Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:Haha, ik krijg gewoon jeuk van dit soort presentaties/verwoordingen. Ze zal best een goede lerares kunnen zijn (daar doe ik ook geen uitspraak over) maar ik zie het zo voor me die scene in de stal; mystieke blik, diepe meditatieve concentratie, voel de chi stromen ; oooooohmmmm, "ontstmetten is genoeg", pfffff laat me niet lachen . Okay misschien heb ik teveel fantasie, maar waarom moeten dit soort mensen altijd met van die vage mystieke terminologie smijten, dat is niet "duidelijk en effectief", integendeel, dat is wollig en contra-productief. En nota bene zitlessen zonder zadel zorgen allesbehalve voor goede balans, en zeker niet voor een goede zit, mensen die dat soort onzin beweren kunnen bij mij op een stevige dosis achterdocht t.a.v. hun kundigheid rekenen.
Kuggur schreef:Lief onnozeltje, ík ben fysiotherapeut, mijn vrouw is dierenarts, wat denk je wat ik weet van belasting/belastbaarheid.
Bovendien schijn je niet goed te kunnen lezen; ik keur in mijn post paardrijden zonder zadel af omdat het niet een goede zit bevordert zoals jouw post beweert. Dat het óók niet goed is voor een paarderug is off-topic (en mag bekend verondersteld worden).
Kuggur schreef:@ Angela:Oeps, sorry, mijn fout,nog eens (beter)nagelezen, was in spankerFK´s post, en inderdaad blijkbaar zijn/haar mening, niet die van Anne.
@JB55: Hoi collega, je kunt inderdaad wel raden, geen aromatherapietjes, reiki, hypnotherapie etc voor mij. Ik vind dat geen randverschijnsel aan de fysiotherapie. Mijn mening is dat dat soort alternatieve therapieen, wiens werking slechts in termen van placebo effect kan worden verklaard niet thuishoren in de reguliere geneeskunde. Wat iedereen in zijn vrije tijd doet moet hij zelf weten (Ik hou zelf bv. van zen-meditatie, lekker ontspannend), maar ik vind dat fysiotherapie (en alle andere takken van geneeskunde) op gedegen wetenschappelijk onderzoek moet zijn gebaseerd (saai hé, en nogal off-topic)
runningkawa schreef:Kuggur schreef:@ Angela:Oeps, sorry, mijn fout,nog eens (beter)nagelezen, was in spankerFK´s post, en inderdaad blijkbaar zijn/haar mening, niet die van Anne.
@JB55: Hoi collega, je kunt inderdaad wel raden, geen aromatherapietjes, reiki, hypnotherapie etc voor mij. Ik vind dat geen randverschijnsel aan de fysiotherapie. Mijn mening is dat dat soort alternatieve therapieen, wiens werking slechts in termen van placebo effect kan worden verklaard niet thuishoren in de reguliere geneeskunde. Wat iedereen in zijn vrije tijd doet moet hij zelf weten (Ik hou zelf bv. van zen-meditatie, lekker ontspannend), maar ik vind dat fysiotherapie (en alle andere takken van geneeskunde) op gedegen wetenschappelijk onderzoek moet zijn gebaseerd (saai hé, en nogal off-topic)
Zou ik zou niet graag hebben al fysio....sorry
DA zou mijn paard afgemaakt hebben...acute ataxi....
Magnetiseur wist echter binnen 2 sec dat het gewoon spit was...paard leeft nog steeds..heeft daarna zelfs Z gelopen...
Ik vind het heel erg (kortzichtig) dat reguliere en alternatieve geneeskunde elkaar niet willen helpen.
Kan zo'n geweldige aanvulling op elkaar zijn. Helaas zijn sommige DA's enzo daar te stug voor...heel jammer...komt niet ten goede van het dier...en dacht dat daar nog altijd het vak voor gekozen was...
hoefijzer schreef:Wat mij wel echt irriteerde is hoe ze haar methode presenteerde. Opzich niks nieuws, beetje monty robberts. Prima, ben ik wel voor. Maar een join-upje elke keer voor ze met een paard ging werken hoorde daar ook bij, en of dát goed is, daar valt over te twisten.
Maar, waar het mij om gaat, is dat ze alles presenteerde als of het de waarheid was, alsof dat de énige methode was die goed was. Uitleggen waaróm zat er echter niet bij.
_angela_ schreef:jammer dat je dat toen anders ervaren hebt.