven een werknemer en maar liefst 22 paarden. De stal werd volledig verwoest.
Vlammen omcirkelden de 60-jaar oude John Lesniak in het appartement boven de stallen, en verspreidde daarna razendsnel door het hout en stro van de stallen beneden de woning.
"Tegen de tijd dat Lesniak het moet hebben gezien, was het waarschijnlijk al te laat", verklaarde de woordvoerder van de brandweer. "Niemand wil mijn baan op een dag als deze".
3 paarden konden worden geredt uit deze enorme fatale brand.
Buurvrouw Sherry Longheld zag het gebeuren. "Het was echt verschrikkelijk. Je kon de paarden horen hinniken en schoppen, en uit hun stallen proberen te komen voordat ze levend verbrand werden".
Ook medewerkers van de brandweer bevestigden dat toen de stallen afgelopen vrijdag waren geblust, dat het binnen in de stal een nachtmerrie was met karkassen van paarden, en zwartgeblakerde stallen.
Volgens de woordvoerder is de brand waarschijnlijk ontstaan door een probleem met de electriciteit in het appartement boven de stallen.
Ik zit hier gewoon met tranen in me ogen en een brok in me keeel wat een verschrikkelijke angst zou er in iedereen om zijn gegaan.. wat een RAMP!!!!... heeeeel veeel sterkte toegewenst.. jeetje... (F)
ik krijg hier helemaal kippenvel van.. vreselijk, wat een nachtmerrie dit.. paarden in totale doodsangst en die arme stalmedewerker die gaan kant op kon
Aan zoiets moet je toch niet denken die arme paarden... En die man die waarschijnlijk de paarden heeft horen gillen van angst en pijn en hij kon zelf ook niets doen... Vreselijk gewoon
pffff dit echt verschrikkelijk.. oh wil er eigenlijk niet te veel over nadenken
pff we zouden eigenlijk sloten moeten maken op stallen die je door middel van een centrale knop allemaal tegelijk open zou kunnen maken maar die je ook gewoon zelf altijd op een normale manier open kan maken natuurlijk .. en dat de beestje er dan uit zouden kunnen.. pff ja schiet me zomaar ff te binnen hoor.. zitten ook nadelen aan natuurlijk maar weet niet