jongeren slaan paard dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

er1k

jongeren slaan paard dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 12:31

http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2006 ... _dood.html
nieuwnieuws.nl

Drie onbekende jongens hebben dinsdagmiddag in Heerhugowaard een paard zwaar mishandeld. Het paard stond op een weiland aan de Van Veenweg. De drie jongens hebben het paard opgejaagd en geslagen, zo meldt RTV Noord-Holland donderdag. Het paard werd later op de dag gevonden met ernstige verwondingen.

Door de ernst van de verwondingen van het paard, heeft de dierenarts besloten om het dier in te slapen. De politie is op zoek naar de daders en eventuele getuigen. Het zou gaan om twee blanke jongens en een donkere jongen. De drie waren al eerder gesignaleerd in de buurt van het paard.
Laatst bijgewerkt door Heike op 16-09-06 03:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typo

terorita

Re: jongeren slaan paard dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:33

tjonge jonge
vreselijk voor de eigenaar, je zal je paard vinden,
krijg de rillingen
laten die jongens hun frustratie's lekker opelkaar gaan botvieren

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:34

het nieuwsbericht is niet te vinden op die site, beter gezegt hij geeft de hele site niet aan. Was het toevallig dit bericht?

Paard dood na mishandeling
HEERHUGOWAARD - Een paard is dinsdagmiddag op de faculteit Diergeneeskunde in Utrecht afgemaakt, nadat het eerder die middag in Heerhugowaard ernstig was mishandeld. Dat heeft een woordvoerster van de dierenambulance van Heerhugowaard donderdag gezegd.

Volgens de woordvoerster zouden drie jongen het paard uit de wei aan de Rustenburgerweg hebben gehaald en zodanig hebben opgejaagd dat het verschillende malen onderuit ging. Daardoor liep het paard ernstige verwondingen op. „Alle vier de benen waren stuk. Het paard had een slagaderlijke bloeding in de rechtervoorknie en een gewricht aan het rechtervoorbeen was helemaal stuk.”

Of de daders zijn gearresteerd is onbekend.

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:35

en wat krijgen ze een taakstafje ofzo
ik zou ze vast binnen aan een hek en me paard heel hard laten schoppen

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:36

er1k schreef:
Dit is nu al het 2e topic wat ik 2 dagen open omtrent mishandelingen etc.
Het is toch te ziek voor woorden dat zulke mensen bestaan!!!

Zolang heel NL ervan op z'n achterste poten gaat staan, zullen dit soort dingen blijven voorkomen, jammer genoeg. Mensen zijn uit op aandacht en erkenning, dus ik ben bang dat er ruchtbaarheid aan geven misschien wel eens een averechts effect kan hebben...

postbodesiem

Aanpakken dat soort kl**tzakken, ik word hier gewoon misselijk van.
Laat ze die jongens pakken en alsjeblieft geheel afranselen want het moet nu eens ophouden met dat zinloze geweld tegen dieren. Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk

UniFlap

arm beest! Hoop dat ze snel gevonden worden! m'n bloed kookt alweer

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:37

Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren

Hier kan ik zo kwaad om worden, hé!!!!

Echt, gooi die lul-en maar in een diep donker gat waar ze nooit meer uit mogen!!!!!

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:37

ik hoop echt dat ze ze vinden. jammer dat ze niet in Amerika wonen. Daar krijgen ze tenminste gewoon 10 jaar.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:40

Ach wat vreselijk zeg!!! Echt niet normaal meer!

Wat bezielt hun toch omdat te doen? Ik kan daar echt niet bij! Hopelijk worden ze snel opgepakt en krijgen ze een ZWARE straf.
Ook heel erg voor de eigenaar, je zou je paard maar vinden...

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:46

Bah echt verschrikkelijk, krijg hier kots neigingen van Misselijk ! Je moet toch wel heel ziek in je hoofd zijn om zoiets te doen! Pff het zou je paard maar wezen. Alle vier de benen stuk wat hebben ze toch allemaal gedaan met dat arme beest Huilen ! Je zal het als straf hetzelfde bij hun doen misschien dat het dan pas tot hun doordringend, maarja...

edit:
Eigenaar/verzorger veel sterkte met op zo'n manier je paard te verliezen!
Laatst bijgewerkt door Vadisha op 14-09-06 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:48

Doodstraf!!!

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 12:49

Jamezy schreef:
er1k schreef:
Dit is nu al het 2e topic wat ik 2 dagen open omtrent mishandelingen etc.
Het is toch te ziek voor woorden dat zulke mensen bestaan!!!

Zolang heel NL ervan op z'n achterste poten gaat staan, zullen dit soort dingen blijven voorkomen, jammer genoeg. Mensen zijn uit op aandacht en erkenning, dus ik ben bang dat er ruchtbaarheid aan geven misschien wel eens een averechts effect kan hebben...

