Ongeval geladen 2 paards trailer N34

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Ongeval geladen 2 paards trailer N34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 23:39

http://www.kilroynews.net/latestnews.htm
kilroynews.net

Op de N34 tussen de Kellerlaan en Gramsbergen raakte maandagmiddag de bestuurder van een auto met paardentrailer in problemen.
Door de harde wind begonnen de auto en de aanhanger, met daarin twee paarden, te slingeren.
De trailer schoot hierdoor los van de auto los, waarna hij over de kop sloeg en midden op de weg kwam te liggen. De auto reed de sloot in.
De paarden werden direct door passanten uit de trailer gehaald.
De dieren bleven praktisch ongedeerd, omdat het ongeval bij lage snelheid gebeurde.
De inzittende van de drie jaar oude Ssangyong Rexton, die omgedraaid in de bermsloot tot stilstand kwam, kon zichzelf bevrijden.
De ravage zorgde in dit spits-uur voor een lange file, die oploste, toen de zwaar beschadigde trailer van de weg gereden werd.
De paarden en de trailer zijn met een vrachtwagen met paardenbak meegenomen naar de bestemming: Oosterhesselen.
Berger Goverts lierde de eveneens zwaar beschadigde Ssang Yong uit de sloot en vervoerde de auto naar de garage in Almelo.
Het verkeer had nauwelijks last van de berging.

nowornever

Re: Ongeval geladen 2 paards trailer N34

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 07:46

het zal je maar gebeuren het blijft een nachtmerrie. Vrachtwagens met paarden donderen ook vaak om, ook bij ervaren mensen die met de vrachtwagen rijden zie zangersheide, jan tops gelukkig hadden in beide gevallen de paarden niks.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:11

-> VN

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:13

poeh, dat is schrikken! het zal je maar gebeuren.. gelukkig zijn de paarden, en de mensen in de auto ongedeerd Lachen

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:14

Wat een geluk dat het alleen bij blikschade is gebleven zeg!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:15

Het zal je maar gebeuren idd, gelukkig zijn er geen gewonden/doden gevallen.....wat zullen die mensen en paarden geschrokken zijn zeg!

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:19

Das zeker schrikken! 't zal je maar gebeuren!! Bloos!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:19

Hé getsie dat is toch je ergste nachtmerrie! Gelukkig geen ernstige gewonden!

Karinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:20

Brrrr, krijg helemaal de kriebels. Dit is echt mijn nachtmerrie! Gelukkig maar dat er geen gewonden zijn gevallen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:21

De nachtmerrie van iedereen die zijn paarden vervoert of laat vervoeren. Gelukkig maar dat alle betrokkenen er zonder kleurscheuren vanaf zijn gekomen...

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:22

Brr!
Wij hadden zondag toen we naar het NK van de carrousel reden een trailer die een klapband kreeg op de snelweg! Gelukkig alles goed gegaan, band gewisseld maar wilde toch niet doorijden, toen is iemand ze komen halen met een trailer en heeft ze verder gebracht!
maar je ziet maar hoe het kan lopen, gelukkig is het goed afgelopen!!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:26

jeeh...nou bah...daarvoor ga je niet de weg op Boos!

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:31

gadver wat eng zeg!
gelukkig is het allemaal goed gekomen!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:00

Met levende have rijden is altijd heel erg moeilijk omdat dit beweegt en vaak onberekenbaar is. Hetzelfde geld bijvoorbeeld voor het rijden met vloeistoffen.
'De meeste ongelukken worden overigens veroorzaakt door medeweggebruikers en niet door de chauffeurs van de wagens.
We hebben het al eens gehad op de snelweg dat een auto voor ons boven op de rem ging staan omdat hij vond dat wij ze gesneden hadden. Nou ja gelukkig waren we leeg je wilt niet weten wat er gebeurd zou zijn als we met 50 ton op pad waren.

Met harde wind is het altijd oppassen geblazen.Een relatief lichte auto, weinig vermogen twee paarden erachter niks over dan trek je de combinatie niet meer op tijd recht als je aan het slingeren komt. Eigen verantwoording en gelukkig is er niets gebeurd.
Wij hebben zelf voor twee weken terug een klapband gehad, en we hebben het niet eens gemerkt ook erg natuurlijk en gevaarlijk want dan kan je de band ook in de brand vliegen.

Ik pleit dus voor autos met oververmogen en voor het wijzer maken van de automobilisten op straat want vaak ligt daar de oorzaak te weinig vermogen en geklier op straat.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:00

pff die hebben echt geluk gehad !!
Lijkt me echt een nachtmerrie !!

loess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:05

Blackje schreef:
Brr!
Wij hadden zondag toen we naar het NK van de carrousel reden een trailer die een klapband kreeg op de snelweg! Gelukkig alles goed gegaan, band gewisseld maar wilde toch niet doorijden, toen is iemand ze komen halen met een trailer en heeft ze verder gebracht!
maar je ziet maar hoe het kan lopen, gelukkig is het goed afgelopen!!

