Gerda Verburg (KNHS) Minister van Landbouw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Gerda Verburg (KNHS) Minister van Landbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 15:30

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=7499&pCa ... ID=&CatID=
knhs.nl

ERMELO (KNHS) - Gisteren werd bekend gemaakt dat KNHS-bestuurslid Gerda Verburg Minister van Landbouw wordt in het nieuwe kabinet Balkenende. De KNHS is trots dat Verburg, die als KNHS-bestuurslid de portefeuille Recreatiesport behartigt, deze belangrijke functie gaat vervullen.

In de komende periode wordt nader bekeken wat deze benoeming betekent voor het bestuurslidmaatschap van de KNHS.

Klik HIER voor het bericht op de KNHS-site.
Laatst bijgewerkt door Karin op 14-02-07 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjoert

Re: Gerda Verburg Minister van Landbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:32

-> VN

lisetteen

Re: Gerda Verburg (KNHS) Minister van Landbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:56

leuk voor ze!! Haha!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:12

Hihi

Grappig hoor
Gerda is familie van mijn oom en tante
Ze kwam vroeger nog weleens bij hen paardrijden
En ik heb nog met dr geschaatst
Pittige tante hoor
EN nu minister Cool

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:28

Een paardenliefhebber als minister van landbouw! Mooi! Nog even en iedereen mag een schuilstalletje op zijn weiland zetten Haha!

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 18:03

zolang ze maar niet te veel naar de partij voor de dieren gaat luisteren, of naar de andere partijen die het boeren moeilijk gaan maken!
tscheelt nog dat ze boerendochter is, dus hopelijk gaat ze 't niet al te moeilijk voor alle boeren in nederland maken!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 18:42

Wat leuk; ze heeft vorig jaar nog bij ons gejureerd. Ik had haar uitgenodigd en had pas door toen ik haar zag wie het was Bloos Was wel grappig; de hele club in rep en roer.
Ik hoop dat ze het net zo goed gaat doen als Veerman. Heb die man een paar keer meegemaakt bij bijeenkomsten en ik vond hem steengoed.
Wel leuk hoor dat wordt de eerste vrouw op Landbouw!

_Dniesjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 18:54

wat leuk zeg Haha! een paardenliefhebber Haha! haha mogen we idd gezellig bij balkenende onze paarden komen stallen Nagelbijten / Gniffelen

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 18:57

arno8 schreef:
Een paardenliefhebber als minister van landbouw! Mooi! Nog even en iedereen mag een schuilstalletje op zijn weiland zetten Haha!

hahaha, daar dacht ik ook meteen aan ja! Haha!

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:00

ik ben benieuwd!
nooit verkeerd natuurlijk een paardenliefhebster!
ik wens haar veel succes!

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:09

Ben benieuwd óf dit invloed gaat hebben op paarden en/of paardenmensen. Het zal in iedergeval niks negatiefs zijn waarschijnlijk!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:12

Jeeeehhh overal ruiterpaden in NL, iedereen een paard in de achtertuin en en en..... ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:45

Vraag me af wat we hier aan hebben, een knhs bestuurslid als minister, aan de knhs heb je meestal ook niet veel.
En minister Veerman goed gedaan? Die man beweerde dat boeren beter over konden stappen op de paardenhouderij want (en nu komt het): heel veel jonge meisjes hebben tegenwoordig zo'n paard, per paard kan zo'n stalhouderij een boer wel 500€ per maand op leveren. Betaalt er hier iemand uberhaupt 500€ aan stalling? Laat staan dat het verdient wordt.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 00:36

peelemeisje schreef:
zolang ze maar niet te veel naar de partij voor de dieren gaat luisteren, of naar de andere partijen die het boeren moeilijk gaan maken!
tscheelt nog dat ze boerendochter is, dus hopelijk gaat ze 't niet al te moeilijk voor alle boeren in nederland maken!

ook mijn mening Bloos

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 02:15

Ontzettend leuk voor Gerda! Zij was lid bij onze rijvereniging en ik heb les van haar gehad. Ook was ze vaak jurylid. Ik weet zeker dat ze nu op de juiste plaats terecht komt!!

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 09:12

Een boerendochter, die ook nog eens in de paarden zit...
Zou LNV dan nu èindelijk eens op landelijke schaal iets aan de JKK-problematiek gaan doen? Dat lijkt mij persoonlijk namelijk eigenlijk wel een stuk belangrijker dan ruiterpaden, schuilstalletjes, of je paard in de achtertuin mogen zetten...

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 12:57

nina62 schreef:
Ik hoop dat ze het net zo goed gaat doen als Veerman. Heb die man een paar keer meegemaakt bij bijeenkomsten en ik vond hem steengoed.

