Paard in vliegkrat gesmokkeld

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paard in vliegkrat gesmokkeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 08:55

http://www.telegraaf.nl/buitenland/7173 ... kkeld.html
telegraaf.nl

De douane op Atlanta Airport keek vreemd op toen ze een paard in een vliegkrat vonden.

Volgens de douane had de eigenaar van het dier niet de juiste papieren en werd het daarom in een zogenaamde skykennel meegenomen, die echter alleen voor honden en katten is bedoeld. Merkwaardig is dat de Duitse douane dit niet heeft opgemerkt, omdat de box veel te klein was.

De reizigers die de foto van het dier te zien kregen reageerden geschokt: ,, Dit is niet onmenselijk. Niemand zou toch in zo een krat gestouwd willen worden?"

Kort na de ontdekking werd het paard uit de box gelaten en kreeg het water en hooi. De eigenaar van het dier kan rekenen op een flinke boete en een bezoek aan de rechtbank, meldt CBS46 News.

Solide

Re: Paard in vliegkrat gesmokkeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 08:59

Dat is wel heel apart, vraag me af hoe ze een paard in zo'n box krijgen.
Heel slecht dat het in Duitsland al niet opgemerkt was.

Gelukkig krijgt de eigenaar in ieder geval een flinke boete.

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 09:00

als je op de link van de telgraaf klikt zie je een foto
arm beest
dat zo n eigenaar daar aan denkt om er te doen hopen dat die boete goed hoog is

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 09:03

volgens mij kan de bovenkant eraf.. dan kan je dat paardje er natuurlijk zo inzetten en dan gauw dicht doen..
Hatsaa..

Arm paardje

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 09:04

Paard? Ik zie alleen een shetlandpony ter grootte van een deense dog in het hok van een deense dog.

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 09:06

Tja als je die tekst moet geloven denk je er zit een groot paard in zo'n hokkie gepropt.

Niet dat ik dit niet zielig vind maar had andere gedachten voordat ik de foto zag...

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 09:06

Cayenne schreef:
telegraaf.nl

De douane op Atlanta Airport keek vreemd op toen ze een paard in een vliegkrat vonden.

Volgens de douane had de eigenaar van het dier niet de juiste papieren en werd het daarom in een zogenaamde skykennel meegenomen, die echter alleen voor honden en katten is bedoeld. Merkwaardig is dat de Duitse douane dit niet heeft opgemerkt, omdat de box veel te klein was.

De reizigers die de foto van het dier te zien kregen reageerden geschokt: ,, Dit is niet onmenselijk. Niemand zou toch in zo een krat gestouwd willen worden?"

Kort na de ontdekking werd het paard uit de box gelaten en kreeg het water en hooi. De eigenaar van het dier kan rekenen op een flinke boete en een bezoek aan de rechtbank, meldt CBS46 News.

die zin wat ik dikgedrukt heb klopt toch niet? er moet toch staan dat het onmenselijk is neem ik aan Koe

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 09:08

niet onmenselijk whaha ja die is goed zeg!!

ze moeten de kranten eens een curus Nederlands schrijven geven,dan komt het misschien wel goed. Tong uitsteken

maar inderdaad, ik zie een shet veulen en het blijft natuurlijk wel sneu dat dat diertje daar in moest gedurende de reis

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 09:10

Ach arm ding!
En dan nog zonder eten en drinken!!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 09:18

Paard in vliegkrat klinkt natuurlijk spectaculairder dan 'shetveulen in vliegkrat'
Maar evengoed idioot, en erg sneu voor het beestje.

Na het vogels, reptielen, exoten smokkelen nu ook het shetlandpony smokkelen...

Moet niet gekker worden.

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:27

ellepel schreef:
niet onmenselijk whaha ja die is goed zeg!!

ze moeten de kranten eens een curus Nederlands schrijven geven,dan komt het misschien wel goed. Tong uitsteken

maar inderdaad, ik zie een shet veulen en het blijft natuurlijk wel sneu dat dat diertje daar in moest gedurende de reis

Hihi, als je zo'n zin neerzet (zie dik gedrukte woord) moet je hem wel even nalezen Knipoog Tong uitsteken

Maar je vraagt je toch af hoe mensen op het idee komen om zoiets te doen.... Want ook al is een shet misschien niet groter dan een deense dog... die deense dog kan gaan liggen en zichzelf als het ware "oprollen" toch lastig voor een shetlander Verdrietig

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:29

cocktail schreef:
Tja als je die tekst moet geloven denk je er zit een groot paard in zo'n hokkie gepropt.

Niet dat ik dit niet zielig vind maar had andere gedachten voordat ik de foto zag...

