Goud, zilver en brons voor gehandicapte menners

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Goud, zilver en brons voor gehandicapte menners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 08:24

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=31048&Pc ... omStyle=11
knhs.nl

HELLENDOORN (KNHS) - De Nederlandse menners hebben uitstekend gepresenteerd op het wereldkampioenschap voor mensen met een lichamelijke beperking in Hellendoorn. Tweespanrijder Jan Ranzijn (Warmenhuizen) won individueel goud, enkelspanrijder Jacques Poppen (Froombosch) kreeg het individuele zilver omgehangen en het Nederlandse team wist de bronzen medaille te behalen.

Ruim 10.000 toeschouwers bezochten de afgelopen vier dagen de terreinen van manege 't Oale Spoor in het Overijsselse Hellendoorn voor de wereldkampioenschappen. Het prachtige weer, de uitstekende organisatie en de hulp van de vele vrijwilligers maakten het wereldkampioenschap tot een evenement van formaat, dat door alle deelnemers en hun begeleidingsteams geprezen werd. Vierentwintig deelnemers uit zes verschillende landen zetten hun beste beentje voort.

(...)

Over twee jaar wordt het zesde wereldkampioenschap voor menners met een lichamelijke beperking in Duitsland georganiseerd. In 2010 vindt het wereldkampioenschap voor het eerst plaats als onderdeel van de wereldruiterspelen die in het Amerikaanse Kentucky worden gehouden.
Meer informatie: www.mensporthellendoorn.nl

Klik HIER voor het volledige bericht.
Klik HIER voor een foto van het team.

Echwel

Re: Goud, zilver en brons voor gehandicapte menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:04

Het zag er idd prachtig uit, de hindernissen mooi aangekleed,

Verder alle winnaars en kampioenen, toppie gedaan.
Jullie zetten de mensport weer eens in een mooi daglicht..

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:27

Hartstikke leuk!!
Gefeliciteerd!! Haha!

Ik heb nog stage gelopen bij Jan Ranzijn, op de haffrie-hoeve
Heel leuk om dat dan te lezen, dan denk je toch weer ff terug!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:56

Prachtig wedstrijd met geweldige weersomstandigheden, het kon gewoon niet beter!

Wat ontzettend spannend gisteren met de afsluitende vaardigheid. We zijn echt helemaal uit ons dak gegaan toen Jacques zilver behaald had, in één woord geweldig!!

Ook Jan Ranzijn heeft heel knap gereden, al was de vaardigheid in zijn rubriek minder beslissend als bij de enkelspannen.
De andere Nederlanders hebben ook geweldig gepresteerd.

En voor de organisatie een dikke pluim, ze hebben een prachtig evenement neergezet.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:55

Super gedaan he van de nederlanders. Ik ben zaterdag geweest. Echt gaaf om te zien! De sfeer er omheen ook super!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:02

Cheveyo en ik zijn ook nog even wezen kijken, alles wat super aangekleed!
We waren helaas aan de erg late kant om de marathon goed te volgen, meeste deelnemers waren al klaar. Clown

En heerlijke groenten in zuur te koop in het strodorp bij het fruitkraampje. Vingers aflikken

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 17:59

Wat goed zeg!! Gefeliciteerd allemaal!

Canadi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:04

Ik ben er ook geweest en er deed een bekende fjorden dekhengst mee. Anton uit Wanneperveen van B van den Berg. Hij liep voor amerikaanse mensen. Het zag er leuk uit!:) Vind het ook erg leuk voor die mensen dat er ook wedstrijden voor hun zijn.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:08

Nou 'die mensen' rijden normaal gesproken ook gewoon met de valide menners mee op 'normale' wedstrijden. En op zeer hoog niveau kan ik je vertellen, dus echt niet voor spek en bonen.
Waarschijnlijk bedoel je deze opmerking niets verkeerd, maar het schiet mij altijd een beetje in het verkeerde keelgat. Alsof ze op 'normale' wedstrijden niet mee tellen....

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:20

Dit is zeker echt topsport. Het is jammer dat mensen met een handicap nog steeds reacties oogsten alsof ze niet volledig meetellen.
Ben zelf altijd nauw betrokken geweest bij het Nederlandse paralympsiche dressuurteam en dat zijn stuk voor stuk mensen met een professionele instelling die beoordeeld willen worden als ieder ander. Bovendien rijden ze meestal in hun eigen land ook zeer verdienstelijk in de valide-sport.
Ben wel benieuwd hoe Anton het heeft gedaan.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:25

Ik ben het volkomen met je een Manie.
Op de normale sgmw tellen ze zeker weten mee.
De meeste rijden nog beter als de valide menners.

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:27

Echt leuk ! Ik heb vroeger ook gereden op de haffrie-hoeve en het is altijd leuk om weer eens te lezen hoe goed Jan het doet bij het mennen.
Ik ben het zeker met jullie eens dat deze mensen net zo goed, al niet beter, kunnen rijden dan valide menners !

