Een gruwelijke mishandeling in het Noord-Hollandse Limmen. Een dierenbeul heeft afgelopen weekend een Shire-merrie ernstig toegetakeld met een scherp voorwerp. Extra tragisch is het feit, dat de merrie net hersteld is van kanker. Haar verzorgers snappen niet, dat iemand zo laf en wreed kan zijn.
Het dier werd ‘s ochtends onder het bloed door de boer aangetroffen in het weiland. Onderzoek van de dierenarts wees uit dat het dier met een scherp voorwerp dusdanig is mishandeld, dat er een gat in de vaginawand zit.
Er is aangifte gedaan en de politie onderzoekt de zaak. Van de dader(s) ontbreekt tot nu toe nog ieder spoor.
Zo iemand mogen ze van mij echt afranselen tot op het bot. Als je aan kinderen en dieren komt ben je gewoon echt ziek in de hoofd en hoor je dus niet vrij rond te lopen.
Vaak zie je dan dat ze er met 2 jaar plus een half jaar voorwaardelijk vanaf komen. En waarom, is een dierenleven dan zo weinig waard? Ik vind dit soort mensen echt bijzonder gevaarlijk, ze munten het op wezens die niet voor zichzelf op kunnen komen...bah.
Hoera!Gelukkig is het weer zo ver.Kunnen we weer fijn slapeloze nachten hebben en waken.Ik hoop dat ze eerst even gaan informeren bij diegene die 3 jaar geleden in de buurt bezig is geweest(en dan vooral bij ons op stal) Als hij het niet geweest is even excuses aanbieden en verderzoeken.Deze jongeman kreeg 2 jaar voorwaardelijk en moest zich onder behandeling laten stellen.Ik hoop voor hem dat hij het niet gedaan heeft want heel Heiloo weet wie hij is en waar hij woont en ik denk dat hij er dit keer niet zo heel makkelijk vanaf zal komen als blijkt dat hij de dader is(maar zo stom zal hij toch niet zijn?)
Hè bah, dat is hier vlak bij Moet er toch niet aan denken dat er met die van mij wat gebeurd; zo'n dader moet ik dan niet toevallig voor mijn auto krijgen....
Jeetje man ik kan hier zo boos om worden.Dat mensen in hun hoofd halen om zulke dingen te doen bij dieren.Ze moeten die mensen het leven goed zeur maken.Zodat ze gaan denken had ik dat maar nooit gedaan.
Opsluiten en afmaken... Dat iemand zo ZIELIG kan zijn om uberhaupt iemand te mishandelen, en dan ook nog iets/iemand die niet voor zichzelf op kan komen Ik vraag me af he... Waarom?!
jeetje wat erg. dat iemand dat kan doen. ik ben blij dat onze paarden 's nachts op stal staan en dat er een goede waakhond op het erf ligt.
Dat biedt geen enkele garantie helaas Ik meen dat er een bokker is uit N-H die een man aantrof in de box van haar paard met zijn broek op zijn knieen, dus wat dat betreft
Op het filmpje is niets schokkends te zien hoor Wanneer het wel schokkend was geweest, dan had ik het er wel bij gezet met een waarschuwing. Er is alleen de merrie te zien met haar verzorgster
Het is in die zin niet schokkend dat we geen uitgescheurde delen zien maar wat ik veel schokkender vindt is dat dat paard zo lief erbij staat en zich niet kan verwoorden en wat er al eerder is gezegd dat ze nog vertrouwen heeft in de MENS! Dat is niet schokkend maar gewoonweg treurig