Gemeente legt Arend Zoer dwangsom op

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Gemeente legt Arend Zoer dwangsom op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 22:42

http://www.stegen.net/website/main.php
stegen.net

Paardenhandelaar Arend Zoer hangt een dwangsom van enkele tienduizenden euro’s boven het hoofd. De dwangsom is hem opgelegd door de gemeente De Wolden. Die stelt dat Zoer op twaalf punten in gebreke blijft, op het gebied van milieu en brandveiligheid. Zoer kan alleen nog onder de dwangsom uitkomen als hij voor 1 november de overtredingen heeft aangepakt.

Volgens wethouder Ank van der Ziel zit er voor de gemeente niets anders op dan de dwangsom op te leggen. ,,We hebben verschillende gesprekken gehad met de eigenaar van het bedrijf, maar het gaat ons niet snel genoeg." Het gaat volgens de gemeente om zaken als het ontbreken van goedgekeurde brandblussers, een onjuiste opslag van mest en een afwatering van wasplaatsen die niet in orde is. Ook zou de dieseltank op het terrein niet aan de voorschriften voldoen.

Arend Zoer verklaart dat een aantal zaken inderdaad nog moet worden opgelost. ,,Voor de aansluiting op het riool is de opdracht al lang de deur uit, maar ik kan er ook niets aan doen dat ’t zo lang duurt. Tja, en die brandblussers, dat klopt, dat zal ik oplossen. Maar dat de gemeente een voederplaats voor jonge paarden aanziet voor een mestplaats, dat is wel heel triest. Ook wil de gemeente dat ik waterdichte betonnen vloeren aanleg in de stal. Nou, daar begin ik niet aan, dat is levensgevaarlijk. Ik zal een verklaring door onze dierenarts laten opstellen dat zoiets echt niet kan." Zoer zegt dat hij z’n advocaat naar de situatie laat kijken.

patsur

Re: Gemeente legt Arend Zoer dwangsom op

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 02:22

Dit zegt Dagblad vh Noorden:

Citaat:
Paardenhandelaar Zoer riskeert torenhoge boete

Gepubliceerd op 09 oktober 2007, 15:33
Laatst bijgewerkt op 09 oktober 2007, 20:12
Echten/Zuidwolde -

Paardenhandelaar Arend Zoer overweegt om Echten de rug toe te keren. Hij voelt zich gedwarsboomd door de gemeente De Wolden.

Volgens wethouder Ank van der Ziel lapt Zoer allerlei milieuregels aan zijn laars. Heeft hij zijn zaken niet op orde, dan riskeert Arend Zoer een boete van maximaal 48.500 euro. "Het lukt me nooit om op tijd aan alle regels te voldoen", verzucht de inwoner van Echten. "Dit is gekkenwerk." Hij heeft zijn advocaat op de zaak gezet.

De paardenhandelaar en vader van de succesvolle springruiter Albert Zoer riskeert maar liefst elf afzonderlijke boetes voor ongeoorloofde activiteiten. Hij zou illegaal mest opslaan en afvalwater op de verkeerde manier lozen. Verder woont Zoer volgens de gemeente illegaal in een bijgebouw op zijn erf en overtreedt hij regels op het gebied van brandveiligheid.

Voor sommige aanzeggingen toont hij begrip, zegt de paardenhandelaar. "Maar bepaalde zaken zijn te gek om los te lopen. Die ambtenaren van de gemeente doen zo moeilijk. Ze zien een voederplaats voor mijn paarden aan als mestplaats. En in de stal moet beton. Zo'n gladde vloer is hartstikke gevaarlijk voor paarden. Die glijden zo uit."

Wethouder Van der Ziel is niet onder de indruk. "We hebben een aantal gesprekken met meneer Zoer gehad en die hebben niet het gewenste effect gehad", zegt ze. "Hij verandert niets aan de situatie. Daarom hebben we hem nu een definitieve dwangsom opgelegd."

