Een 14-jarige jongen is gisteren op last van de rechter-commissaris in bewaring gesteld voor het gooien van een zelfgemaakte bom naar de bejaarde ezelin Maaike in het Weizigtpark in Dordrecht.
De zogenoemde croftybom, gemaakt van chemische gootsteenontstopper, explodeerde afgelopen vrijdag vlak voor de kop van het 24-jarige beest dat nietsvermoedend in de wei van de stadsboerderij stond. De jonge dierenbeul die na een langdurige klopjacht van de politie in de wijk Krispijn kon worden opgepakt, heeft inmiddels bekend de gootsteenbom naar de ezel te hebben gegooid. Vier 15-jarige vriendjes die getuige waren van de dierenmishandeling, zijn gisteravond na drie dagen hechtenis vrijgelaten.
De verminkte ezelin is de verwoestende klap nog lang niet te boven. Het is zelfs nog hoogst onzeker of Maaike volledig zal herstellen van de aanslag die in ons land tot grote verontwaardiging heeft geleid. De kinderboerderij is de afgelopen dagen overspoeld met telefoontjes en andere blijken van medeleven. "De reacties zijn hartverwarmend", zegt dierenverzorgster Chantal Aarnout.
Vooral de verwondingen aan de ogen van Maaike laten zich ernstig aanzien.
De chemische verbranding van het hoornvlies leidt mogelijk tot blindheid van de ezelin, die zes jaar geleden ook al het slachtoffer werd van een dierenbeul. De dierenarts kan waarschijnlijk morgen uitsluitsel geven.
mmhhh... ik ben voor een stevige taakstraf zoals een tijdje werken bij de dierenbescherming, maar dan wel op een positie waar hij direct geconfronteerd wordt met dit soort door mensen aangericht lijden.
paar maanden stront laten scheppen ergens en inderdaad confronteren met wat die heeft gedaan! Ook dierenarts kosten laten vergoeden! Laat hem daar maar voor werken!
Dombo, hoe stoer ben je zeg als je dit soort geweld tegen dieren gebruikt! Zal in groepsverband wel een menneke met een grote stoere bek zijn en in zijn uppie een miezerig zielig mannetje, grrrr... wat haat ik dit soort gastjes!
@sambagirl ja precies ben het met je eens. Rot gasten zouden zelf eens wat van die bommetjes verplicht moeten vasthouden wanneer het ontstoken wordt! nou heb geen medelijden met diegene waarvan ogen of armen in de lucht vliegen omdat ze stoer willen zijn. Mijn bloed gaat koken als die gestoorden het op dieren gemunt hebben Nou en wat voor gevoel geeft dat je nou macht???? echt ziek en triest in en in triest......
ik ben er echt voorstander van dat hij taakstraf moet krijgen met dieren, al kom je dan vast wel het probleem tegen dat niemand hem bij zijn zieren in de buurt wil hebben.. als hij ziet hoe lief, en weerloos dieren zijn, lijkt dat me een goede les, ter voorkoming van herhaling.. arme ezel, echt vreselijk..
ik vind dit egt super zielig Die jongens mogen zelf wel eens meemaken hoe het is als een croftybom tegen je aan word gegooit ik woon zelf dicht bij dordrecht.. ben als klein kind wel eens naar die boerderij geweest.. Als ik die jongen in men handen krijg ! dan dan dann bind ik hem in met tape en bind daar heel veel bommen aan en steek ze dan aan !
Echt zielig... ziek ben je gewoon.. kan er nog een hoop dingen over neer zetten wat ik er van vind maar dat doet de rest wel wat een ............................
deze jongen kan wel een psigiater gebruiken hoe kun je dit nou doen ik verzorg zelf ook een ezel hengst met meerdere merrie,s als ze er een naar hun zou gooien dan zou ik ze vermoorden waarom doen mensen dit vinden hun het luek als ze een beest zien dat giga pijn heeft ze zijn ziek hartstikke ziek