Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Duke schreef:Ja, tuurlijk... ik ben het er niet mee eens. Om veel redenen, maar ééntje die wellicht hier wel even uitgelicht mag worden is dat de PvdD ook de paardensport en paardenhouderij wil aan gaan pakken.
Albertine_N schreef:Duke schreef:Ja, tuurlijk... ik ben het er niet mee eens. Om veel redenen, maar ééntje die wellicht hier wel even uitgelicht mag worden is dat de PvdD ook de paardensport en paardenhouderij wil aan gaan pakken.
Je haalt de woorden uit m'n mond
Nadya schreef:Sorry Duke, maar daar geloof ik helemaal niets van, dat we niet meer mogen paardrijden.
runningkawa schreef:De koningin rijd ook, dus zal wel loslopen
MysticTinker schreef:Ik vind het ook primaCircussen met wilde dieren mogen van mij wel verboden, en ze mogen ook een stuk strengen worden met de straffen voor dierenmishandeling enzo.
Ik denk ook niet dat ze de paardensport gaan verbieden, hooguit zullen ze proberen om zoveel mogelijk paarden op wei te krijgen..
Citaat:Einde aan vermaak van dieren in Nederland en Europa
Binnen de Europese Unie moeten er regels komen waarin nadrukkelijk staat dat dieren geen enkel letsel mogen oplopen bij sport en ander (cultureel) vermaak. Het dier mag niet gedwongen worden tegennatuurlijk gedrag te vertonen. Circussen met dieren dienen verboden te worden. In dierentuinen dienen alleen dieren gehouden te worden in de meest natuurlijke omstandigheden. Daarbij moeten de dieren hun soorteigen gedrag kunnen uitoefenen.
Nederland dient voorop te lopen bij deze maatregelen en ze al te treffen voordat er sprake is van Europese wet- en regelgeving."
Citaat:onvermijdelijk dat daarmee eindelijk de huidige praktijken van de bio-industrie, dierproeven en jacht op de schop gaan.
Sjoert schreef:Complete circussen weg?
Van mij mogen ze blijven, zolang de dierennr's er grotendeels uit gaan.
Albertine_N schreef:Ja maar....wat doen we dan met Katinka de leeuwentemster? Leeuwentemsters zonder leeuwen worden namelijk doodongelukkig in hun eentje in de piste
Sjoert schreef:Complete circussen weg?
Van mij mogen ze blijven, zolang de dierennr's er grotendeels uit gaan.