Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:"Wij gaan niet voor schoonheidsprijzen, maar wij gaan ervoor dat mensen hun boterham kunnen verdienen."
parouscha schreef:
Barmat schreef:Als de gemeente met een ander bestemmingsplan bezig was, snap ik niet dat deze zaak nu gewonnen wordt door de andere manege..
Barmat schreef:Helammal mee, eens, lagere prijzen kunnen niet de enige redenen zijn, idd. beetje jammer allemaal.Tja, het is misschien zuur voor die manege, maar concurrentie lijkt me niet een oneerlijke zaak. Mensen lopen niet alleen maar weg voor de lagere tarieven, misschien toch een teken aan de wand?
Ik vind het eerlijk gezegd nogal kinderachtig van de "legale" manegeeigenaar om zich zo te laten kennen. Doe er dan iets aan om je klanten te behouden, bied ze iets extra's bijvoorbeeld, of organiseer leuke activiteiten.
Nee hoor, gelijjk maar voor het gerecht, kinderachtig.
[***] schreef:Lagere prijzen niet de enige reden? Dan wonen in Limburg zeker andere mensen dan in het noorden?
Barmat schreef:dus wie weet waren ze met de gemeente al in onderhandeling om de status "legaal" te verkrijgen? Wie zal het zeggen, is alleen maar giswerk
Ik vind het oprecht jammer dat het zo moet.
Bastiaantje schreef:Toch hoop ik voor ze dat er nog wat te regelen valt.
Barmat schreef:Als de gemeente met een ander bestemmingsplan bezig was, snap ik niet dat deze zaak nu gewonnen wordt door de andere manege.
Tja, het is misschien zuur voor die manege, maar concurrentie lijkt me niet een oneerlijke zaak. Mensen lopen niet alleen maar weg voor de lagere tarieven, misschien toch een teken aan de wand?
Ik vind het eerlijk gezegd nogal kinderachtig van de "legale" manegeeigenaar om zich zo te laten kennen. Doe er dan iets aan om je klanten te behouden, bied ze iets extra's bijvoorbeeld, of organiseer leuke activiteiten.
Nee hoor, gelijjk maar voor het gerecht, kinderachtig.
[***] schreef:Lagere prijzen niet de enige reden? Dan wonen in Limburg zeker andere mensen dan in het noorden?
Barmat: een legale manege moet aan veel eisen voldoen en heeft veel meer kosten dan een illegale, dus dat is dan nogal oneerlijke concurrentie als iemand zo out of the bleu mag beginnen. Niks kinderachtigs aan.
Als die andere mevrouw zo graag een manege wil beginnen steekt ze er eerst maar geld en tijd in om die op te zetten volgens de regels en het bestemmingsplan gewijzigd te krijgen. Kijken of ze dan nog goedkoper is. Als ik de site zo bekijk gaat ze dat ook vast wel doen, het ziet er idd netjes uit.
Mindim schreef:Ik denk dat de pensionklanten toch eerder elders stalling proberen te zoeken, dant hun paarden te stallen bij de legale manege (de boosdoener in hun ogen denk ik). Ik denk echt niet dat de klanten nu naar hem toe zullen stromen, ookal hoopt hij daar wel op denk ik.
Cassidy schreef:Dus als er geen manegelessen mogen worden gegeven, mogen ze wel les geven aan pensionklanten daar?
Is er dan geen constructie te bedenken dat de manegeklanten "pensionklanten" worden? Dat de manegepaarden worden verleast oid? Valt vast wel een mouw aan te passen.
Als de paarden daar niet per direct wegmoeten, is er een constructie te bedenken hoor!
Gerner schreef:Als agrarier mag je wel pensionklanten houden. Je betaald tenslotte ook het hoge btw tarief. Pensionklanten vallen niet onder recreatie.