Eigenaar krijgt proces-verbaal voor ingegroeid halster

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Eigenaar krijgt proces-verbaal voor ingegroeid halster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 12:55

http://www.dierenpolitie.nl/nieuws/laat ... lster.html
dierenpolitie.nl

De LID heeft proces-verbaal opgemaakt tegen een 41–jarige man uit Staphorst die veel te laat hulp verleende aan zijn anderhalf jaar oude paard met een ingegroeid halster. De man had het voorwerp vlak voor de controle zelf hardhandig verwijderd, waardoor het dier een brede, bloedende wond op de neus had.

Waarschijnlijk had de jaarling het halster al vele maanden om en was het nooit af geweest. Het was diep in het vlees gegroeid. De verdachte besloot zelf te handelen zonder een deskundige te raadplegen. Hij diende van de inspecteur alsnog een arts in te schakelen om de wond te behandelen, wat ogenblikkelijk is gebeurd.

Let op! De foto's kunnen als schokkend zijnde worden ervaren!
Kijk hier voor de foto's.

Piera

Re: Eigenaar krijgt proces-verbaal voor ingegroeid halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:57

Lekker dan, dieren zijn ook altijd de dupe. Ik snap echt maar dan ook echt niet dat zoiets iets je niet opvalt en dat er niet wat eerder wat aan gedaan wordt. Dan kijk je echt niet om naar je dieren.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:57

zoiets zie je ook veel bij honden, op animal planet
snap niet dat een eigenaar nietz oiet dat een halster erg straks zit en het vervangt of aflaat

helemaal schandalig dat hij het er zelf hardhandig aftrok, lijkt me erg pijnlijk

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:58

Ik vind het een Smeerlap zo een eigenaar. Bah wat lopen er toch nare mensen rond. Misselijk gewoon.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:59

Boos! Waarom hebben zulke mensen toch een paard.. arm beest

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:59

Ach jeetje, arme beest Verdrietig zo'n leuk koppie, hopelijk is hij dr niet kopschuw van geworden en houdt hij er geen lelijk litteken aan over.

Wat een ploerten lopen er toch rond. Ik mag toch hopen dat de paarden toch ook in beslag genomen zijn, dit is gewoonweg mishandeling. het blijkt helaas niet uit het artikel, zo te zien is het bij een proces-verbaal gebleven.

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:00

nou als je zo met je dieren omgaat snap ik niet waarom die gene dan dieren heeft. echt niet normaal gewoon, zielig voor het paardje, zal wel veel pijn hebben gehad(en nu nogsteeds)

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:01

tjongejonge. zoiets zie je toch ? of niet soms ? Ben je dan gewoon anderhalf jaar niet naar je dier gaan kijken of hoe zit dat ?
Ik kan hier zo kwaad om worden. Het dier is inderdaad weer de pisang. Zo'n persoon zou verboden moeten worden om dieren te houden. Als je nog niet begrijpt dat zoiets niet kan...pfff.
Een boete, zo groot als morgen heel de dag. Dat verdient die pipo, en dan nog wat dingen die we hier maar niet op papier zullen zetten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 13:02

In Nederland is het zo dat volgens de wetgeving, de eigenaar EERST een waarschuwing moet krijgen. Wanneer de eigenaar de waarschuwing niet opvolgt, dan pas kan er beslagname volgen.

Voordat er weer ongefundeerde beschuldigingen richting de LID worden geslingerd waarom ze het dier niet mee hebben genomen Tong uitsteken

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:04

Zo dat is een beste wond!
Arm paard!
Ik hoop dat hij er niet teveel aan over houd...........

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:05

toch jammer van zo een paardje zeg , daar moet je toch op letten , paardje is jong groeit dat gooi je dan op de wei prima maar haal dan het halster af ,
bah word je naar van als je dat ziet nietwaar ?

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:06

Cayenne schreef:
In Nederland is het zo dat volgens de wetgeving, de eigenaar EERST een waarschuwing moet krijgen. Wanneer de eigenaar de waarschuwing niet opvolgt, dan pas kan er beslaggeving volgen.

Moesten ze dat nog eens veranderen bij de wet.

Vind dit echt zielig,paard heeft een mooi hoofdje verder hopen dat ie er geen litteken aan overhoudt

JoyCiej007

jeej, da's nog best een flinke wond.... Ik moet zeggen dat het lichtelijk 'ingroeien' (dus iets te strak zitten) van het halster niet altijd even makkelijk je aandacht trekt. Wij hebben het vorig jaar ook gehad (en ga me nou niet uitmaken voor dierenbeul of weet ik veel wat, ik keek er regelmatig naar), maar dat betrof het verbindingstukje tussen de neus- en keelriem bij ons veulen van een paar maand oud. In de winter, want dan hebben die shetten nogal véel haar aan hun hoofd zitten, en met die baard was het dus heel moeilijk op te merken.

