dode paarden en 3 zwaar vermagerde paarden in Texas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

dode paarden en 3 zwaar vermagerde paarden in Texas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 12:14

http://www.zwire.com/site/news.cfm?BRD= ... =461&rfi=9
zwire.com

3 zwaar uitgehongerde en onder de parasieten zittende paarden zijn verwijderd van een boerderij in Houston, Texas. Ook werden er op deze plek overblijfselen gevonden van 3 andere paarden.

Volgens Agent Dwayne Morrow kon hij de geur van karkassen al ruiken bij de ingang van het landgoed, en was het ook overduidelijk dat de 3 nog levende paarden in een zeer slechte conditie waren.
"Je kon hun ribben tellen, de heupbeenderen staken bijna door het vel heen, en ze hadden een dikke buik, waarschijnlijk van wormen en andere parasieten".
Volgens Morrow zijn de 3 dode paarden overleden door een gebrek aan voer en gras. "Er was geen voer, en het lijkt er op dat ze al zeker maanden zonder voer stonden. Er was ook geen hooi.

De eigenaren zijn tot nu toe nog niet gearresteerd, omdat ze niet aanwezig waren. Volgens het team van agenten zal er onderzoek worden gedaan naar hun identiteit.

De paarden werden ontdekt door Lesley Van Biljon, wiens land grenst aan het landgoed waar de uitgehongerde paarden staan. Van Biljon contacteerde de politie na dat zij en haar kinderen een penetrante stank van rottend vlees roken. Na een zoektocht ontdekten ze 2 van de 3 dode dieren.

"Ik heb de eigenaren een jaar geleden gesproken, en toen vertelden ze dat ze in paarden handelen. Het klonk alsof ze wisten wat ze deden. De paarden zijn hier een aantal maanden geleden aangekomen, maar ik dacht eerst dat dit andere paarden waren die hier net een paar dagen zijn, en dat de eigenaren zouden proberen ze in betere conditie te krijgen. Ik doe zelf ook veel werk voor dieren in nood, en het doet me erg veel pijn dat ik dit niet eerder heb ontdekt".

Een luguber detail is dat Van Biljon de eigenaren nog op het landgoed had zien zitten op een terras, 3 dagen voordat de dode paarden werden ontdekt. "2 van de 3 overleden paarden waren toen al dood, en zij zaten daar gewoon in de zon. De andere paarden hadden toen ook al maanden geen eten meer gehad. Ik bracht net een schoolbus vol kinderen weg, en kon niet stoppen."

Zam_Cas

Re: dode paarden en 3 zwaar vermagerde paarden in Texas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:20

Wat vreselijk!! Hoe harteloos kun je zijn.. die laatste alinea is erg schrijnend. Arme paarden, ik hoop echt dat de andere 3 nog geholpen kunnen worden.
Jammer dat er geen wet is die de eigenaren net zo zal behandelen als ze hun dieren behandelen. Wat zou ik die mensen graag in een kaal weiland zetten met geen mogelijkheid om te ontsnappen!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:31

In Texas heb je vaak dit soort taferelen. Heel vaak. Ik kijk wel eens Animal Cops en wat je daar ziet is ook gruwelijk. Gelukkig worden de eigenaren daar altijd harder gestraf als hier, maar helaas nog niet hard genoeg.
Dat iemand zijn dieren zoiets aan kan doen is echt ziek. heel erg ziek! Ik heb daar echt geen woorden voor! Boos!

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:32

Ongelovelijk dat zulk soort mensen nog bestaan he Ik hoop ook dat de laatste 3 paarden het inderdaad redden, en dat de eigenaren een behoorlijke straf krijgen!

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:45

Bah vreselijk. Gelukkig is er in Texas meer kans dat ze ook echt een flinke straf krijgen dan als het hier in Nederland zou zijn geweest.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:46

Ze mogen van mij levenslang krijgen, met een behoorlijke boete.
Hoe harteloos kun je zijn Scheve mond

jenniiferr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:47

Jeetje wat vreselijk voor die arme beesten zeg
dat kun je een paard toch niet aandoen Hamer Frusty

SuperMinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 13:00

Tsja dat krijg je er nu van wanneer het slachten in de VS niet meer mag...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 13:07

SuperMinx schreef:

Verward Maar dit heeft toch niets met slachten te maken?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 13:07

Vreselijk, harteloos

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 13:12

Inderdaad echt vreselijk, hoe kan iemand zoiets in zijn hoofd halen!

Opsluiten die handel en als ze vrijkomen een dieren-koop-verbod geven, en als ze toch een dier aanschaffen weer opsluiten.