Volgens mij heb ik jullie zien staan. Was dat op de A9? Wij reden langs (ook met trailer)

Sjoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:06

Kafue schreef:
Ik pleit dus voor autos met oververmogen en voor het wijzer maken van de automobilisten op straat want vaak ligt daar de oorzaak te weinig vermogen en geklier op straat.

helemaal mee eens, je wilt niet weten wat je meemaakt met vooral niet-geduldige automobilisten!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:09

Wij zitten in het beroepsvervoer meestal met de vrachtwagen je wilt inderdaad neit weten wat voor idioten er op straat rijden. Een volkswagen golfje bijvoobeeld met een twee paards trailer bij windkracht 7 en dan een stel kinderen los op de acbterbank en dergelijke.
Moest verboden worden.
En het tolerantie niveauv op straat bah ergelijk gewoon.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:18

bah, trailer ongelukken bezorgen me echt buikpijn..
Gelukkig dat alles hier meeviel in de schade! Voor de chauffeur sterkte bij de komende ritjes!

Edit: wat betreft het vermogen van de auto.. Van mij mogen ze gewoon verplicht stellen dat je met minstens zoveel óver een trailer pas mag trekken. Ik merk het als ik met een Jeep grand cherokee rijdt, die dik 3 ton mag trekken, dat als 1 paard achterin een 2 paards trailer begint ze springen ik al goed mn best moet doen om de combinatie recht en veilig voor medeweggebruikers te houden.

Soms zie ik combinaties waarvan je gewoon niet wilt bedenke wat daarmee gebeurd als een paard een paniek aanval krijgt!

Verder mag er ook meer gepleit worden bij medeweggebruikers voor wat het rijden met een trailer inhoud, en dat je soms niet meer kunt stoppen bij een stoplicht of een rotonde.. En dat je niet harder mag dan 80 op de snelweg.. Al die mensen die achter op je klep gaan zitten.. Bah ik ben dan echt in staat om m aan de kant te zetten en de mensen even te vragen wat ze nu eigenlijk aan het doen zijn..
Laatst bijgewerkt door CarpeDiem op 15-05-07 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:22

mijn trainster heeft precies hetzelfde mee gemaakt een halfjaar geleden!! Splinternieuwe trailer, 2 paards, schoot los van de auto en belande tegen een boom! Pony's allebei gelukkig helemaal hersteld.

en uhh.. misschien een beetje creepy, maar óók een Ssangyoung Rexton..

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:23

jeetje... gelukkig iedereen veilig eraf gekomen!

wij hebben het ook eens gehad, reden van vakantie terug met trailer om "even" naar de provinciale kampioenschappen te gaan met het achttal. reden we bij utrecht (drukste punt, 8 baans!!!) klapte de vooras van de trailer er helemaal af!! dus het hele spul blokkeerde ineens. onze auto (we hadden toen een daihatsu rocky, jeepmodel) heeft het toen gered dat we niet zijn verongelukt.
ook een bergingsbedrijf gebeld, die heeft de trailer afgekoppeld en omhoog gelift aan de voorkant. toen zijn we dus met een hele scheve trailer (hij hing in een hoek van 45 graden achterover) met de pony erin (en ik om hem rustig te houden) naar een parkeerplek 6 km verder gereden.
daar gewacht en is mn vader snel een andere trailer gaan huren, want we moesten door naar rotterdam. heb de pony tijdens die rit geloof ik een kilo snoepjes gevoerd, om hem maar rustig te houden!!!

gelukkig alles goed gekomen en nog provinciaal kampioen geworden ook die dag erna!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:29

koude rillingen zeg... het zou je maar gebeuren... maar goed dat de paarden en de mensen in de auto er zo goed vanaf gekomen zijn...

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:38

bai het zal je maar gebeuren, gelukkig zijn de dieren en de bestuurder ongedeerd

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:39

de trailer ziet er nog goed uit. ziet eruit alsof de oplooprem er op is geschoten! Daardoor hebben ze de paarden gered. als die met trailer en al de sloot in waren gegaan :S
Zo zie je maar dat een grote dure jeep voor je trailer nog geen garantie geeft voor een rustige rit!! En dat je alle kabels nog best 2x extra mag controleren
( mijn tik nadat ik een keer een ingehaald werd door de trailer die achter de auto hoorde te hangen.. was iemand vergeten om het pinnetje vast te maken Boos! sindsdien loop ik standaard een extra keer langs de voorvork en de trekhaak..)

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:53

Ja hoeveel hebben de rembreekkabel niet gewoon in een lusje om de trekhaak heenhangen, ik trouwens ook.
Maar eigenlijk is dit gewoon verkeerd dit lusje schiet echt wel los als de trailer achter de wagen wegschiet hoor.

En de combi controleer ik ook altijd nog een keer extra hoor soms zelf na een meter of wat rijden dat is een goede tik zeg ik altijd maar. Ongeluk zit in zon klein hoekje.
Maar meestal de mensen zelf of de medeweggebruikers. Voor twee weken de stoep geraakt door de meeste ervaren chauffeur van het transportbedrijf rijd met dikke vrachtwagens nooit wat en met de trailer raakt hij de stoep in zon ellendige slinger die je meestal hebt als je een stad in rijd die dingen mogen van mij verboden worden en dan die drempel gelijk erbij. In ieder geval gevolg klapband gelukkig niets gebeurd.

Gisteren nog rijden in groningen komt een slingerende opel astra op ons af, nou ja vrachtwagen geeft niet mee hoor. Maar ze mist ons op een haar na kijk je in die auto is ze een sigaretje aan het draaien, nou ja gevolg 30 meter achter ons drie maal over de kop en in de sloot, idioot mens.
Staan laatst in hardenberg voor het verkeerslicht te wachten in eens een knal, kijken een auto achter onder de trailer tot aan de voorruit opmerking van de chauffeur sorry ik had u niet gezien, nee nee kan ik me voorstellen dikke vrachtwagen 4 meter hoog dat je die over het hoofd ziet.