Politie zoekt getuigen ergerlijke dierenmishandeling.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Politie zoekt getuigen ergerlijke dierenmishandeling.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 13:06

http://www.112brabant.nl/index_main.php ... richt=2414
112brabant.nl

VALKENSWAARD - De politie zoekt getuigen van enkele ergerlijke gevallen van dierenmishandeling die in de gemeente Valkenswaard en Luijksgestel hebben plaatsgevonden.
Afgelopen weekend werd in een wei aan de Luikerweg in Valkenswaard een paard verwond aan het geslachtsdeel. Een dierenarts heeft het dier behandeld.
In hetzelfde weekend werd in een wei aan de Schatersdijk in Luijksgestel een merrie mishandeld. Zij is door een voorwerp gewond geraakt aan haar geslachtsdeel.

Enkele weken geleden, tussen vrijdag 8 september 18.45 uur en zaterdag 9 september 10.45 uur, werd een pony in een wei aan de Vest in Valkenswaard op dezelfde wijze als het paard aan de Luikerweg mishandeld. Een dierenarts moest de pony laten inslapen. De politie onderzoekt de mishandelingen

orsini

Re: Dierenmishandeling Valkenswaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:09

houd het dan ook nooit op!!! Wat bezielt die mensen in hemelsnaam!!! kan me echt niet voorstellen dat je daar een kik uit krijgt ofzo. Echt hiervoor zouden gewoon zware straffen moeten staan. En het kabinet wil momenteel de wet voor dierenbescherming afschaffen,, echt belachelijk!!! Frusty

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:15

-> VN

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:16

Quote TS in Openingspost: (dus verwijderd uit het nieuwsbericht)
griebels schreef:

Hier was ik al zo bang voor he... Het komt nu heel erg dichtbij! Sterker nog, dat eerste paard staat te voet 5 min van mijn paarden af!

Ik hoop dat ik hem tegenkom!!!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:17

jeetje wat een gestoord gedrag Nagelbijten / Gniffelen

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:17

Huilen nou het is wel heel dicht bij, ik woon in valkenswaard, welk debiel is nou zo dom omdat te doen bij een weerloos dier Gaaaap Boos!

griebels

Re: Politie zoekt getuigen ergerlijke dierenmishandeling.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 13:21

Iemand een merrie lenen tijdelijk?? Dan kan ik mijn hengst zolang in pension zetten...

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:23

Houd het dan nooit op in Valkenswaard staat een pony van een vriendin van mij.
ik ga haar zo is bellen moet er niet aan denken dat er wat met haar pony gebeurt..
Niet dat ik het een ander wel gunt. Absoluut niet want het is echt verschrikkelijk maar dat is toch een pony die je dan kent.

amaretto20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:29

jee , stopt het dan nooit !!!!! zieke mensen hoe vaker het gebeurd hoe meer gekken er op ideen komen !!!!!

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:07

Lijkt het nou zo of begin je dit soort gruwelijke misdaden steeds vaker te horen? Wat verschrikkelijk zeg, veel sterkte aan de eigenaren/verzorgers!!!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:09

gadverdamme!!!
ik snap echt niet dat mensen zoiets in hun hoofd kunnen halen!!!! dan ben je in mijn ogen geen mens en ben je het leven niet waard op deze wereld!!!! Boos!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:14

KimH schreef:
Lijkt het nou zo of begin je dit soort gruwelijke misdaden steeds vaker te horen? Wat verschrikkelijk zeg, veel sterkte aan de eigenaren/verzorgers!!!

Ik heb eerder het idee dat er meer aandacht aan besteed wordt. Lachen

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:20

Sjoert schreef:
KimH schreef:

Inderdaad zo kun je het ook zien, het blijft naar om deze berichten te lezen maar het is goed dat er aandacht aan besteeds wordt.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:42

"ergerlijk" noemen ze dat....

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:44

jezus .. het is echt niet meer normaal hoe ziek die mensen in hun kop zijn ...

