Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Cayenne schreef:In Nederland is het zo dat volgens de wetgeving, de eigenaar EERST een waarschuwing moet krijgen. Wanneer de eigenaar de waarschuwing niet opvolgt, dan pas kan er beslaggeving volgen.
Fantast schreef:Cayenne schreef:In Nederland is het zo dat volgens de wetgeving, de eigenaar EERST een waarschuwing moet krijgen. Wanneer de eigenaar de waarschuwing niet opvolgt, dan pas kan er beslaggeving volgen.
Moesten ze dat nog eens veranderen bij de wet.
Vind dit echt zielig,paard heeft een mooi hoofdje verder hopen dat ie er geen litteken aan overhoudt
tamorka schreef:Ketting om zijn nek doen, ook te strak maken en geen sleuteltje mee geven. En zo een paar maanden laten rondlopen. Dat moeten ze doen met zo'n stuk ellende.
JoyCiej007 schreef:jeej, da's nog best een flinke wond.... Ik moet zeggen dat het lichtelijk 'ingroeien' (dus iets te strak zitten) van het halster niet altijd even makkelijk je aandacht trekt. Wij hebben het vorig jaar ook gehad (en ga me nou niet uitmaken voor dierenbeul of weet ik veel wat, ik keek er regelmatig naar), maar dat betrof het verbindingstukje tussen de neus- en keelriem bij ons veulen van een paar maand oud. In de winter, want dan hebben die shetten nogal véel haar aan hun hoofd zitten, en met die baard was het dus heel moeilijk op te merken.
Hij had gelukkig maar een klein wondje, dus direct halster afgedaan en weggegooit, en een nieuwe gekocht. wondje gedesinfecteerd, en er was verder niets aan de hand, zo heel ernstig dat het ingroeide was het dus ook niet.
Maar dat de eigenaar dit halster zó erg heeft laten ingroeien, vind ik ontzettend erg.