Dit lijkt mij zeer zeker geen geval van opzoek zijn naar aandacht en erkenning. Dit is pure baldadigheid en gebrek aan opvoeding waarschijnlijk.

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 12:49

Samy schreef:
het nieuwsbericht is niet te vinden op die site, beter gezegt hij geeft de hele site niet aan. Was het toevallig dit bericht?

Paard dood na mishandeling
HEERHUGOWAARD - Een paard is dinsdagmiddag op de faculteit Diergeneeskunde in Utrecht afgemaakt, nadat het eerder die middag in Heerhugowaard ernstig was mishandeld. Dat heeft een woordvoerster van de dierenambulance van Heerhugowaard donderdag gezegd.

Volgens de woordvoerster zouden drie jongen het paard uit de wei aan de Rustenburgerweg hebben gehaald en zodanig hebben opgejaagd dat het verschillende malen onderuit ging. Daardoor liep het paard ernstige verwondingen op. „Alle vier de benen waren stuk. Het paard had een slagaderlijke bloeding in de rechtervoorknie en een gewricht aan het rechtervoorbeen was helemaal stuk.”

Of de daders zijn gearresteerd is onbekend.

Website was tijdelijk even offline denk ik. Werkt inmiddels weer.

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:49

ze mogen van mij de doodstraf wel weer invoeren niet alleen om deze dingen maar ook alle verkrachtingen ontvoeringen moord etc. direct afstraffen zieke geesten

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:49

Zazoo schreef:
ik hoop echt dat ze ze vinden. jammer dat ze niet in Amerika wonen. Daar krijgen ze tenminste gewoon 10 jaar.

Kijk je nooit Animal Planet ofzo Verward Ik zit me dagelijks op te vreten over de lage straffen Boos!

La_Martina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:50

Verschrikkelijk. Scheve mond
Het zou je paard maar zijn. Ach gut
Ik zal hun eens doodslaan,vinden ze misschien ook wel leuk Stoom uit je oren

SprinT_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:50

jezuss da pas erg die eigenaar zal best wel geschrokken zijn!!

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:53

er1k schreef:
Dit lijkt mij zeer zeker geen geval van opzoek zijn naar aandacht en erkenning. Dit is pure baldadigheid en gebrek aan opvoeding waarschijnlijk.

Dat het breed op het nieuws komt, er uitgebreid aandacht aan besteed door ongeveer iedereen wordt en ze zichtbaar materiaal hebben voor hun bekenden telt zeker helemaal niet mee? Mensen die dusdanig ziek van geest zijn om iets dergelijks te doen; ik zou er niet vreemd van opkijken!

Toevallig ook trouwens hè, dat er 'ineens' weer een golf mishandelingen op gang is gekomen, op verschillende plaatsen in Nederland, nadat het eerste geval in de pers verscheen? Mensen worden alleen maar op ideetjes gebracht.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:54

Het lijkt me toch een goed idee om een paar dingetjes uit het middeleeuws strafsysteem terug te halen..
Straffen zijn in Nederland sowieso al veel te soft, en al helemaal voor dit soort straffen.
Is vierendelen geen idee ofzo?
Te walgelijk voor woorden dat ze zoiets al uberhaupt in hun koppen halen en nog doorgaan ook als ze zien dat het arme dier valt! Misselijk Frusty

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:54

kun je maar weer zien hoe ziek sommigen zijn erg triest hoor gebeurt erg veel helaas dat zinloosgeweld kreeg ik ze maar voor de auto wast iniedersgeval zinvol geweld!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:55

Oh mijn god, Heerhugowaard is hier nog geen 3 kilometer vandaan!

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:55

jeetje,ik hoop dat de polititie ze snel pakt.
mijn paard stond vroeger vlak bij de rustenburger weg ook zomaar op een landje waar iedereen bij kon, het zal je maar overkomen Boos!
weet iemand of het nou op de van veen weg of op de rusternburgerweg is gebeurdc?

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:56

Verdrietig Verdrietig nou weet ik het niet zeker, maar volgens mij gaat het hier om een zoon van onze hengst!! Kreeg nl dindsdagavond bericht van de eigenaars van dit paard en meldde me al wat er gebeurt was!!! Te triest voor woorden Verdrietig Verdrietig

Ik had graag zelf deze personen even onder handen willen hebben!!!

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 12:56

Jamezy schreef:
er1k schreef:

Dat het breed op het nieuws komt, er uitgebreid aandacht aan besteed door ongeveer iedereen wordt en ze zichtbaar materiaal hebben voor hun bekenden telt zeker helemaal niet mee? Mensen die dusdanig ziek van geest zijn om iets dergelijks te doen; ik zou er niet vreemd van opkijken!

Toevallig ook trouwens hè, dat er 'ineens' weer een golf mishandelingen op gang is gekomen, op verschillende plaatsen in Nederland, nadat het eerste geval in de pers verscheen? Mensen worden alleen maar op ideetjes gebracht.

Daar heb je wel een goed punt.