Ruiter rijdt expres in op kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ruiter rijdt expres in op kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:19

www.webregio.nl
webregio.nl

ZAANDAM - Een 12-jarige Zaandammer heeft dinsdag een pijnlijke voet opgelopen nadat een paardrijdster haar paard zou hebben aangespoord in de richting van de jongen. De jongen speelde dinsdagmiddag met een aantal vrienden op het Westerwindpad ter hoogte van het Eline Vereplantsoen in Zaandam toen de paardrijdster langs kwam. Haar paard poepte op een plek waar veel kleine kinderen spelen.

De 12-jarige jongen zei hier wat van waarna de paardrijdster boos werd. Ze zou het paard vervolgens hebben bereden in de richting van de jongen. Het paard ging op de linkervoet van de jongen staan die daardoor zijn evenwicht verloor. Het meisje riep hem nog wat toe en vervolgde haar weg. Ze was in het gezelschap van een ander meisje dat ernaast liep.

De politie wil graag in contact komen met de amazone. Ze is tussen de 12 en 18 jaar, heeft halflang donkerblond haar net over de schouders en ze droeg geen cap. Het paard was lichtbruin van kleur. Getuigen worden verzocht te bellen met het wijkteam Westerwatering via 0900-8844.

Anoniem

Ruiter rijd expres in op kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:19

En weer is de naam van de ruitersport in slecht daglicht gesteld Boos! Dit soort ruiters mogen van mij geen eens in de buurt komen van een paard. Paarden zijn geen speeltjes en al zeker geen wapen om een kind mee omver te rijden. Dat arme jochie, eindelijk word er eens wat van gezegd krijgt hij meteen een paard over zich heen. Ik fiets zelf ook heel vaak op dit pad en er ligt in westerwatering erg veel paardenpoep in de woonwijken. Vooral na het weekend ligt overal wel wat, middenin woonwijken en speelplaatsen waar veel kinderen komen, dat kan je niet zomaar laten liggen. Ik vind zowiezo dat als je door woonwijken en speelplaatsen rijd, dat je de poep aan de kant moet schoppen in de goot (er zijn er genoeg daar). Geen fijne klus maar daar kies je voor als je door een woonwijk rijd. Ik hoop dat dit meisje heel snel gevonden word want dit kan gewoon niet! En als ze toevallig een bokker is: Ik zou me heel diep schamen en jezelf melden bij de politie. En blijf voortaan bij paarden uit de buurt want je verstand is ver te zoeken!!!
Laatst bijgewerkt door Eline op 13-04-07 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: bericht gesplitst voor VN layout

Qimm

Re: Ruiter rijd expres in op kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:22

ik heb wel eens vervelende jongetjes achtervolgd, maar die gooiden natte kranten naar ons, en na een waarschuwing gingen ze gewoon door. Nja Bloos

Maar dit is wel heel erg.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:22

Dat is echt belachelijk...wie weet wat t ventje er aan over had kunnen houden, een paardenhoef is nou niet echt zacht ofzo (weten wij allen uit ervaring). Dat je hier al boos om wordt....idd als je in een woonwijk rijdt en je paard poept, heb dan het fatsoen het weg te schoppen in de goot. Daar is niets raars aan...dat is gewoon goed fatsoen.

Mja..ik hoop dat ze gevonden wordt en aangesproken op haar gedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:24

Daarom zet ik het ook op bokt. In de hoop dat zij ook een bokker is en mss deze reacties leest...

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:27

Heel slecht!!.. dat jochie heeft gelijk dat hij er wat van zegt!! dat zou je zelf tenslotte ook doen met hondenpoep!! maar wat zei deed is belachelijk!!! ik hoop dat ze zich ook meld!!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:28

Kitty84 schreef:
Dat is echt belachelijk...wie weet wat t ventje er aan over had kunnen houden, een paardenhoef is nou niet echt zacht ofzo (weten wij allen uit ervaring). Dat je hier al boos om wordt....idd als je in een woonwijk rijdt en je paard poept, heb dan het fatsoen het weg te schoppen in de goot. Daar is niets raars aan...dat is gewoon goed fatsoen.

Mja..ik hoop dat ze gevonden wordt en aangesproken op haar gedrag.

Ja Van mij mag ze er nog een flinke boete bij krijgen! Dit is gewoon té gek voor woorden..

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:28

Woops had ik een heel verhaal getypt komt er alleen boeien te staan Clown
Ik vind dat je dat niet kunt maken maarja, ik vind het kind ook zo brutaal als die wat zegt over poepen
tegen een oudere..
Laatst bijgewerkt door LadyLuna op 13-04-07 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:29

LadyLuna schreef:
Boeien..

goh nee nuttige reactie!! Sigaar

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:29

Als jong meisje ben ik een keer achterna gezeten door een stel domme wichten op paarden. Ik was toen een jaar of 8, ik kan je wel vertellen dat ik doodsbang was!!!! Maar ik kende die anderen helemaal niet! Grappig is het niet nee, voor paarden hebben de meesten niet paarden mensen angst en als je dit ook nog gaat doen. Sorry, maar dat vindt ik niet kunnen!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:30

Dit gaat nergens meer over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:30

LadyLuna schreef:
Boeien..

