Uitvaartverzekering voor paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Uitvaartverzekering voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 10:09

http://www.nhd.nl/nieuws/binnenland/article2566961.ece
nhd.nl

Bezitters van paarden kunnen sinds kort een uitvaartverzekering voor hun dier afsluiten. Hippo Zorg uit Den Bosch biedt voor veulens vanaf 0 jaar tot paarden van 19 jaar een verzekering aan die de kosten van crematie en het transport dekt.

Dat staat op de website van Hippo Zorg, dat gelieerd is aan Fortis. Na een wetswijziging in 2001 zijn paarden ingedeeld bij huisdieren. Steeds meer mensen willen hun huisdier een waardig afscheid geven. Een crematiepolis voor katten en honden bestond al, maar voor de paardenvriend restte slechts een gang naar het slachthuis of destructiebedrijf.

Volgens Hippo Zorg geldt: hoe jonger het verzekerde dier, hoe lager de premie is. Een paard van 3 jaar oud kost de eigenaar zo'n 103 euro aan premie per jaar. Zodra het paard de geest heeft gegeven, betaalt de Bossche paardenverzekeraar in natura uit.

tjady

Re: Uitvaartverzekering voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 10:20

het lijkt een mooie verzekering, maar je kan ook zelf elk jaar wat opzij leggen. Mijn pony werd 33 jaar. Ik heb hem 25 jaar gehad.
De crematie en het ophalen kostte rond 1500 euro. Ik spaarde dus wel wat uit. Er was ook geen mogelijkheid om hem te verzekeren. Maar dat vond ik ook niet erg.

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 10:24

begrijp ik het nou goed dat ik bv mijn paard van 13 jaar daar nog aan kan melden en dat hij na haar 19 ook nog ervoor verzekerd is of is het dan niet geldig meer?

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 10:28

pascale schreef:
begrijp ik het nou goed dat ik bv mijn paard van 13 jaar daar nog aan kan melden en dat hij na haar 19 ook nog ervoor verzekerd is of is het dan niet geldig meer?

Ja volgens mij bedoelen ze het zo. Het kan niet zo zijn dat ze dan op 19 jarige leeftijd je paard uit de verzekering zetten. Ik heb eerder ergens gelezen dat de leeftijdsgrens 12 zou zijn.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 10:29

Na 19 jaar word je paard uit de verzekering gegooit en is het inderdaad niet geldig meer.
Dit is veelal ook met ziektekosten verzekeringen zo...

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 10:30

Ineke2 schreef:
Na 19 jaar word je paard uit de verzekering gegooit en is het inderdaad niet geldig meer.
Dit is veelal ook met ziektekosten verzekeringen zo...

hmm nou dan ga ik daar sowieso niet op in want ik mag toch hopen dat mijn paardje nog wel meegaat tot haar 19 en misschien nog wel iets langer! Haha!

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 10:32

pascale schreef:

Je kunt je paard tot zijn 19de in de verzekering doen, ze keren uit bij overlijden. Is je paard 20 dan kun je de verzekering niet meer afsluiten.

De EFO heeft deze verzekering ook, ik heb vorig jaar samen met een jongen uit mijn klas een marketingplan geschreven waar wij deze verzekering hebben "bedacht" erg leuk om te doen.Toen we net klaar waren met het plan toen kwam de EFO met deze verzekering.Lachen

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 10:34

Als je de informatie op de website leest, zie je dat je je paard tot zijn 19e kunt aanmelden, dan is de premie wel duurder per jaar...
je betaald tot zijn 23e en dan wordt de premie "premievrij"
Dus hoef je na zijn 23e geen premie meer te betalen.
Dus de verzekering keert pas uit als het paard ook echt dood is al word hij 30..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 10:37

O met ziektekosten is het dus meestal zo dat je gewoon niet verzekerd meer bent na een bepaalde leeftijd. Met de uitvaartverzekering dus niet zie ik nu, maar toch zou ik het nooit doen...
Spaar dan zelf gewoon iedere maand 5 euro ofzo...

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 10:45

Ineke2 schreef:
O met ziektekosten is het dus meestal zo dat je gewoon niet verzekerd meer bent na een bepaalde leeftijd. Met de uitvaartverzekering dus niet zie ik nu, maar toch zou ik het nooit doen...
Spaar dan zelf gewoon iedere maand 5 euro ofzo...

