Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Pony verminkt in weiland bij Usselo gevonden
USSELO - Twente is opnieuw opgeschrikt door een dierenmishandeling. Pony Nadique is- in haar weiland bij Usselo op klaarlichte dag toegetakeld. ‘Het is zo’n pittig beest, ik had nooit gedacht dat iemand in de buurt zou kunnen komen’, zegt eigenaresse Frida Wijnen.
Half zeven ’s ochtends is de pony nog gevoerd. Volgens Frida Wijnen was er toen nog niks aan de hand. Zes uur ’s avonds stond Nadique bloedend in de wei. ‘Haar vagina was opengescheurd. Afschuwelijk. Maar we hebben geen moment gedacht dat er sprake zou zijn van mishandeling. Misschien was ze ergens langs heen geschuurd, of ergens achter blijven hangen... Het is zo’n pittig, fel beest. Haar moeder is een Arabische volbloed. We hebben ten tijde van de dierenbeul gedacht: dat zal ons niet gebeuren. Nadique schopt meteen van zich af, daar ga je echt niet zomaar even achterstaan’, zegt de eigenaresse.
De dierenarts die er bij werd gehaald zag meteen dat het om messteken ging en raadde de familie Wijnen aan aangifte te doen.
Nadique is vorige week woensdag mishandeld. De politie heeft het niet in de openbaarheid gebracht, erkent een woordvoerster, maar neemt de zaak ‘serieus op’.
Henk ten Napel van de Stichting Zinloos Geweld tegen Dieren vreest dat er een copycat actief is iemand die de daden van de ‘Beul van Twente’ kopieert. ‘Hij heeft zich misschien een tijdje koest kunnen houden, maar kan zijn driften nu niet meer onderdrukken.’
Ten Napel vermoedt al langer dat er naast de inmiddels tot levenslang veroordeelde Rudolf K. nog een andere dierenbeul actief is geweest. ‘Rudolf K. heeft niet alle mishandelingen bekend. En waarom zou hij dat niet doen? Hij is immers veroordeeld tot levenslang?’
Voor zover bekend is het de eerste dierenmishandeling in Twente sinds Rudolf K. is opgepakt. ‘Maar misschien houdt de politie wel meer onder pet’, zegt Ten Napel. Hij gaat vandaag onderzoek doen en gegevens verzamelen bij de familie Wijnen.
Met Nadique, de pony, gaat het naar omstandigheden goed. ‘Alles is gehecht, maar ze is alleen nog een beetje angstig en schichtig.’
poppekontje schreef:Vreselijk.
Wanneer houdt het nu eens op.
Diegene die dit doen zijn werkelijk heel erg ziek.
Ik ben zo blij dat mijn paarden aan huis staan.
Ik durf ze s'nachts niet buiten te laten staan.
Hopelijk hebben ze deze gek snel te pakken.