Hij had gelukkig maar een klein wondje, dus direct halster afgedaan en weggegooit, en een nieuwe gekocht. wondje gedesinfecteerd, en er was verder niets aan de hand, zo heel ernstig dat het ingroeide was het dus ook niet.

Maar dat de eigenaar dit halster zó erg heeft laten ingroeien, vind ik ontzettend erg.

Sash

ongeloofelijk! ik heb wel eens gezien dat een halster een beetje een deuk in een neus had gemaakt, maar zoiets ik wist eigenlijk niets een dat het kon!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:07

Fantast schreef:
Cayenne schreef:
In Nederland is het zo dat volgens de wetgeving, de eigenaar EERST een waarschuwing moet krijgen. Wanneer de eigenaar de waarschuwing niet opvolgt, dan pas kan er beslaggeving volgen.

Moesten ze dat nog eens veranderen bij de wet.

Vind dit echt zielig,paard heeft een mooi hoofdje verder hopen dat ie er geen litteken aan overhoudt

Een wet veranderen voor dit soort dingen is makkelijker gezegd dan gedaan Knipoog Daar gaat een heel formeel proces aan vooraf Knipoog

Passiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:09

Zou hij zijn kinderen ook van baby af aan in dezelfde broek hebben laten lopen? Zou best willen weten hoe dat er uit zou zien als ze 7 zijn,...Belachelijk!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:09

Ah de arme stakker.

Zal wel heel erg pijnlijk zijn geweest

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:13

man o man, hier krijg ik toch kippevel van. Echt, in en in triest dit hoor!

jumpertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:17

wat een droplul. En hij komt uit "het o zo gelovige Staphorst" ! Als ik hem was, zou ik dat "boek" er nog maar eens op na lezen, volgens mij staat daar nergens in dat dierenleed normaal is!
debiel

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:21

Ketting om zijn nek doen, ook te strak maken en geen sleuteltje mee geven. En zo een paar maanden laten rondlopen. Dat moeten ze doen met zo'n stuk ellende.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:26

wat een galbak van een vent en die mag gewoon zijn dieren houden!!??
belachelijk Boos!

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:29

tamorka schreef:
Ketting om zijn nek doen, ook te strak maken en geen sleuteltje mee geven. En zo een paar maanden laten rondlopen. Dat moeten ze doen met zo'n stuk ellende.

Ja en er dan ook hardhandig afrukken! Boos!

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:34

Wat vreselijk!
Ziet er echt vreselijk zielig uit iel een ingegroeid halster!
Arm paard

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:37

Gadverdarrie, wat zielig zeg!!!

Echt niet normaal, welke gek doet nou zoiets????

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:43

JoyCiej007 schreef:
jeej, da's nog best een flinke wond.... Ik moet zeggen dat het lichtelijk 'ingroeien' (dus iets te strak zitten) van het halster niet altijd even makkelijk je aandacht trekt. Wij hebben het vorig jaar ook gehad (en ga me nou niet uitmaken voor dierenbeul of weet ik veel wat, ik keek er regelmatig naar), maar dat betrof het verbindingstukje tussen de neus- en keelriem bij ons veulen van een paar maand oud. In de winter, want dan hebben die shetten nogal véel haar aan hun hoofd zitten, en met die baard was het dus heel moeilijk op te merken.

Hij had gelukkig maar een klein wondje, dus direct halster afgedaan en weggegooit, en een nieuwe gekocht. wondje gedesinfecteerd, en er was verder niets aan de hand, zo heel ernstig dat het ingroeide was het dus ook niet.

Maar dat de eigenaar dit halster zó erg heeft laten ingroeien, vind ik ontzettend erg.

Reden genoeg voor mij (+ het ophangingsgevaar) om nooit een halster om te laten. Vreemd genoeg kun je bij de paarden die ik ken ook allemaal zeer makkelijk een halster om doen, en kun je ze ook makkelijk uit de wei halen, ook al houden ze hun halster niet continue om. Het nut van een halster omlaten, ondanks alle argumenten die ik al gehoord heb, ontgaat me compleet.

Zaterdag zag ik nog een wei met twee paarden met dikke dekens opstaan, het was verdorie snikheet! Daar maak ik me ook wel kwaad om.