Dus jij vind het normaal dat iemand expres op een kind inrijd?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:31

Aan de ene kant denk ik, dit kan echt niet. Aan de andere kant, een verhaal heeft altijd twee kanten. Hopelijk meldt de amazone zich en wordt er duidelijk wat zich nou precies heeft afgespeeld. Als het zo gebeurd is, als er hier staat, vind ik dat ze zich echt belachelijk heeft gedragen.

Otje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:33

Naja dat slaat toch helemaal nergens op :s Dan ben je toch gek in je hoofd :s
Ik hoop dat ze haar vinden en dan mag ze van mij ook idd een flinke boete krijgen Knipoog

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:33

LadyLuna schreef:
Woops had ik een heel verhaal getypt komt er alleen boeien te staan Clown
Ik vind dat je dat niet kunt maken maarja, ik vind het kind ook zo brutaal als die wat zegt over poepen
tegen een oudere.
.

Wat maakt dat nou weer uit? Ze hoort het gewoon op te ruimen!
Dus als je jonger bent mag je niet meer op de fouten wijzen van ouderen mensen? Lips are sealed

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:36

Ik vind het ook niet kunnen! Klaar!

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:37

Dat is letterlijk bij mij naast de deur Lachen
Ik denk ook te weten waar zij staat... Ik ga er even achteraan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:38

Dat is gewoon een ordinaire puber geweest die een beetje stoer dacht te doen met haar pony! Ik hoop dat er een flinke boete volgt!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:39

tesss schreef:
Dat is letterlijk bij mij naast de deur Lachen
Ik denk ook te weten waar zij staat... Ik ga er even achteraan!

Maar goed dat het dan hier geplaatst is Lachen

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:41

Slechte naam voor de paardensport, bij ons in het dorp zijn veel paarden en die poepen redelijk vaak op de weg , de club meld redelijk vaak dat de ruiters dat op moeten ruimen, nu lag er gisteren voor school op de stoep weer een grote bonus en die moeders kijken mij erop aan terwijl ik niet eens buiten rijd !
De mentaliteit is ver te zoeken onder de ruiters hier.
Maar goed , zo'n asociaal meisje is niet leuk , wat ik al melde jammer voor de naam.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:43

hmz, raar verhaal. er zal wel meer aan de hand zijn geweest denk ik? dan nog hoor je je paard niet ieman daan te laten vallen...

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:44

milou123 schreef:
Dus als je jonger bent mag je niet meer op de fouten wijzen van ouderen mensen? Lips are sealed

Nou ik heb zo'n vermoeden dat dat jongetje het niet op een nette manier zei. Zo poepte mijn paard laatst ook ergens, kreeg ik toch lading ongezouten commentaar van een stel pubers. Ik heb ze genegeerd en ben later op de fiets terug gekomen om het op te ruimen. Dus ik denk dat het jongetje niet netjes heeft gebracht, maar eerder iets van 'stomme stinkknol' oid.

Maar hoe dat jongetje het ook gebracht heeft, geen reden om op een kind in te rijden! Je ziet tegenwoordig best veel asosiale ruiters (galopperen gewoon langs andere paarden of honden), maar op een kind inrijden gaat wel heel ver, wat ze ook zeggen of doen. Wees de verstandigste en rij gewoon weg.Ik hoop ook dat ze haar vinden.

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:47

Lieke schreef:
milou123 schreef:

Nou ik heb zo'n vermoeden dat dat jongetje het niet op een nette manier zei. Zo poepte mijn paard laatst ook ergens, kreeg ik toch lading ongezouten commentaar van een stel pubers. Ik heb ze genegeerd en ben later op de fiets terug gekomen om het op te ruimen. Dus ik denk dat het jongetje niet netjes heeft gebracht, maar eerder iets van 'stomme stinkknol' oid.

Het zijn idd geen schatjes hoor, die hier rondlopen
Maar het is nog steeds geen reden om je paard erop af te sturen...

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:49

Wat er precies gezegt is weet ik niet natuurlijk Knipoog Maar het kwam zo over dat je als je jonger bent ouderen mensen niet op hun fouten mag wijzen..
Wat er ook gezegt is, dit hoeft ze gewoon niet te doen!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:53

Tja, ik kan me heel goed voorstellen dat als zo'n jochie het op een rotmanier gezegd heeft (met scheldwoorden en al) je ook niet zo aardig reageert. Soms krijg je toch een partij ellende over je heen op straat van die pubertjes en dan kan ik me wel iets voorstellen van een heftige reactie, heel eerlijk gezegd (ook al kun je je beter inhouden).

Maar als dat jochie het gewoon gezegd heeft, vind ik de reactie van de ruiter erg overtrokken. Maar ja, ik was er niet bij. Moeilijk om over te oordelen dus.