Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Paardenhandelaar Zoer riskeert torenhoge boete
Gepubliceerd op 09 oktober 2007, 15:33
Laatst bijgewerkt op 09 oktober 2007, 20:12
Echten/Zuidwolde -
Paardenhandelaar Arend Zoer overweegt om Echten de rug toe te keren. Hij voelt zich gedwarsboomd door de gemeente De Wolden.
Volgens wethouder Ank van der Ziel lapt Zoer allerlei milieuregels aan zijn laars. Heeft hij zijn zaken niet op orde, dan riskeert Arend Zoer een boete van maximaal 48.500 euro. "Het lukt me nooit om op tijd aan alle regels te voldoen", verzucht de inwoner van Echten. "Dit is gekkenwerk." Hij heeft zijn advocaat op de zaak gezet.
De paardenhandelaar en vader van de succesvolle springruiter Albert Zoer riskeert maar liefst elf afzonderlijke boetes voor ongeoorloofde activiteiten. Hij zou illegaal mest opslaan en afvalwater op de verkeerde manier lozen. Verder woont Zoer volgens de gemeente illegaal in een bijgebouw op zijn erf en overtreedt hij regels op het gebied van brandveiligheid.
Voor sommige aanzeggingen toont hij begrip, zegt de paardenhandelaar. "Maar bepaalde zaken zijn te gek om los te lopen. Die ambtenaren van de gemeente doen zo moeilijk. Ze zien een voederplaats voor mijn paarden aan als mestplaats. En in de stal moet beton. Zo'n gladde vloer is hartstikke gevaarlijk voor paarden. Die glijden zo uit."
Wethouder Van der Ziel is niet onder de indruk. "We hebben een aantal gesprekken met meneer Zoer gehad en die hebben niet het gewenste effect gehad", zegt ze. "Hij verandert niets aan de situatie. Daarom hebben we hem nu een definitieve dwangsom opgelegd."
Is hiermee het voortbestaan van de paardenstal aan de Koekangerweg in Echten in gevaar? Zo'n vaart zal het volgens de wethouder niet lopen. "Maar we kunnen in het uiterste geval een bedrijf sluiten."
Eleonoor schreef:Ze een klein beetje kennende geloof ik best dat de gemeente hele terrechte punten heeft. En tja, Zoer moet nu investeren, en dat doet zeer, toch maar een paard verkopen, die ene
Eleonoor schreef:Ze een klein beetje kennende geloof ik best dat de gemeente hele terrechte punten heeft. En tja, Zoer moet nu investeren, en dat doet zeer, toch maar een paard verkopen, die ene
risje schreef:@daniella74:
Idd de regelgeving is hier het heikele punt. Kan binnen aantal jaren veel veranderen, is voor stalhouders ook niet altijd even makkelijk lijkt me.
En inderdaad zijn reputatie bij een aantal mensen komt in een dergelijke topic waarin Arend betrokken is direct naar boven. Maar ach, dat blijf je houden, kun je niks aan doen.
Cayenne schreef:Op sommige punten zal het wel terecht zijn.. maar idd die betonnen vloer? Al denk ik dat Arend daar door middel van aanpassingen ook best iets uit kan halen hoor. Je hebt ook beton met profiel, of desnoods wat anders er overheen.
Kajanus schreef:Cayenne schreef:Op sommige punten zal het wel terecht zijn.. maar idd die betonnen vloer? Al denk ik dat Arend daar door middel van aanpassingen ook best iets uit kan halen hoor. Je hebt ook beton met profiel, of desnoods wat anders er overheen.
Mijn man die zit in de betonnen vloeren en die heeft al zoveel paardenstallen gedaan, en die worden niet glad afgewerkt maar gewoon ruw zodat de paarden er niet over uitglijden.
En helaasmoet iedereen zich aan de gemeentelijke regels houden dus ook Dhr. Zoer.
daniella74 schreef:Ik heb ook regelmatig hartkloppingen van paarden die een imitatie geven van Bambi op het ijs op dat poedersuiker-beton.