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:50

Jeetje, komt zeker dichtbij. Het is toch niet te filmen, ik snap gewoon niet waar die behoefte vandaan kan komen om een onschuldig dier iets aan te doen.
Ben erg blij dat mijn paardje dit weekend gaat overwinteren op een grote stal waar altijd toezicht is, want staat tot nu toe ook dag en nacht op de wei met niet al te veel toezicht en daar ben ik niet echt gerust meer op.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:53

vooral het feit dat er bij die pony op de vest chirurgische handschoenen gevonden zijn, en het beestje zolang laten liggen achter d stal.....sorry maar ik snap dit dus echt niet, misschien is het dan beter om dat beest gewoon meteen helemaal af te maken....met messteken in zijn kont en een piemeltje afbinden....ik moest hem eens tegen komen bij mijn paardjes (staan 50 meter) verder...echt waar ik maak hem/haar/hun af... Hoop dat die zieke geesten ook op Bokt zitten en dit lezen... Ik daag jullie uit....maar denk dat een mestvork in de ribbenkast goed zeer doet, maar eerst bind ik natuurllijk je lul af dat snap je wel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:54

KimH schreef:
Sjoert schreef:

Inderdaad zo kun je het ook zien, het blijft naar om deze berichten te lezen maar het is goed dat er aandacht aan besteeds wordt.
[/quote]

Ja er wordt meer aandacht aan besteed, want ik ken meer van dat soort verhalen bij mij in de buurt, elke zomer worden er weer paarden mishandeld op deze wijze. Echt totaal ziek zoiets, lijkt wel of het aanstekelijk is.

Sjee Griebels, eng hoor. Maar het zegt niks dat het maar 5 minuten van jouw vandaan is, die gek kan al lang ergens anders weer bezig zijn.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:56

Hè getver, het kom inderdaad heel erg dichtbij... Ik moet er niet aandenken dadelijk bij de wei aan te komen, en de paarden liggen daar halfdood en mishandeld. Arme paardjes Verdrietig

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 15:05

Ik denk dat ik ook niet echt voor rede vatbaar zou zijn mocht ik zo iemand in mijn handen krijgen. Denk dat mijn advocaat (die ik dan wel nodig ga hebben) dan "ontoerekeningsvatbaar" in het pleidooi zal moeten gaan aanvoeren nadat ik er mee klaar ben.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 15:16

danamuts schreef:
vooral het feit dat er bij die pony op de vest chirurgische handschoenen gevonden zijn, en het beestje zolang laten liggen achter d stal.....sorry maar ik snap dit dus echt niet, misschien is het dan beter om dat beest gewoon meteen helemaal af te maken....met messteken in zijn kont en een piemeltje afbinden....ik moest hem eens tegen komen bij mijn paardjes (staan 50 meter) verder...echt waar ik maak hem/haar/hun af... Hoop dat die zieke geesten ook op Bokt zitten en dit lezen... Ik daag jullie uit....maar denk dat een mestvork in de ribbenkast goed zeer doet, maar eerst bind ik natuurllijk je lul af dat snap je wel....

Hoe kom jij aan deze info??
dat van die messteken heb ik niet gehoord, net zoals die handschoenen en dat het paard gelegen heeft achter de stal.
Mag via pb...
Overigens, waar sta jij precies?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 15:17

dubbel post omdat ik steeds errors krijg voor het plaatsen van een bericht! Boos!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 15:54

Ik word niet vrolijk van dit soort mensen, en als ik ze tegenkom maken ze ook kennis met t 1e beste harde voorwerp dat ik tegenkom.. Daarna gaan ze bij 1 of andere geschifte knol de stal in.. Laat die het vuile werk maar opknappen, no way dat ze nog ever in de buurt van een paard kunnen / durven / of zullen komen!!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 21:32

niet meer normaal Stoom uit je oren wat een zieke mensen heb je toch!!!

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 21:35

Shit man, als ze maar van mijn pony afblijven!!!
Die staat aan de weg na de vest!
ooh als ze die met zn gore poten aanraken! Reken maar dat ze dood gevonden worden, echt jonge, da ze maar van de mijne afblijven!
Iemand trouwens, Inge jij mss? Weet jij van wie die pony's waren?