Het is gewoon moord, echt niet normaal Boos!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 13:43

Zo zie je maar weer hoe je je in mensen kunt vergissen!!! Helaas gaat het zo ondanks de straffen die ze krijgen iedere keer weer door. Er is maar een optie voor dit soort mensen in een kerker gooien en vergeten.

jenniiferr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 13:54

SuperMinx schreef:

waar slaat die opmerking op Nors opkijken

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 14:05

De enige manier waarop je dit iig vaker kunt voorkomen is door dierenbezitters minder rechten te geven dan ze nu hebben, in NL althans....
In de US en UK zijn ze daar veel verder mee (verder zijn de US een achterlijk land)!!! Wanneer je zo'n vergrijp pleegt mag je in NL gewoon weer dieren houden, soms met een kleine pauze....maar toch.
Je kunt in NL dus tot in de eeuwigheid doorgaan met het verwaarlozen en martelen van dieren.
Wanneer daar nieuwe wetgeving voor komt, en we een korps "dieren-politie" krijgen die op de naleving van die wetten toeziet en mag handelen...dan komen we ergens!!! Want dit gebeurt ook in Nederland!
Met vele dieren helaas.......
En de enige manier om de politiek te bewegen is om een vuist te maken met een hele grote groep mensen, maar daar is tegenwoordig niemand voor te porren geloof ik....
Men heeft belangrijkere dingen te doen dan zich te bekommeren om dieren en natuur.....
Hoezo? Klink ik gefrustreerd????? Hahaha!
Zucht...................... Huilen

ps: mensen denken vaak alles met dieren te kunnen doen (eten/ mishandelen/ misbruiken) omdat ze de intelligentere soort zeggen te zijn. Ik ken echter geen enkel dier dat zijn eigen habitat en alles dat daarin leeft in zo'n snel tempo naar de vernieling helpt....toch niet z'n slim wezen: de mens.....

Sunbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 14:54

Hoi allemaal,

Ik heb een tijdje regelmatig gekeken naar Animal Cops, maar daar komt zoveel leed, verwaardelozing en dergelijke voor dat ik regelmatig zat te huilen.
Niet goed voor je gemoedstand.

Nu kijk ik er niet meer naar.

Maar daar zag je regelmatig dat soort zaken.

Gr
S

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:43

klopt. hoe ze er dan ook uitzagen!

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:12

ik kijk iedere avond trouw naar animal cops.. mijn vader vind het ziekelijk dat ik het kijk hij zegt telkense "hier word je ontzettend triest van" maar het dringt dan juist goed tot je door dat je je dieren goed moet verzorgen en je leert goed waar je op moet letten voor je aan de bel gaat over een mishandelt dier.... het is ongelovelijk dat de eigenaren niets hebben gedaan gewoon weg gevoelloos.. ik hoop dat hun hetzelfde overkomt. hier in nederland zouden ze mischien wat papiertjes moeten plukken van de straat en wat ander vuilnis.. en in texas krijgen ze gelukkig wel een jaar of 2 gevangenis straf.. wat mij betreft mag heel nederland wel eens wat zwaardere straffen geven! maar waarschijnlijk willen ze dan weer geld bezuiniggen en is dat teveel gevraagt

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:15

Oh vreselijk! Ik krijg hier echt de rillingen van. Boos!
Arme arme dieren.. Die ''eigenaren'' (ze zijn het woord niet eens waard!) mogen ze van mij flink aanpakken!

_jennifer17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:45

DIERENMISHANDELING!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:46

Arme paarden.. Ik kan dit soort mensen echt niet bevatten.. Dieren kunnen niet voor zichzelf zoregn.. Wat een egoïstische mensen.. Er moeten veel zwaardere straffen op verwaarlozing komen te staan..

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:54

Cayenne schreef:
Ik doe zelf ook veel werk voor dieren in nood, en het doet me erg veel pijn dat ik dit niet eerder heb ontdekt".
Kijk, dat snap ik dan weer niet. Er staat dat zij en de kinderen regelmatig de dieren gingen aaien ... sorry, maar zoiets valt je toch wel op?!

Erg interessant dat ze pas een melding maakten toen het begon te stinken. Boos!

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 18:33

getver zeg!!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 18:46

Volgens het nieuwsbericht zaten ze in de auto, buiten het landgoed, niet op het terras....

Die opmerking over het illegale slachten kan ik wel begrijpen. Het is hier illegaal om een paard te slachten, dus wanneer iemand geen voedsel voor zn dieren kan kopen, en ze niet kan verkopen, tja dan blijven ze gewoon staan waar ze staan totdat ze doodgaan. Heel triest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 18:50

Bah, echt walgelijk dit soort dingen..

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:21

Gewoon te bizar voor woorden.... Vreselijk gewoon.... Verdrietig