Het lijkt mij ook logisch, zou een mooie boel worden als mensen die ouder worden dan 80 jaren een premie hebben betaald ineens niet meer uitgekeerd kregen. Zo gaat het ook met een uitaart voor paarden. Ook ziektekosten verzekeringen keren gewoon uit mits het een gedekt voorval is en er kan eeen leeftijd in de polis opgenomen zijn maar dit gebeurd eigenlijk nooit.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 11:05

Fantast schreef:
Het lijkt mij ook logisch, zou een mooie boel worden als mensen die ouder worden dan 80 jaren een premie hebben betaald ineens niet meer uitgekeerd kregen. Zo gaat het ook met een uitaart voor paarden. Ook ziektekosten verzekeringen keren gewoon uit mits het een gedekt voorval is en er kan eeen leeftijd in de polis opgenomen zijn maar dit gebeurd eigenlijk nooit.

Mensen is nog altijd wel wat anders dan paarden... Een mens kan een verzekering nooit weigeren ongeacht de leeftijd. Een paard wel blijkt uit de voorwaarden.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 11:27

Pfff tot nu toe is het allemaal niet ideaal wat er aangeboden wordt voor paarden. Ik heb mijn paardje alleen W.A. verzekerd dus voor schade bij andere. Ik spaar zelf elke maand 25 euro voor onvoorziene problemen en trek daar de rente ook van. Als mijn paardje nooit iets krijgt dan op hele late leeftijd kan ik het geld goed gebruiken voor andere zaken. En even een opmerking in Nederland is het nog steeds zo dat een paard niet gecremeerd of begraven mag worden las ik laatst bij de recreatie ruiter. Het wordt oogtoeluikend toe gestaan maar wel in beperkte maten. De meeste paarden worden alsnog naar destructie gebracht na inslapen. De verzekering bepaald wat er met jou paardje gebeurd en wanneer. Je kan hem terug kopen maar dat is vaak nog 1500 euro. Dan heb ik liever dat ik zelf meteen kan kiezen wat ik wel of niet doe met mijn paardje. Ik heb nu redelijk wat geld bij elkaar voor als er iets is met mijn paard. Gebeurd het nooit of heel laat heb ik een groot bedrag voor een ander paardje. Dat vond ik veel beter voor mezelf. Maar goed iedereen moet doen wat hem goed lijkt.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 11:53

De premie staat niet in verhouding tot de kosten van de crematie volgens mij. Heb deze mensen op het horse event gesproken en ook de man van het crematorium. Een crematie kost ongeveer 1500 euro en de premie voor een 15-jarig paard is per jaar ongeveer 500 euro. ( dat lijkt me een leeftijd waarover je bijvoorbeeld hierover na gaat denken) Schrok ik wel van, vond het erg veel. Wel kan de crematie tegen meerprijs voorzien worden van zo'n beetje alles wat een eigenaar zich zou kunnen wensen. Het paard kan opgebaard worden om afscheid van te nemen, je krijgt een rouwkaart en evt een mooi gedicht, ze laten je per mail/ sms weten wanneer je paard de oven in gaat. Je kunt ervoor kiezen of je van de resten een sierraad wil laten maken of gewoon in een tonnetje de as thuis laten bezorgen of in een exclusieve urn. Wist niet dat er nog zoveel mogelijkheden waren..... Vond het een beetje te, werkelijk voor alles stond een tarief voor. Meende zelfs dat het mailtje 10 euro koste (inclusief foto attachement).

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 11:54

Pff belachelijk... wat een prijzen...