Is hiermee het voortbestaan van de paardenstal aan de Koekangerweg in Echten in gevaar? Zo'n vaart zal het volgens de wethouder niet lopen. "Maar we kunnen in het uiterste geval een bedrijf sluiten."

http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/article2549020.ece

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 07:59

Lastig geval denk ik.
Op sommige punten zal het wel terecht zijn.. maar idd die betonnen vloer? Al denk ik dat Arend daar door middel van aanpassingen ook best iets uit kan halen hoor. Je hebt ook beton met profiel, of desnoods wat anders er overheen.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 08:01

tja gemeenten, die kunnen echt zoooooooo lastig doen!
En wat het mooie is, ze hebben zelf de ballen verstand van de gang van zaken, en leggen wel regels en wetten aan.
Op hun mooie gepoetste schoenen, en stropdasjes om weten ze menig bedrijf het erg lastig te maken.

Ik wens Albert en Arend veel succes, en hoop dat ze er nog uitkomen!!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 08:13

Knipoog Ze een klein beetje kennende geloof ik best dat de gemeente hele terrechte punten heeft. En tja, Zoer moet nu investeren, en dat doet zeer, toch maar een paard verkopen, die ene Haha!

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 08:58

Eleonoor schreef:
Knipoog Ze een klein beetje kennende geloof ik best dat de gemeente hele terrechte punten heeft. En tja, Zoer moet nu investeren, en dat doet zeer, toch maar een paard verkopen, die ene Haha!

De gemeente zal vast terechte punten hebben, maar sommige gemeentes kennende zal Zoer ook een paar terechte punten hebben.
Zeker als je niets met de zaak te maken hebt, blijft het toch gissen hoe het echt zit.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:42

Eleonoor schreef:

Beetje vreemde reactie, het zal verder geen centenkwestie zijn lijkt mij. Gemeentes als ex-ambtenaar een beetje kennende staan die nu niet bepaald bekend als experts op gebied van huisvesting voor dieren. Brandblussers mogen het probleem niet zijn lijkt mij.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:46

Ach ambtenarenwerk zoals jullie ook zeggen. De regeltjes worden binnen opgesteld, maar hoe het er in de praktijk aan toe gaat weten ze niet. Zo hebben wij ook eens een ambtenaar uitgenodigd om in de stal te komen kijken. Maar mooi dat ie dat niet wou (werd zijn dure 3-delige pak natuurlijk vies en stinkend)

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:55

Eleonoor schreef:

hier ga ik ik mee.. ik ken ze ook wel een beetje en dat is me al meer dan genoeg...

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:10

Ik ken ze ook een beetje (werk al jaren op concoursen waar albert start). Albert is naar mijn mening een geweldig persoon, zijn vader wordt idd als moeilijke man bestempeld door sommige mensen. Maar goed, neemt niet weg dat gemeente-mensen vaak alleen naar regels kijken en niet naar de toepassing in de praktijk. Erg jammer!!

Arend zal zeker een paar terechte punten hebben, maar ook de gemeente!

Om dan alleen direct te roepen ik ken ze en dat is meer dan genoeg vindt ik eerlijk gezegd nergens op slaan!

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:12

Ieder zijn eigen mening he.. Ik respecteer de mening van anderen ook.. ik heb mijn reden om er zo over te denken.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:37

Tsja, ga er niet eens verder op in. Jammer dat je met de opmerking ik respecteer de mening van anderen suggereerd dat ik dat niet zou doen;-)

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:48

Het is te hopen dat die ambtenaar Arend niet met een mestvork Vork in de hand op z'n bedrijf aantrof Nagelbijten / Gniffelen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:51

Ik kan mij als staleigenaar ook best voorstellen dat je niet bij iedere gemeentelijke verordening die de gemeente bedenkt staat te springen om maar gelijk toe te geven en blindelings de aanmaner belt, het gaat wel altijd meteen om bakken met geld.

