Zhara-Obertje niet verkocht op veiling Performance Plus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Zhara-Obertje niet verkocht op veiling Performance Plus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 18:31

http://www.reesinkhorses.nl/nl/nieuwsit ... ieuwsid=68
reesinkhorses.nl

De vierde editie van Performance Plus is een enorm succes geworden. Zowel de totale omzet (€ 2.664.500,-) als de gemiddelde prijs per paard (€ 34.604,-) was hoger dan ooit tevoren. Met € 380.000,- was de dekhengst French Kiss, spectaculair onder het zadel getoond door Hans Peter Minderhoud, de grote smaakmaker. Een Russische investeerder is de nieuwe eigenaar van de Wereldkampioen der zesjarige dressuurpaarden in 2004.

Paardensportcentrum Lichtenvoorde verkeerde zaterdagavond in Italiaanse sferen. Harleyworld Stables had enkele klassieke Italiaanse motoren geleverd, ter aankleding van de zeer druk bezette en met Italiaanse vlaggen uitgedoste VIP-loges. Ook stelde Harleyworld Stables het eerste veilingstuk ter beschikking: een schilderij van Herman Brood met een uitbeelding van diens rock ’n roll-idool Elvis Presley. De opbrengst (€ 3300,-) was voor het KWF-kankerfonds.

Kopers uit vele landen meldden zich. Naar de Verenigde Staten gaan onder meer een achtjarige Now or Never M x Ladalco, een vierjarige Laomedon x Ferro en twee veulens van Florencio. Jan Maathuis kocht een vijfjarige Riverman x Impuls en verkocht deze gemakkelijk te rijden ruin gelijk door aan een Amerikaanse klant.

Duitsland

Opvallend genoeg was er een grote Duitse delegatie aanwezig in Vragender. Naar Duitsland vertrekt een jaarling hengst van Lingh (€ 7500), een zeer rittige vierjarige Gribaldi x Facet (€ 22.000) en Dirk Haese kocht een spectaculair van de grond bewegende tweejarige hengst van Conteur x Alabaster (€ 36.000).

Voor € 60.000 gaat een tweejarige Hannoveraanse halfbloed hengst (Likoto xx x Weltmeyer x Pik König) naar Zweden. Alfons Oude Groen werd samen met een Zweedse hengstenopfokker voor € 7500 eigenaar van een hengstveulen van Jazz uit de merrie Rubilant (Rubinstein x Cocktail), de moeder van de in Zweden en Oldenburg gekeurde hengst Silvano. Ook een veulen van Sandro Hit x Lancet x Rubinstein gaat naar Zweden.

België

België was zeer kooplustig. Serge Païs, de eigenaar van Pavo-topper Uivertje Ruta voordat deze Jazz-dochter door Reesink Horses naar Amerika werd verkocht, betaalde € 22.000 voor de tweejarige, zeer goed bewegende volle zus van Uivertje Ruta. Carlo Vanhove en topruiter Stefan van Ingelgem kochten samen voor € 28.000 een spectaculair bewegend merrieveulen van Sandro Hit x De Niro. Grand Prix-amazone Dominique Mohémont kocht een krachtig bewegende driejarige ruin van Florencio x Burggraaf uit de Nannet-stam van René Franssen.

Nederland

Veel goede paarden bleven echter ook in Nederland. Dirk Kat werd voor € 85.000 de trotse eigenaar van de Gelderse dressuurpaardenkampioene Zoë Florence. Voor € 240.000 euro komt een extreem getalenteerde driejarige hengst van Jazz x Contango uit de Van Helvoirt-lijn van Zuidenwind bij Willem Jan Schotte en Geert Jan Raateland op stal. Tim Coomans kocht de helft van Sting II, de volle broer van Sting en ook een oogstrelend, super bewegend hengstveulen van Lauries Crusador x Donnerhall x Akzent II en een imponerende driejarige hengst van Rhodium x Falco x Roemer gaan naar Oud Beijerland. De succesvolle hengstenopfokker Huug de Koning investeerde in een sterk bewegende tweejarige beauty van Sandreo x Lancet x Rubinstein.

