Pech met trailer op A9

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

alex230970

Pech met trailer op A9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 09:38

Hebben jullie het nieuws gezien op rtvnl.nl van donderdag 28 september 2006.

Kort samengevat:
Om 11.00 is ter hoogte van Koudekerk op de A9 richting Amsterdam een paardertrailer met aan boord een ziek veulen met haar moeder aan de kant gezet nadat de bovenkant van de trailer er af was gevallen.
Het veulen had ernstige koliek en was onderweg naar Utrecht.
Er deden zich gelukkig geen botsingen emt anderen voor.
Het veulen probeerde uit de trailer te springen, maar omdat de moeder zo rustig bleef konden de eigenaren voorkomen dat het veulen eruit sprong.
na ruim een kwartier geworsteld te hebben was er iemand van de bereden politsie ter plaatse die heeft geholpen om de dieren uit te laden en na nog twee uur gelopen te hebben in de berm en op een klein weilandje kon de reis vervolgt worden naar de universiteit van Utrecht, waar het veulen behandeld is en nog wordt.

Op de eerder genoemde website staat nog een filmpje van het laatste uitladen en hoe de trailer eruit zag.

Dit wil je toch niet meemaken, en hoe kan de kap van een trailer er nu toch afvallen op een snelweg??

Marco de Gelder

Bron: www.rtvnh.nl dd 28 september 2006 en de eigenaar van de paarden

maroes

Re: Pech met trailer op A9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 18:16

Ik heb inderdaad het filmpje gezien.
Het is vreselijk,het veulen dat in de trailer ligt en moeder staat al op de snelweg.
Het zou je inderdaad maar overkomen,vreselijk.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 18:21

Ik kan het filmpje niet vinden op de site, iemand een directe link?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 18:25

Ik vind het ook niet..

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 18:50

Ik wens uit de grond van mijn hart, dat die kleine dreumes het overleefd, het is al erg genoeg dat zij tijd verloren hebben door een stom toeval. Ik hoop dat Mama, de kleine terug mogen gaan naar hun weide, naar hun eigenaars. Kop op Kleine dreumes, je moet mee terug met je mama naar huis.

nijntjuh1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 18:53

ik heb het filmpje gezien en ik vond het zow zielig.

hoop dat het niet weer gebeurt, in iedergeval niet langs een drukke snelweg

nienke

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 18:55

wow wel een mooi veulen zeg! Bloos

Je moet op de site, bovenaan naar de zoekfunctie gaan, en dan bijv. A9 invullen! Lachen

Echt verschrikkelijk voor die mensen, echt eng. Arme veulen!

alex230970

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 19:09

Veulen en moeder maken het inmiddels goed. Haha! Gentle ( veulen!! ) is donderdag na aankomst in utrecht helemaal door de molen gehaald. En ook dat hoop ik nooit meer te hoeven mee maken..al die prikken en onderzoeken...bah! Door alle stress en toestanden was het veulen wel uitgedroogd en kreeg per infuus vocht toegediend. Vrijdag had ze weer gemest, en geen sporen van zand of parasieten. Gelukkig! Het was duidelijk wel een erntig geval van koliek geweest. Vrijdag middag zijn ze weer begonnen met wat eten te geven. En dit weekend bleven ze haar goed in de gaten houden hoe dat gaat. Morgen (maandag) horen we meer hoe het met haar gaat.

ps moeder Lanita was zoooo super braaf!!! en heeft er ook zo op het eerste gezicht geen letsel aan over gehouden. in ieder geval niet lichamelijk.

ps 2.....dank je...voor de opmerking "mooi veulen"!!!! hahahaha....we zijn ook erg trots op haar....
afstamming: moeder Lanita is van burggraaf x legaat .....vader: Gribaldi.....naam Veulen: Be Gentle
Roepnaam: Gentle

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:09

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:26

Kan het niet openen helaas. Gelukkig gaat alles weer beter met moeder en veulen! Lachen

alex230970

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 19:39

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 22:29

Ben blij hier te lezen dat het goed afgelopen is: Ik reed er donderdagochtend langs toen het waarschijnlijk net gebeurd was (paarden stonden nog in de trailer), en ik vroeg me al af hoe het afgelopen was.