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:29

Maar waarom is er dan een aparte wedstrijd als ze toch net zo goed of beter rijden?
(bedoel hier niets verkeerd mee hoor, maar het is zo tegenstrijdig)

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:35

Omdat je nationaal nog wel leuk mee kan komen, maar internationaal nooit zal kunnen winnen van mensen met twee handen (als je er zelf maar 1 hebt), bijvoorbeeld...

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:39

echt super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Hyper! Hyper! Cheese!

en inderdaad ze krijgen veel te weinig aandacht..dat vind ik op de os en alles!!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 22:01

izabella schreef:
Omdat je nationaal nog wel leuk mee kan komen, maar internationaal nooit zal kunnen winnen van mensen met twee handen (als je er zelf maar 1 hebt), bijvoorbeeld...

Dit is echt onzin. Boos!
Er zijn aparte wedstrijden omdat voor deze menners verschillende dispensaties verleend moeten worden.
Bijvoorbeeld voor het verkennen van de hindernissen, dit kunnen sommigen niet te voet, maar alleen gemotoriseerd, normaal gesproken mag dat dus niet. Of voor een groom die de zweep mag hanteren.
Deze dispensaties maken dat deze menners niet met normale WK mee kunnen doen, en niet het feit of ze 1 of 2 handen hebben! en het normale niveau niet zouden kunnen halen.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 22:07

Leuk om hier op bokt te zien dat jan ranzijn gewoon goud gehaald heeft! Iedereen gefeliciteerd!

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 22:33

manie schreef:
Dit is echt onzin. Boos!
Er zijn aparte wedstrijden omdat voor deze menners verschillende dispensaties verleend moeten worden.
Bijvoorbeeld voor het verkennen van de hindernissen, dit kunnen sommigen niet te voet, maar alleen gemotoriseerd, normaal gesproken mag dat dus niet. Of voor een groom die de zweep mag hanteren.
Deze dispensaties maken dat deze menners niet met normale WK mee kunnen doen, en niet het feit of ze 1 of 2 handen hebben! en het normale niveau niet zouden kunnen halen.

Dan bekijk ik het waarschijnlijk teveel vanuit de sport onder de man. Daarbij wordt wel degelijk rekening gehouden met de handicap. De mensen worden naar handicap ingedeeld in zogenaamde grades.
Wellicht dat het met mennen wel mogelijk is in de wereldtop mee te doen met een ernstige lichamelijke handicap. Des te beter! Hoe meer integratie hoe beter.
En wel jammer dat de reguliere mensport geen ruimte maakt voor deze mensen door de regels wat aan te passen, dan wel dispensaties te geven.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 06:15

Super gereden. Hartstikke gefeliciteerd allemaal!!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 07:07

izabella schreef:
Dan bekijk ik het waarschijnlijk teveel vanuit de sport onder de man. Daarbij wordt wel degelijk rekening gehouden met de handicap. De mensen worden naar handicap ingedeeld in zogenaamde grades.
Wellicht dat het met mennen wel mogelijk is in de wereldtop mee te doen met een ernstige lichamelijke handicap. Des te beter! Hoe meer integratie hoe beter.
En wel jammer dat de reguliere mensport geen ruimte maakt voor deze mensen door de regels wat aan te passen, dan wel dispensaties te geven.

In de reguliere mensport rijden deze menners ook allemaal mee (met de verleende dispensaties), wat ik bedoel is dat de deelnemers aan het WK in de reguliere mensport ook met de toppers (zeker in de basissport) mee kunnen.
Misschien was dat niet helemaal duidelijk geformuleerd Lachen

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 09:05

Ok, duidelijk. Hoe dan ook: hulde aan de prestaties van het Nederlandse team!

ginniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:27

Ja, Jan Ranzijn! echt super (woon tegenover zijn stal)
Hij kan echt super mennen en heeft het voor mijn gevoel echt verdiend!

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:25

jaques en zijn vrouw hebben het weer geflikt..!! ze zijn gewoon super..!!

Hun paarden stonden eerst bij ons op stal, de eigenaar is een oom van zijn vrouw.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 19:34

Die fjord heeft bij mijn paard tijdelijk gestaan. Bij ons stond het amerikaanse team. Helaas heeft de rijdster van de fjord een verkeerde hindernis gereden, maar de andere Diane heeft GOUD gewonnen. Ze was helemaal door het dolle heen. Ik baalde behoorlijk, ik was namelijk op vakantie anders was ik haar zeer zeker gaan aanmoedigen. Ik heb namelijk vol bewondering naar haar en haar paard gekeken. Er is zoveel extra nodig om deze mensen hun sport te kunnen laten beoefenen, petje af voor allen die dit mogelijk maken.
Diane heeft zelfs in Aken meegereden, zondags.... Ik ben haar alleen net misgelopen, toen ze naar huis ging. Jammer....

janee25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:12

Hoezo gehandicapt? Als je dit kunt, zou je ze zo eigelijk niet kunnen noemen, wel?
En tuurlijk is het fijn als ze gewoon met de valide-menners mee mogen/kunnen rijden, het zijn immers ook gewoon mensen!.. maar is het juist ook niet een keer leuk/fijn/speciaal dat er voor HÚN een wedstrijd wordt georganiseerd, waar de valide menners lekker niet aan mee mogen doen Lachen