Sting

De Oldenburgse premiehengst Sting verscheen in de arena voor een spetterende demonstratie. Met onvoorstelbaar gemak toonde de nog maar driejarige reserve-kampioen van Denemarken zijn talent voor de grote dressuursport. Ter plekke ontstond serieuze belangstelling voor de oogstrelende zoon van Sunny Boy, maar de eigenaren Reesink Horses en Tim Coomans waren vooralsnog niet te vermurwen.

Enkele paarden werden (nog) niet verkocht. Voorafgaand aan de veiling was er bij Nederlandse hengstenhouders serieuze belangstelling voor de dekhengst Sir Oldenburg. De onderhandelingen werden na de veiling voortgezet. Nederlands kampioene Zhara Obertje haalde in de veiling de door haar eigenaren gestelde minimale prijs niet.

Record

Niet eerder in zijn carriere verkocht veilingmeester Hans Sinnige zo’n duur paard als de imponerende dekhengst French Kiss. De nabije toekomst van de veilingtopper is nog onduidelijk. De Russische investeerder beraadt zich nog op de vraag of hij de hengst ter beschikking van de fokkerij zal stellen of zal laten opleiden voor de hogere dressuursport. Hans Peter Minderhoud heeft French Kiss met het oog op de veiling enkele weken in training gehad. In een korte tijd boekte de viervoudige WK-winnaar enorme progressie met de werkwillige Wereldkampioen van 2004.

Lustrum

Na afloop van de zeer vlot verlopen veiling liet organisator Reesink Horses weten voort te gaan met de formule waarmee Performance Plus zich van andere veilingen onderscheidt: zeer goede kwaliteit dressuurpaarden verkopen voor passende prijzen. Volgend jaar viert Performance Plus dus zijn eerste lustrum.

Adriana

Re: Zhara-Obertje niet verkocht op veiling Performance Plus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:44

Nu snap ik het niet... was Sting daar niet voor de verkoop? Oo dat zou gaaf zijn als Sir Oldenburg in Nederland blijft.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:49

Ben ik nu de enige die zeeeeeeeer benieuwd is naardie minimale prijs van Zhara (ook al snap ik best dat ze die prijs niet aan de hoge boom hangen)

Had voor zo'n merrie eigenlijk wel wat meer verwacht..

dunja74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:00

Ruim 2,6 miljoen omzet tijdens Performance Plus veiling

Vragender - De omzet van de Performance Plus gisteravond was 2.664.500 euro voor 77 dressuurpaarden en veulens. Topper was de hengst French Kiss die voor 380.000 euro van de hand ging, gevolgd door Sir Oldenburg voor 260.000 en Zorro voor 240.000 euro. Voor Zhara-Obertje werd 180.000 euro neergeteld. Patrick Reesink: 'Volgend jaar gaan we een lustrum vieren, want deze veiling is voor herhaling vatbaar!'

dit staat in de nieuwsbrief van de paardenkrant?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 19:01

Ze is wel degelijk niet verkocht. Het bod was niet hoog genoeg.
Foutje van de Paardenkrant denk ik Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:02

Pff voor 180.000 mogen ze mijn merrie hebben hoor.. jeetje.... veulen erbij. Eigenlijk de hele stal... Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:03

@dunja het is wel geboden, maar door de eigenaren, dus de merrie is NIET verkocht. Veilingkosten gaan wel over dat bedrag.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 19:09

Suzanne F. schreef:
Pff voor 180.000 mogen ze mijn merrie hebben hoor.. jeetje.... veulen erbij. Eigenlijk de hele stal... Haha!

Strikje erom, laagje stro in de trailer
Doei, doei

Ze zou zich morgen maar verstappen Nagelbijten / Gniffelen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:11

Verstappen = nog mee fokken.