Dat had ik nou ook..Ik dacht echt een paard van 1.50 in een hokje gepropt. Clown

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:34

10 uur vliegen zonder eten en drinken gaat ie niet dood aan. Daarnaast kan ik me ergens wel voorstellen dat je als eigenaar van zo'n shetveulen deze oplossing kiest. Voor zo'n mini betaal je hetzelfde als voor een groot paard terwijl met een beetje fantasie in zo'n paardencontainer zeker 4 van die ponies riant kunnen staan.

De ruimte die het dier heeft is vergelijkbaar met een groot paard in een 1 paardstrailer.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:46

nicci88 schreef:
Cayenne schreef:
telegraaf.nl

die zin wat ik dikgedrukt heb klopt toch niet? er moet toch staan dat het onmenselijk is neem ik aan Koe

Die zin klopt wel....Dit is tegenwoordig menselijk.
Kijk maar eens hoe ze in een paardenbox staan. Knipoog

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:51

lovelucky schreef:
[ die deense dog kan gaan liggen en zichzelf als het ware "oprollen" toch lastig voor een shetlander Verdrietig

Een paard slaapt veelal staand,,,en heeft daar geen moeite mee. Zet zich voor op slot.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:55

appart, hier kan ik wel op reageren,en dat terwijl gisteren overal op kon reageren,maar dit ter zijde.....
Arm beest,een speciale paardencontainer was zeker te duur,gelukkig is hij er levend vanaf gekomen....
ik neem aan dat hij geen schofthoogte van 1.80 had......

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:57

Vind het ook niet zo heel zielig. Een grote hond in zo'n box heeft net zo veel ruimte. Zo'n klein veulen in een normale paardenbox zou veel zieliger zijn. Dan kan hij zich helemaal niet staande houden bij het opstijgen en landen.
Het verhaal is wel apart Knipoog

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:36

Dan nog, dit is geen vervoersmiddel voor een veulen/pony/paard

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:51

crazycactus schreef:
Vind het ook niet zo heel zielig. Een grote hond in zo'n box heeft net zo veel ruimte. Zo'n klein veulen in een normale paardenbox zou veel zieliger zijn. Dan kan hij zich helemaal niet staande houden bij het opstijgen en landen.
Het verhaal is wel apart Knipoog

precies..zo'n ukkie past niet in een paardenbox in het vliegtuig..en die zijn al smal en klein omdat het paard zo min mogelijk mag bewegen...vanwege opstijgen. landen en eventuele paniek...

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:58

Anne_GTI schreef:
10 uur vliegen zonder eten en drinken gaat ie niet dood aan. Daarnaast kan ik me ergens wel voorstellen dat je als eigenaar van zo'n shetveulen deze oplossing kiest. Voor zo'n mini betaal je hetzelfde als voor een groot paard terwijl met een beetje fantasie in zo'n paardencontainer zeker 4 van die ponies riant kunnen staan.

De ruimte die het dier heeft is vergelijkbaar met een groot paard in een 1 paardstrailer.

Kleine correctie:

Er is toch duidelijk op de foto te zien dat het dier niet zijn hals kan strekken. Hij staat dus ruim 10 uur in een gedwongen neerwaardse houding. Maar ach, sommige paarden worden zo ook door middel van een slof een uurtje of 10 gereden per week........ Boos!

Waar maakt men zich dus druk om......... Nors opkijken

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:04

Ik had de Telegraaf al gemaild wat betreft de fout! Het hok is wat aan de kleine kant, maar vind dit verder geen dierenmishandeling oid. Vind het veel zieliger dat het beest gedurende de reis niets aan water of eten heeft gehad.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:06

ik vind dit wel degelijk zielig! een hond kan als het goed is ook staan, en zeker liggen in zo'n box. het ziet er nu naar uit dat dit veulen ong 10 uur op zijn knien gelegen heeft omdat het zijn hoofd anders niet kwijt kon. wat betreft de groote van een paardenvliegbox volgens mij kun je daar heus wel wat op verzinnen om de ruimte te verkleinen voor het beestje

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:08

Ach kom, dat kun je niet menen? Hoe wil dit dier zich staande houden tijdens het opstijgen en landen?
het kan letterlijk zn kont niet keren. Hoofd / hals houding is erg belangrijk voor de balans van een paard. Dit dier kan zijn hoofd niet hoger dan zijn schoft brengen. Schandalige manier van transport.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:13

Anne_GTI schreef:
Paard? Ik zie alleen een shetlandpony ter grootte van een deense dog in het hok van een deense dog.

ja idd...

maar ja, oke het is wel anders,
een pony gaat ook niet in een mand, maar heeft een ruime stal nodig.
dus dit was niet fijn voor de pony.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:14

Het is uberhaubt niet fijn om in een vliegtuig vervoert te worden als dier zijnde, dus hoe het ook gebeurt, leuk is anders.