Boek over de paarden van Marrum

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Boek over de paarden van Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 00:54

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/5526 ... tml?p=10,1

di 12 dec 2006, 13:24
Boek over redding paarden Marrum
LEEUWARDEN - Het verhaal over de redding van de paarden bij Marrum verschijnt in boekvorm.

Dat meldde dinsdag uitgeverij De Friese Pers Boekerij in Leeuwarden. Journalist Marscha van der Vlies en fotograaf Catrinus van der Veen van de Leeuwarder Courant en journalist Auke Zeldenrust van Omrop Fryslân volgden het drama, waarbij begin november tientallen paarden verdronken, op de voet.

Het boek, De Redding, beschrijft chronologisch in woord en beeld de drie dagen dat de paarden ingesloten waren door het wassende water, de mislukte reddingsacties van het leger en de brandweer en de uiteindelijke bevrijding van de dieren door een lokale ruitervereniging.

Circa 150 paarden werden in de nacht van dinsdag 31 oktober op woensdag 1 november verrast door het hoge zeewater en kwamen vast te staan op een eilandje in een ondergelopen kwelder. Veel paarden kwamen om, maar op vrijdag 3 november wist de ruitervereniging de overige paarden in veiligheid te brengen. Beelden van de reddingsactie gingen de hele wereld over.

Het eerste exemplaar van het boek wordt op 21 december in de kwelder bij Marrum door weerman Piet Paulusma in ontvangst genomen.

LovingTweety

Re: Boek over de paarden van Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 00:56

Mij lijkt het meer toepasselijk als 1 van de ruiters het eerste boek in ontvangst mag nemen ipv een weerman.

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:52

geweldig ik hoop dat je het ook kan bestellen ik wil er zeker een
en inderdaad het eerste boek moet aan mensen die daar drie dagen hebben staan ploeteren worden uitgereikt dus de mensen die de paarden hebben gevoed en water hebben gegeven en ze hebben verzorgd dus misschien daar een of twee van en aan de ruiters het mogen toch ook wel de eerste boeken zijn i.p.v. het eerste boek

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:22

Lijkt mij eerlijk gezegd niet erg interessant boek. Ik bedoel, ik heb het gevolgd en het kan natuurlijk niet dat zoiets gebeurd, maar ik ga er geen boek over lezen..

Maargoed, dat neemt niet weg dat de prestatie van de meidensuper is en dat ze daarvoor best beloond mogen (moeten) worden, alleen zou ik het anders gedaan hebben.

IlseKuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:27

Vind het toch wel leuk dat er een boek overkomt. Het waren toch wel spannende dagen vond ik. Het lijkt me wel leuk om een keer dat boek door te lezen.

En ja ik vind ook, ik weet niet of het nu zo terecht is dat Piet Paulusma het 1ste boek krijgt. Een van de ruiters lijkt me toepasselijker, zij hebben uit eindelijk het bevrijdende werk gedaan.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:31

LovingTweety schreef:
Mij lijkt het meer toepasselijk als 1 van de ruiters het eerste boek in ontvangst mag nemen ipv een weerman.

of alle ruiters die hebben geholpen een boek, zei hebben het met zn allen voorelkaar gekregen de paarden op het droge te krijgen! In ieder geval lijkt het me wel mooi dat er een boek over komt dan word het ook niet snel vergeten en wordt er waarschijnlijk meer aandacht aan besteed zodat het niet nog eens gebeurd.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:58

Voor de ruiters die zich in hebben gezet zal dit waarschijnlijk een mooi iets zijn..hoewel ik zelf dit echt een belachelijk idee vind..imo een geldtrekker, geen idee wat er met de opbrengst gaan doen? Als ze dat nou eens besteden aan een goed doel, dan ben ik het nog wel eens met een boek, maar voor de rest, nee, lezen ga ik het ook niet.

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 00:01

Kimberley77 schreef:
Voor de ruiters die zich in hebben gezet zal dit waarschijnlijk een mooi iets zijn..hoewel ik zelf dit echt een belachelijk idee vind..imo een geldtrekker, geen idee wat er met de opbrengst gaan doen? Als ze dat nou eens besteden aan een goed doel, dan ben ik het nog wel eens met een boek, maar voor de rest, nee, lezen ga ik het ook niet.