(dodelijke) Koliek lijkt mij dan een stukje erger.

dunja74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:14

nou dat is dan zeker foutje;¨paardenkrant

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:50

Sammie schreef:

Wanneer je je paard eens in de week tien liter geweld lijnzaad geeft neemt de kans op koliek met 90 % af. Snap niet dat niet ieder paard dit wekelijks krijgt bespaart je paard en jezelf een hoop ellende.
Wij hebben zelf een merrie die in één jaar 8 keer koliek heeft gehad en echt ernstig. Na de laatste keer zijn wij op advies van een oude fokker dit gaan geven aan onze paarden en wij hebben nooit geen last meer van koliek verschijnselen op stal. Een zak lijnzaad kost je € 25 +/- en daar doe je ze tevens een groot plezier mee wanneer ze dit gewend zijn, zeker wanneer je maar één paard hebt dan gaat die zak lang mee. EEN AANRADER VOOR IEDEREEN. En ze zitten nog mooi in de vacht ook daardoor.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:52

Sammie schreef:

Ach of het verhaaltje Poëtin Rolleyes

Maar goed alles heeft zijn prijs, ben eigenlijk wel benieuwd wat ze er dan voor zouden willen hebben

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:54

Ik hoop voor ze dat als ze straks onder het zadel is ze alsnog dat grote geld gaat opbrengen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:00

Pfff vond het toch een heel knappe prijs voor Zhara-Obertje.

StephanieDK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:02

Het klopt inderdaad dat Zhara Obertje door onszelf is teruggekocht in de veiling.
Het blijft natuurlijk altjid een dier, en een dier is altijd een leven en dus kwetsbaar, maar ik hoop, dat we nog heel veel plezier van onze topper zullen gaan hebben!
Dus jongens, zhara blijft bokt behouden Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:04

StephanieDK schreef:
Het klopt inderdaad dat Zhara Obertje door onszelf is teruggekocht in de veiling.
Het blijft natuurlijk altjid een dier, en een dier is altijd een leven en dus kwetsbaar, maar ik hoop, dat we nog heel veel plezier van onze topper zullen gaan hebben!

Ik hoop ook dat jullie nog veel plezier aan haar beleven en dat ze maar een lang en gelukkig leven mag hebben.
Zhara het boktpaard! Haha!

StephanieDK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:05

@Suzanne, dank je wel Haha!
Ik hoop het ook, nu zullen jullie haar uiteraard nog wel eens op bokt tegenkomen Knipoog

eebaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:14

Heel veel plezier er nog van! Gaat ze nu de sport of fok in?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:25

Ik neem een petje af van de Performance plus.
Eten was erg lekker, ze kwamen geregeld langs of je iets te drinken moest.
We hebben er zelf ook nog een paard gekocht Lachen
En vorig jaar hebben we er ook een paard gekocht Lachen

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:30

StephanieDK schreef:

Blijkbaar hebben jullie het geld niet nodig. Dan siert het jullie dat de merrie niet gaat voor dat bedrag. Aan de andere kant, als ze volgende week dood in de box ligt denk je ook;"had ik het nu toch maar gedaan" Knipoog

Terlia was óók kampioen en waar staat ze nu?

StephanieDK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:51

@eebaatje, ze zal nu eerst ingereden worden, en misschien in de toekomst eens een veulentje fokken, dat zien we dan wel weer Lachen
@Kir_ples, welke hebben julliegekocht?
@janderegelaa, dat is altijd, bij een dier. Dat is het risico dat je neemt. We hopen er nog veel plezier van te hebben, en er is maar 1 terlia en ook maar 1 zhara obertje Knipoog Oftewel,de toekomst van terlia zal hoe dan ook nooit gelijk zijn aan die van zhara..

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:59

StephanieDK schreef:
@Kir_ples, welke hebben julliegekocht?

Dit jaar hebben we Joe gekocht.
Afbeelding

Vorig jaar Trione.
Afbeelding

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:01

Toch blijf ik erbij stephanie, wil je Zhara kwijt breng haar maar!! Haha!
Veel plezier&suc6 met de prachtdame! Ja

StephanieDK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:03

@Kir, okee leuk!! Joe vond ik een erg leuk dier, vind het op die foto lijken ofdat hij een behoorlijke onderhals heeft, maar in het echt vind ik het een gaaf paard Lachen
Die andere ken ik niet maar ziet er ook leuk uit Lachen
Succes ermee!!!
@milou haha ik zal het onthouden Knipoog

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:49

janderegelaa schreef:
Terlia was óók kampioen en waar staat ze nu?

Ja, waar staat die nu?
Is alweer verhuist iig!

Ik hoop dat je nog vaak je fototoestel meeneemt Stephanie!
En de Rousseau mag dan ook wel op de foto Haha!