Vrouw overreden door paarden en huifkar

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sneeuwelfje

Vrouw overreden door paarden en huifkar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 11:28

di 05/12/06 - In de hippodroom van Sterrebeek is een vrouw omgekomen nadat ze was overreden door enkele paarden en een huifkar. Het gespan werd bestuurd door haar man, die bakker is.

Het koppel had net een stel paarden en een huifkar gekocht.

Ze wilden zo hun artisanale brood op feestdagen op een originele manier aan de man brengen.

Het koppel was naar Sterrebeek getrokken om te oefenen, maar daar liep het mis. De paarden sloegen op hol en de man kon ze niet meer kalmeren.

De 45-jarige vrouw, die voor het gespan liep, probeerde nog weg te lopen, maar struikelde over haar hond en werd door de paarden en de kar overreden.

De vrouw werd nog overgebracht naar het ziekenhuis, maar overleed daar aan haar verwondingen.

bron: www.vrtnieuws.net

CM_

Re: Vrouw overreden door paarden en huifkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:30

wat een akelig verhaal zeg ...

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:31

jeetje, dat het ook echt verkeerd af liep!!
wat erg!

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:33

Jeetje....

Dat kun je je toch niet voorstellen.... je verwacht wel dat er vanalles gebroken kan zijn enzo, maar dit....

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:34

jee wat een verhaal
veel sterkte voor de nabestaanden

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:35

wat zo mooi voor die mensen had kunnen zijn
eindigt in een grote nachtmerrie voor die man
ik wens de na bestaande heel veel sterkte met hun verlies Vriendjes zijn?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:36

Jeetje! Wat erg ook voor die man. Rijd zijn eigen vrouw dood.. jeetje.. ben er ff stil van.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:37

jeetje,verschrikkelijk, wat begon als een leuk idee eindigt in zo'n drama

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:39

O Jee !!!
Wat een verhaal zeg
Egt mega erg ook voor die man
.... Vriendjes zijn?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:39

Zeker afschuwelijk zeg.. heel triest ook voor de nabestaanden Ach gut

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:41

Phoe zeg !!! Dat is heftig !!!

Veel sterkte voor de nabestaande !!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:42

Oo echt erg!!! Dit wil je niet meemaken hoor!!

Napoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 09:13

Ik wil niet in de plaats zijn van die man....

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:41

wat erg zeg....

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 13:24

Vandaag stond het artikel in de krant, ik typ het zo meteen even over. Ik kan me voorstellen dat die man met een gigantisch schuldgevoel zit.

Pukkie_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 13:32

jeetje wat erg, die arme man zit voor de rest van ze leven idd. met een terrible schuldgevoel en trauma,vreselijk

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:03

Het artikel komt van de uitbaatster van de manege, die het zag gebeuren.

STERREBEEK - Een bakkersvrouw is dinsdagmiddag bij een dramatisch ongeval in Sterrebeek om het leven gekomen: ze werd overreden door de huifkar van haar echtgenoot. De Brusselse bakker Robert Hal (42) had net een huifkar gekocht die hij wou uitproberen, omdat hij er 's anderendaags, op sinterklaasdag, zijn brood mee naar de klanten wou brengen. Toen het rijtuig op hol sloeg, sprong bakkersvrouw Marie-Luce Van Petegem (45) voor de wielen om haar hondje Bobby te redden. Ze overleefde de klap niet.

In manege Pégase Pony in Sterrebeek waar het dramatisch ongeval gebeurde, waren de werknemers gisteren nog steeds onder de indruk. << De bakker is zo'n anderhalve maand geleden naar mij gekomen >>, vertelt uitbaatster Mireille Defossez. <<Hij had twee paarden bij zich die hij net gekocht had, en die hij hier wou onderbrengen. Hij wou zijn brood in het weekend met de huifkar rondbrengen naar zijn klanten, zoals de bakkers dat vroeger deden. Ik had mijn twijfels, omdat hij geen enkele ervaring had met paarden. Maar hij overtuigde me met de belofte dat hij een maand lang bij mij lessen zou komen volgen.>>

