Na een bijzonder spannende finale van het kampioenschap voor vijfjarige dressuurpaarden in Verden kon het kampioenslint uiteindelijk omgehangen worden bij Uzzo (Lancet x Indoctro), gefokt door A.L.J. Schonewille in Pijnacker.
Patrick van der Meer stelde het paard bijzonder goed voor en versloeg met de eindscore van 8.58 punten met maar 0,04 punten Sir Donnerhall (Sandro Hit x Donnerhall),die door dr. Ulf Möller met heel veel spanning en fouten in de galopreprises werd voorgesteld. Desondanks scoorde Sir Donnerhall tot grote verontwaardiging van het publiek een 9.2 voor de galop. De eindscore werd door de jury gecorrigeerd met een 6,5 voor de durchlässigkeit. Derde werd San Remo (Sandro Hit x Donnerhall), gereden door de Duitse Susan Pape. De combinatie had een gemiddelde score van 8.50.
een beetje herterig, maar wel elegant ook niet echt mijn type ik ga meer voor stevig, maar daar gaat het nu niet om het is super dat hij deze titel heeft gehaald!
Ik kom net terug uit verden en het was super! Patrick heeft het zeker goed gedaan! Edward was bij de 6 jarige ook in de grote finale gekomen, maar tolando was erg kijkerig en sprong een aantal keren weg, erg jammer.
Paard is een beetje al te chique naar mijn mening, maar bewegen kan hij vast! Patrick gefeliciteerd! Fijn om weer eens een andere (nieuwe) naam te horen!;)
Dit hele kampioenschap is gebaseerd op het niveau van jonge paarden... Kwaliteits dieren laten zich(al dan niet correct opgeleid) op deze manier zien. Niks raars aan dus, deze paarden trekken dit wel hoor, maak je maar niet druk.
Apart beestje om te zien,wel mooi hoogbenig alleen doet zo ja hoe zeg je dat echt groenig aan lijkt wel of die spier mist enzo,oke hijs 5 jaar maar als je als paard op zijn nivo presteert moet die der toch wel een beetje meer uitzien als een paard lijkt me