alex230970

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 00:03

Helaas toch nog vervelend nieuws vandaag! Huilen Huilen Huilen
Vanmorgen heeft het veulen "Gentle" weer een koliek aanval gekregen (in utrecht). De artsen hebben haar gelukkig goed kunnen opvangen. Morgen gaan ze onder verdoving met een camera in haar maag kijken. Ze denken aan een maagzweer.....zucht.....gelukkig is dat heel goed te genezen met medicijnen...maar ik blijf toch piekeren Verward hoe zo'n jong veulen nou aan maagzweer kan komen...maar het zal een vraag blijven helaas. Nu mag ze dus even niet eten omdat morgen haar maag leeg moet zijn, dus staat ze met een muilkorf om en mag wel om de 4 uur nog even bij mama drinken. En morgen horen we dus weer meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 00:12

Hoe kun je nu in vredesnaam de kap van je trailer verliezen Verward
Balen dat hij weer koliek heeft gekregen...

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:49

alex230970 schreef:
Helaas toch nog vervelend nieuws vandaag! Huilen Huilen Huilen
Vanmorgen heeft het veulen "Gentle" weer een koliek aanval gekregen (in utrecht). De artsen hebben haar gelukkig goed kunnen opvangen. Morgen gaan ze onder verdoving met een camera in haar maag kijken. Ze denken aan een maagzweer.....zucht.....gelukkig is dat heel goed te genezen met medicijnen...maar ik blijf toch piekeren Verward hoe zo'n jong veulen nou aan maagzweer kan komen...maar het zal een vraag blijven helaas. Nu mag ze dus even niet eten omdat morgen haar maag leeg moet zijn, dus staat ze met een muilkorf om en mag wel om de 4 uur nog even bij mama drinken. En morgen horen we dus weer meer.

Hopen en blijven hopen, wens je veel sterkte en fluister in het oor van die dreumes, dat jullie en zijn mama en veel personen hem het allerbeste toewensen. Hij staat in Utrecht, dus zij zullen alles wel doen voor hem.

Ensueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:41

oh... Verdrietig ik hoop maar als het veulen de koliek overleefd...
arm beestje...Boos!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 18:32

Hallo alex. sterke met Gentle. Maar je hoeft niet alles constant dik te drukken. Het is zo ook wel leesbaar. Knipoog

alex230970

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 18:59

Fijn nog ff zo'n zeikdoos er over heen...zat ik net op te wachten. Boos!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:36

Moderatoropmerking:
Kom op zeg, doe eens normaal.
In de regels staat dat het niet nodig is om je letters zo schreeuwerig te maken.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:33

Toch hoor je het wel vaker bij veulens.. schijnt met de moedermelk te maken te hebben

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 14:37

Hoi

Hoe is het met je veulen?

alex230970

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 21:04

Helaas is het veulen overleden (afgelopen donderdag).
Na sectie bleek dat ze een aangeboren afwijking aan de darmen had. ( dikke darm was vastgegroeid aan de ruggegraad). Dit komt eens op de miljoen veulens voor....heel fijn ik had dus liever de staatsloterij gewonnen met die zelfde kans.
maar helaas hebben we dat niet voor het zeggen. We zijn er dan ook kapot van.
Dit was geen erfelijke afwijking maar een foutje van moeder natuur. Het veulen kon gewoon niet oud worden met deze afwijking, en in Utrecht stonden ze al verbaasd dat ze zo oud had kunnen worden.

Met de moeder gaat het goed...ze heeft twee dagen lopen zoeken en roepen om Gentle. Maar heeft zich er nu in berust. Ze is weer terug in haar eigen stal. Staat nu even alleen op een dieet van hooi en geen krachtvoer, daar de uiers moeten indrogen. En tot nu toe gaat dat voorspoedig.
We hebben inmiddels wel besloten om haar van het voorjaar nogmaals door Gribaldi te laten dekken. En hopen dan op net zo'n prachtig veulen als Gentle was, maar dan zonder schoonheid foutje van moeder natuur.....

Rust zacht Gentle...je was prachtig!! Huilen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:09

lees net her verhaal en zie het filmpje, en nu dit op het einde, wat een ***********
Sterkte ermee, wat een gedoe zeg, pfff
Hoe kon die kap er nu afvliegfen trouwens?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:11

achut, puppie...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:33

bah, wat een triest einde van het verhaal Verdrietig
Sterkte....