Helemaal mee eens Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:11

Euhm, waarom Piet Paulusma? Nagelbijten / Gniffelen

Sorry, ik vind 't ook een beetje een apart idee.. brengt mooi geld in 't laatje, en dat zal ongetwijfeld ook de enige reden zijn dat dit boek wordt uitgebracht.

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:42

Kimberley77 schreef:

Ben het ook helemaal met je eens!
De ruiters zullen het boek waarschijnlijk zelf moeten kopen Clown

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:44

tja, een boek, nou we zullen wel zien of het wat is,
ik vind dat de eer ook aan alle hulpverleners moet gaan, zij hebben er 3 dagen en nachten gestaan in weer en wind.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 17:12

WildWings schreef:
Euhm, waarom Piet Paulusma? Nagelbijten / Gniffelen

Sorry, ik vind 't ook een beetje een apart idee.. brengt mooi geld in 't laatje, en dat zal ongetwijfeld ook de enige reden zijn dat dit boek wordt uitgebracht.

Dat was ook mijn eerste gedachte. Clown
Wel leuk voor de meiden die de reddingsactie hebben ondernomen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 17:17

Bah commercieel gedoe.... Net als van de week op RTL 4 stonden ze bij de 10 grootste drama's op nummer 1. Beetje overdreven om het drama te noemen....
Tjee met het geld wat over de rug van Lootsma is verdiend inmiddels, is de hele reddingsactie 10 keer te financieren.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 18:08

en dat op rtl 4 was ook nog onder valse voorwendselen opgenomen,en dat neem ik ze heel erg kwalijk, ze hadden hem ingelicht als , de 10 meest opvallende gebeurtenissen, ipv schandaal, daar had hij anders nooit aan mee gewerkt,
en ik ben daar echt boos over.
ze hebben al zo veel te verduren gehad.
stelletje kutmedia's

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 17:12

hoe bedoel je lekker commercieel uitmelken

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 16:42

Kimberley77 schreef:

Helemaal mee eens.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:34

Kimberley77 schreef:

Inderdaad. Lachen Lijkt me trouwens niet zo'n heel erg interessant boek..

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 09:39

het zijn hele mooie fotos geworden, en voor mij heeft het wel waarde.
maar kan me voorstellen dat mensen het boek niet zouden willen hebben.

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 09:43

Het boek is al te koop bij divoza Lachen

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 15:48

mm raar dat de meiden niet als eerste t boek krijgen :S
Ik ben wel benieuwd naar t boek eerlijk gezegd ,maar of ik t ooit zal kopen Verward

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 15:51

Mogen we dan ook weten hoe het met al die paarden nu is? Of zijn ze uiteindelijk toch bij de slager beland?
Boek komt er hier iig niet....

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:05

boek hebben we al een week in huis, en de paarden belanden niet bij de slacht, dat was een grooooooote leugen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 23:50

Heb net de uitzending van RTL 4 nieuws zitten kijken. Je hebt gelijk Liannes die boer is er wél goed voor zijn paarden maar door een verkiezingsstunt van de PvdD in een kwaad daglicht gesteld. En zoals het ons Hollanders betaamd zien wij graag het kwade in de mens en gaan we er maar al te graag in mee.
Je deed het overigens héél goed in beeld Liannes !! Haha! Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:58

Mooi. Ik denk dat ik het ook ga kopen, geen één tv beeld heeft mij zo ontroerd als dit, krijg er nog steeds kippenvel van!
Ik ben eigenlijk op zoek naar een foto, die op diverse site´s heeft gestaan, gemaakt toen de paarden op de dobber stonden, kan iemand mij daar aan helpen, ik wil het graag natekenen!
Edit: heb het wel gevonden, maar het is maar een erg kleine afbeelding Scheve mond

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 19:00

deze zeker?
Afbeelding (gewoon in google paarden marrum invoeren)

ik vind hier zo mooi, die witte ertussen, krijg er een beetje shadowfax idee bij Knipoog