Mag ik alsjeblieft hopen dat Gerda Verburg in niets maar dan ook in helemaal NIETS op Veerman gaat lijken qua beleid.
Ben zo vreselijk blij dat die opgehoepeld is. Die man was een ramp voor natuur, milieu en boeren.
Had slechts een warm hart voor de bio-industrie en stond finaal buiten de werkelijkheid.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 14:18

Moeten we hier vrolijk van worden ? KNHS bestuursleden hebben over het algemeen weinig contact met de dagelijkse werkelijkheid, en of het nou een voordeel is dat iemand boerendochter is ........
We wachten wel af, we kunnen er toch niks aan veranderen.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 23:24

Michel123 schreef:
Moeten we hier vrolijk van worden ? KNHS bestuursleden hebben over het algemeen weinig contact met de dagelijkse werkelijkheid, en of het nou een voordeel is dat iemand boerendochter is ........
We wachten wel af, we kunnen er toch niks aan veranderen.
Ben ik niet met je eens; ze kwam bij ons jureren; op een clubkampioenschap nota bene!
En afwachten bereik je niks mee; als je het ergens niet mee eens bent moet je actie ondernemen; bv een brief of e-mail schrijven.
Laatst bijgewerkt door yvonnepuntnl op 16-02-07 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

femkepullens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 23:29

Citaat:
Mag ik alsjeblieft hopen dat Gerda Verburg in niets maar dan ook in helemaal NIETS op Veerman gaat lijken qua beleid.
Ben zo vreselijk blij dat die opgehoepeld is. Die man was een ramp voor natuur, milieu en boeren.
Had slechts een warm hart voor de bio-industrie en stond finaal buiten de werkelijkheid.

Daar zijn de meningen dan sterk over verdeeld. De boeren waren bij mijn weten juist heel blij met Veerman. Er wordt nu erg argwanend gekeken naar de aanstelling van Verburg op deze positie. Dat zijn de berichten die ik van meerdere kanten op me af hoor komen, zowel van de boeren als belangenorganisaties.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:42

@Femkepullens:

- hij heeft eind vorig jaar b.v. een kans laten liggen om boeren die natuur- en milieuvriendelijk werken extra subsidie te laten toekomen via de EU ondanks eerdere toezeggingen.
- Hij laat de dieren in de zgn 'natuurgebieden' verhongeren of laat ze eigenlijk nóg liever afschieten onder het mom dat ze dan geen pijnlijke dood sterven.
- Veerman is wel erg gevoelig voor de jagerslobby en staat oa drukjacht toe.
- En wat te denken van de ophokplicht? Zelfs iemand van vogelbescherming zei vorige week op de radio dat het zo'n grote flauwekul is om kippen e.d. af te schermen omdat het virus NIET door wilde vogels wordt verspreidt maar door de handel. Maar ja, je moet toch wát als minister en als je geen doeltreffende maatregelen wilt nemen omdat je dan aan geld komt neem je toch gewoon een draconische maatregel die nergens op slaat maar wel de schijn wekt dat je alles doet wat in je macht ligt.
- Hij houdt gegevens geheim als het gifresten betreft op groente en fruit omdat het anders de sector kan schaden!!! Wat dacht je van onze gezondheid?
- Wilde vorig jaar notabene dat het ekologische keurmerk afschaffen omdat dan meer produkten in de ingrediëntenlijst konden zetten 'bereid met ekologische ingrediënten', zo bedriegelijk als wat.
- Er mag weer op vossen gejaagd worden.
- Onverdoofd slachten mag nog steeds vanwege een geloof.
- Veerman heeft steun gegeven aan het hervatten van de walvisvangst door Noorwegen en Japan.
- Hij treedt niet op tegen illegale diertransporten waar dieren onder de meest erbarmelijke omstandigheden van hot naar her worden gesleept.
- Hij weigert produkten van honden- en kattenbont te verbieden.
- Hij treedt niet of nauwelijks op tegen het uitzetten van fazanten om ze daarna af te schieten.
- Hij weigert fiscale stimuleringsmaatregelen te nemen voor dier- en milieuvriendelijk houden van dieren op bedrijven.

Hoeveel wil je nog horen?

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:26

Veerman is van het CDA. Verburg ook. Veel zal er dus niet veranderen.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:51

Alsof 1 persoon het beleid bepaalt..

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:17

Nee, 1 persoon bepaalt zker niet het beleid en ja het blijft onder de hoede van het CDA helaas.
Heb echter wel voldoende ervaring met LNV dat een minister wel degelijk richting kan geven aan dingen en kan besluiten of iets wel of niet gebeurd dus ik hoop met een hele groooote hoop dat Verburg tóch meer oog heeft voor dieren, milieu en natuur dan haar voorganger.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 06:52

arie53 schreef:
Veerman is van het CDA. Verburg ook. Veel zal er dus niet veranderen.

Alsof iemand van de PvdA beter zou zijn. De PvdA, dat is van Arbeiders, dus wat hebben die met natuur ?
En volgens mij hoeven we van die Partij voor de Dieren ook weinig te verwachten, het is een leuke mevrouw hoor, maar ik heb haar nog weinig gezien of gehoord.