De kans is groot dat over 2 a 3 jaar de hele investering weer te niet wordt gedaan door nieuwe regelgeving. Ik denk dat pa Zoer terecht even de boot afhoudt op een paar punten en helaas heeft hij een zekere reputatie die dit soort berichtgeving tot een soort verzameltopic maakt van allerlei mensen die er gelijk vanuit gaan dat het wel weer allemaal aan hem ligt en met vage insinuaties komen. Ik weet zeker dat als het bijv. pa Bruggink of Dubbeldam had betroffen de reacties heel anders waren geweest.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:08

@daniella74:
Idd de regelgeving is hier het heikele punt. Kan binnen aantal jaren veel veranderen, is voor stalhouders ook niet altijd even makkelijk lijkt me.

En inderdaad zijn reputatie bij een aantal mensen komt in een dergelijke topic waarin Arend betrokken is direct naar boven.
Maar ach, dat blijf je houden, kun je niks aan doen.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:11

risje schreef:
@daniella74:
Idd de regelgeving is hier het heikele punt. Kan binnen aantal jaren veel veranderen, is voor stalhouders ook niet altijd even makkelijk lijkt me.

En inderdaad zijn reputatie bij een aantal mensen komt in een dergelijke topic waarin Arend betrokken is direct naar boven. Maar ach, dat blijf je houden, kun je niks aan doen.

Zegt meer over deze mensen dan over pa Zoer. En vertel mij wat over regelgeving.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:47

Idd, weet precies wat je bedoeld, ben het dan ook helemaal met je eens op beide punten!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:54

Cayenne schreef:
Op sommige punten zal het wel terecht zijn.. maar idd die betonnen vloer? Al denk ik dat Arend daar door middel van aanpassingen ook best iets uit kan halen hoor. Je hebt ook beton met profiel, of desnoods wat anders er overheen.

Mijn man die zit in de betonnen vloeren en die heeft al zoveel paardenstallen gedaan, en die worden niet glad afgewerkt maar gewoon ruw zodat de paarden er niet over uitglijden.
En helaas Vork moet iedereen zich aan de gemeentelijke regels houden dus ook Dhr. Zoer.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:19

Kajanus schreef:
Cayenne schreef:

Mijn man die zit in de betonnen vloeren en die heeft al zoveel paardenstallen gedaan, en die worden niet glad afgewerkt maar gewoon ruw zodat de paarden er niet over uitglijden.
En helaas Vork moet iedereen zich aan de gemeentelijke regels houden dus ook Dhr. Zoer.

Over deze vloeren is ook een topic geweest en niet iedereen was daarover tevreden. Maar dit betekend voor Dhr.Zoer dat hij heel wat geld moet investeren en aangezien de Nederlandse regelgeving nog wel eens wil wijzigen Knipoog
Ze zullen er samen wel uitkomen.. hoop ik dan Ach gut

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:25

Ach de Nederlandse gemeenten....stelletje prestatie kippen. Voor mij een reden dat ik allang uit Nederland vertrokken ben. In Duitsland nooit problemen voor mijn paarden.

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:51

Ik ben het over die vloeren helemaal eens met Zoer: wij hebben in de stal ook beton en vind het eerlijk gezegd een ramp. Als de paarden ook maar iets te overhaast de stal in- of uitgaan, glijden ze al uit. Laatst is mijn paard er nog op onderuit gegaan en het duurde wel even voor ze overeind kon komen.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:56

Ik heb ook regelmatig hartkloppingen van paarden die een imitatie geven van Bambi op het ijs op dat poedersuiker-beton.

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 10:47

Ja, eng he. Gister het paard van mijn zus binnen halen, die was iets te wild de stal ingegaan, rook een uur later nog de brandlucht (gelukkig ging ze niet onderuit, want dan was de ramp compleet)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 10:52

daniella74 schreef:
Ik heb ook regelmatig hartkloppingen van paarden die een imitatie geven van Bambi op het ijs op dat poedersuiker-beton.

Dat is idd doodeng, in de box is dat wel weer op te lossen maar op de gangpaden etc is het maar niks.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 11:02

Je hebt een bepaalde coating voor over dat beton.
Maargoed, ik ken deze mensen niet persoonlijk.
De familie Zoer zal hun redenen wel hebben en de gemeente ook.