De huifkar die de man in Polen had besteld, bleef uit. Daardoor kon hij de lessen niet volgen. <<Pas maandag werd de huifkar geleverd. Hij wilde er woensdag al absoluut de baan mee op, want dan was het sinterklaas. Ik probeerde hem nog van dat plan af te houden, maar hij was niet om te praten: er hadden veel klanten gereserveerd, en hij wou de kinderen niet teleurstellen.>> De bakker wou dinsdagmiddag nog snel even komen oefenen op de parking van de manege, en dat liep noodlottig af. <<Al van bij het begin had hij geen controle over de paarden. Plots sloegen de dieren op hol. Ik zag hoe de huifkar in galop over de parking raasde, recht naar het hondje van het echtpaar. De bakkersvrouw sprong in een reflex vooruit om Bobby te redden, maar dat is haar fataal geworden. De bakker werd hysterisch.>>

Een ambulance bracht de vrouw nog in allerijl naar het ziekenhuis, maar ze overleed daar twee uur later. De twee bakkerijen van het koppen bleven gisteren de hee dag dicht. Het koppel heeft één zoon, Jonathan (19).
Het politieparket van Vilvoorde behandelt de zaak als een verkeersongeval. Het parket beraad zich erover of het de zaak moet klasseren, dan wel of het de man moet vervolgen omdat hij een ongeval veroorzaakte omdat hij zijn voertuig niet onder controle had.

Bron: Het Laatste Nieuws (krant) www.hln.be

Ik vind het heel erg wat er gebeurd is, maar ergens is dit ook een verschrikkelijk dom idee geweest.
Toch hoop ik niet dat de man vervolgd wordt, hij zal het zo écht al moeilijk genoeg hebben.

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:22

Hier staat het nog iets gedetailleerder en iets anders verteld: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... =G5715FGQ0

Tragisch... Wat moet die man zich ook schuldig voelen.
Het was ook niet zo een slim idee om onervaren op je eentje op die kar te klimmen.

Edit:

In het artikel staat:
De politie nam een alcoholtest af bij Robert, maar die bleek negatief. De man was wel in shock. ,,Hij voelde zich ongelooflijk schuldig en riep dat hij zelfmoord wou plegen'', zegt Mireille

Alcoholtest? Lijkt me weinig met alcohol te maken hebben. Hij kon er toch niks aan doen dat die paarden op hol sloegen. Of wel? Ik weet echt helemaal niks van mennnen... Kun je als menner je paarden op hol doen slaan puur omdat je dingen doet door gebrek aan ervaring?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:32

op hol slaan kan altijd, maar ze niet onder controle kunnen krijgen door gebrek aan ervaring kan ik me best voorstellen. Als de paarden dan al een tijd hebben stil gestaan kan ik me helemaal voorstellen dat die fris zijn (en dan nog niet te vergeten de weersomstandigheden hier van de laatste dagen).

Waarom ze een alcoholtest gedaan hebben, snap ik ook helemaal niet. Lijkt mij alsof ze hier reageren alsof hij met een auto aan het rijden was. Nors opkijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:35

Jeetje wat erg !

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:01

Het is ook niet echt slim om totaal onervaren 2 paarden in te spannen en te gaan rijden.

Ik kan me voorstellen dat de politie aan het beoordelingsvermogen van de man getwijfeld heeft.

Jammer dat ze met mennen niet op iemand met ervaring wilden wachten, die had waarschijnlijk de situatie beter kunnen beoordelen.

pikatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:11

dat lijkt me echt superr erg over je eigen voruw heen rijden maaar je gaat toch ook niet zonder ervaring mennen vraag dan iemand erbij ofzo

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 01:34

Ach wat vreselijk zeg...als je je eigen vrouw voor je ogen ziet verpletteren. Sterkte toegewenst aan haar man!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 01:49

Stennisje schreef:
Het is ook niet echt slim om totaal onervaren 2 paarden in te spannen en te gaan rijden.

Geloof (uit de berichten) niet dat de paarden onervaren waren, maar de koetsier totaal wel!
Zonder enige kennis van paarden, weet amper wat de voorkant is, met 2 (sterke) paarden zomaar zonder enige kennis de weg op gaan... Dat is vragen om problemen.

(begrijp me niet fout, vind het verschikkelijk dat hij zijn vrouw heeft overreden, dat op de eerste plaats!)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 07:30

Ik bedoel ook dat de menner onervaren is, er had misschien een komma tussen gemoeten.
Anders had ik het over 2 onervaren paarden gehad.

Maar inderdaad 'had' en 'als', het is verschrikkelijk wat er gebeurd is.