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 11:59

ja, dat vond ik dus ook. Vind het goed dat er een alternatief is voor de slager en destructie, want sommige mensen hebben daar echt moeite mee. Maar dit lijkt gewoon een gat in de markt om geld te slaan uit het verdriet van anderen. misschien is dit wat te heftig verwoord, maar om een mailje al op de bon te zetten vind ik niet heel passend.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 12:10

Je paard wordt echt niet bij een bepaalde leeftijd uit de verzekering gegooid hoor. Ik ben bij EFO verzekerd sinds mijn paard 13 jaar is. Ze is nu 20. Je kunt alleen vanaf een bepaalde leeftijd niet meer toetreden (tegenwoordig 12 bij EFO voor ziektekosten) maar je eruit gooien kan dus echt niet. Dat zou mooi worden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 12:15

Heb het al wel meegemaakt met de verkoop van een dier. Het dier was verzekerd, maar de nieuwe eigenaar kon de verzekering niet overnemen omdat het dier te oud was.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 12:35

Ik ben bij Hippo Zorg verzekerd en kreeg van de week een brochure in de bus. Ik dacht "dat lijkt me wel wat". Totdat ik dus de premies zag. Dat kwam voor mijn paard, 10 jaar oud, op 266 euro per jaar. Vind ik dus veel te duur.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 12:49

Heb de brochure hier liggen. Heb toen de excursie naar het crematorium geregeld en toen was het al bekend onderling dat ze dit zouden gaan doen.

Ik vind het zelf inderdaad ook niet goedkoop. Heb de brochure van de verzekering voor me liggen, alleen die van shcn roermond niet. (die hebben nu een speciale uitgave voor paarden. )
In die brochure staan ook de prijzen voor het cremeren.
Vraag me ook af welke kosten precies worden meegerekend?
Zie alleen vervoer en crematie staan.. dan ben je helemaal duur uit.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:10

ik heb daar net ook de folder van binnen gekregen moet hem nog even doorlezen maar ja

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:23

heb net de folder binnen gekregen....tja...hoe verzinnen ze het....voor sommige mensen is dit misschien een heel fijn idee....maar ik vind het pure geldklopperij.....heel slim en heel zakelijk van ze bedacht!Kunnen ze goed geld aan verdienen!

Mijn paard is nu 12 jaar, even een rekensommetje en als ik tot haar 23e deze premie moet betalen gaat me dit wel geteld 3443 euro kosten!! en ik lees hier boven dat iemand het voor 1500 euro heeft laten doen....dat bedoel ik met geldklopperij!!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:32

Ik heb mijn paard een paar maanden geleden laten cremeren, echt super goed geregeld allemaal.
Ik laat me er echter niet voor verzekeren, de kans dat het voorkomt is natuurlijk niet zo groot en ach over die 1500.- kom je ook wel weer heen. ( ik vind de premie echt schrikbarend hoog en ik denk dat alleen de verzekeraar er wat mee opschiet.)

wijsneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:39

Niets nieuws onder de zon, want vorig jaar is EFO paardenverzekeringen (Heereveen) als eerste begonnen met een crematieverzekering.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:48

Okeej mensen.

Mijn paard en veulen zijn verzekerd bij hippo uitgebreid, en ik wil daarbij ook een uitvaardverzekering erbij (extra dus)
Voor de mensen waarvan hun paard is verzekerd moet je dus nu uitkijken, als je er een uitvaardverzekering bij wilt.
Mijn man belde hippo ervoor op en hij was de eerste met deze vraag en men ging het bij hippo in de vergadering gooije omdat men niet wist hoe dit juist zat.

De vraag wat mijn man had, de eerste polis heeft een regel dat het paard geslacht zou moeten worden anders halen ze de slachtwaarde van de uitbetaling af , maar met een crematie kan het paard dus nooit geslacht worden . Dus de polis komt niet overeen met de uitvaartverzekering. Dus moeten ze bij de uitvaartverzekering de slachtwaarde vergoeden.Maar daar staat niets van in de uitvaartpolis.

Hippozorg zou ons op de hoogste houden omdat wij 2 verzondheidsverklaringen hebben liggen maar voordat wij die verzekering erbij nemen zou hippo eens uitzoeken hoe dat alles zat want daarop schrokken ze want dit was een vraag wat men niet wist hoe en wat.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 14:06

kreeg de post op de mat van ze en heb hem meteen door gedaan richting prullenbak...
geldklopperij...
ik ben wel bij hun verzekerd voor ziektekosten etc maar ga me dit ook nog is goed bekijken, want het is destijd overgegaan en ik wil wel zeker weten dat ik wel dingen vergoed krijg waar ik me destijds voor verzekerd heb.....