Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Citaat:Donderdag is Indoor Brabant begonnen. De openingswedstrijd begon om 12.00 uur met de Indoor Brabant Prijs Dressuur Nationaal, klasse Z1 en Z2.
Het Z1 werd gewonnen door Katja Gevers met Thriller (v. Gribaldi). Zij behaalde een percentage 71.166% . Met 69.5% behaalde Veerle Mullenders een mooie tweede plaats met haar Kennedy-ruin Socrates.
Het Z2 werd gewonnen door Robin Beekink die met haar paard Pablo (v. Drossan) een score van 72% behaalde. Robin werd echter op de hielen gezeten door Michelle van Lanen die met de hengst Incredible (v. Voltaire) een percentage van 71.916% als eindresultaat op de teller kreeg.
Vervolgens werd in Brabant de Rabobank Future Test gereden. Deze werd gewonnen door door Dominique Fillion met Raetsheren Naughty Boy. Nadat Dominique vorige week van een paard afgevallen, waar ze overigens een lichte hersenschudding aan overhield, heeft Dominique's moeder Naughty Boy doorgetraind. Dinsdag heeft Dominique pas weer voor het eerst op Naughty Boy gereden.
Achter Dominque eindigde Angela van den Berg op een tweede plek met haar paard Mix (v. Cocktail). Deze combinatie behaalde een percentage van 68.240%.
Het laatste dressuuronderdeel van de donderdag was de Grand Prix. Bovenaan eindigde de Brit Laura Bechtolsheimer met haar paard Mistral Hojris. Met 71.583% was zij te sterk voor Kirsten Beckers en Broere Jazz die het niet slecht deed met een score van 69.708%.
Overigens reden er in de GP ook nog eens twee zonen van Jazz mee. (Parzival en Nartan. )
Genoeg dressuur voor 1 dag. Om 17.30 begon het springen met de 1e kwalificatiewedstrijd FEI World Cup™ Jumping voor niet gekwalificeerde ruiters. Mathijs van Asten wist deze ronde op zijn naam te schrijven met Castella(v. Concerto II). Dit deed hij door een foutloze rit te rijden in een tijd van 66.34 seconden. Op een tweede plek eindigde Maikel van der Vleuten met Audi's Naomie. Ook deze combinatie reed een foutloos parcours, maar was ruim 2 seconden langzamer dan de nummer 1.
Hierna werd de Wegener-prijs gereden. Deze Z-wedstrijd was speciaal voor ruiters uit Nederland tot en met 25 jaar.
Siebe Kramer met Sybalia was foutloos en de snelste in de barrage met een tijd van 34.56 seconden. 0,04 seconden langzamer was de combinatie Anouk Schreurs met Caprilli's Time to Beat.
Na de huldiging van de Nederlandse springploeg, die vorig jaar wereldkampioen werden in Aken, was het tijd voor het Masterspringen. Het Masterspringen is een soort afvalrace waarbij de ruiter zelf voor elke start mag aangeven welke hindernis verhoogd wordt. Vandaag was de maximale hoogte 1.70 m voor de hindernissen. Pas de laatste (4e) ronde begint er een klok te lopen om zo tot een winnaar te komen.
In de "barrage" van het Masterspringen waren drie combinaties over. Van deze drie was Gerco Schroder met Eurocommerce Acapulco foutloos in een tijd van 31,45 seconden.
Albert Zoer tikte met Lincoln helaas de balk op de laatste hindernis aan waardoor deze combinatie helaas 4 strafpunten moest incasseren. De tijd van deze omloop was echter 30,16 seconden.
Meredith Michaels - Beerbaum verscheen niet aan de start bij de barrage. Zij wilde haar paard Le Mans sparen voor de komende wedstrijd dit weekend.
MoniqueT schreef:Wij komen net terug. Wat een kul van Michaels-Beerbaum om niet te starten in de barrage ...
MoniqueT schreef:Wij komen net terug. Wat een kul van Michaels-Beerbaum om niet te starten in de barrage ...
_Jitske_ schreef:MoniqueT schreef:Wij komen net terug. Wat een kul van Michaels-Beerbaum om niet te starten in de barrage ...
Kan me niet vinden in deze uitspraak.
De ruiter/amazone kent zijn/haar paard immers beter dan al die andere mensen op een wedstrijd,
een ruiter/amazone weet wat het beste is voor zijn/haar paard.
(Zo heb ik ook wel eens niet gestart in de barrage terwijl ik dat wel mocht)
Overigens nette scores allemaal gereden vandaag!
tavb schreef:Hoi,
kan iemand me vertellen waar ik de precieze en complete uitslagen kan vinden?
Fysiomeid schreef:Super he van Siebe!!! Ik was precies bij hun aan het trainen toen hij moest springen, dus hoorde alles live via telefoongesprekken enzo
!