Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Winterpee schreef:Ik denk dat iemand van dat niveau tot zeker dient te beseffen hoever je kan gaan met een paard, van mijn part stapt ze nooit meer op een paard.
Citaat:Volgens het tribunaal is het echter wel zo dat Amy Tryon waarschijnlijk niet heeft doorgehad dat het paard gewond was, totdat ze uiteindelijk stil stonden
ilse18 schreef:Misschien handig om te weten is dat dit paard zich verstapte enkele meters voor de laatste hindernis, tijdens het verstappen 1 a 2 drafpassen maakte en daarna weer verder galoppeerde, en aantrok op de laatste hindernis.
Dus het moment om aan te voelen dat het paard zo'n ernstige blessure had opgelopen was erg klein.
Naar mijn idee zal een ruiter op dat niveau, een paard met deze waarde niet bewust kapot rijden.
pretletter17 schreef:Helemaal eens met rowan17... dat je een verwonding niet meteen opmerkt kan gebeuren, ik denk dat velen van ons wel eens uit de ring/bos/bak zijn gekomen en toen zagen dat er een wond(je) ontstaan was tijdens de rit. Maar een beetje ruiter/amazone zal toch echt wel merken dat zijn/haar paard aan het eind van zijn latijn is. Dat voel je toch? Maar wat een karakter had dat brave beestje dan om tóch door te gaan omdat zijn amazone dat van hem vroeg... Triest, dit draagt ook weer enorm bij aan de goede naam van de paardensport in het algemeen en de eventingsport in het bijzonder