Paard verongelukt!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Paard verongelukt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 10:35

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/29157
blikopnieuws.nl

Son - Op de Sonseweg is zaterdag rond 11.20 uur een paard in galop de weg overgestoken en in botsing gekomen met een 60-jarige automobilist uit Heel. Het paard had kort voor het ongeluk zijn amazone in het bos uit het zadel gegooid en was weggerend.
Het paard was door de aanrijding zo zwaar gewond dat een dierenarts het dier ter plaatse in heeft laten slapen. De 59-jarige echtgenote van de automobilist liep verwondingen aan haar hoofd op. Na behandeling in het ziekenhuis mocht zij weer naar huis.
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 17-07-06 20:25, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Aangepast voor VN.

Sophie2

Re: Paard verongelukt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 10:36

Oh, wat vreselijk! Helemaal voor de amazone! Afschuwelijk.. Ook voor de automobilist! :'(

annuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 10:44

Wat vreselijk!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 10:55

ontzettend! het zou je maar gebeuren, echt verschrikkelijk!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 10:57

Je hoort vaak dat paarden snoeihard de weg over rennen zonder ruiter, maar over het algemeen liep dat goed af... Dit is echt verschrikkelijk, met name voor de amazone...

Heel veel sterkte!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 10:59

Jeetje, zoiets hoop ik echt nooit mee te maken

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:02

bah bah het zou je maar gebeuren! de automobilist zou zich nu wel ontzettend schuldig voelen tegen over de amazone. en dat paard!!! echt zielig!!!!!!!!!! BAH

_Ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:20

Wat erg, echt verschrikkelijk voor de amazone, als automobilist zou je wel met een schuldgevoel zitten.

Eefje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:22

Alweer zo'n nachtmerrie! Ik wens de automobilist en amazone heel veel sterkte!!!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:35

Dat is echt vreselijk en die amazone zal zich nu wel vreselijk voelen. Als ze meeleest op bokt of iemand die haar kent, ik wens haar heel veel sterkte met het verlies Ach gut

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:29

Dit was iemand van onze manege.. Ze was met een paard van mensen die op vakantie waren lekker een buitenritje aan het maken. Het was echt een heel braaf paard die nooit een stap verkeerd zette maar gisteren begon ie ineens te bokken en lag de amazone in het zand. Het paard is dus terug naas huis gerend maar moest onderweg nog een weg over steken wat helaas niet goed gegaan is. De amazone zelf heeft 4 doornuitsteeksels van haar ruggenwervels gebroken. De eigenaren van het paard waren gelukkig niet ver weg en zijn meteen gekomen en hebben zelf mee kunnen beslissen wat het beste was voor het paard.

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:40

Wat vreselijk. Als het ook nog iemand anders paard betreft lijkt het me dubbel erg.
Voor de automobilist, amazone en eigenaren veel sterkte gewenst.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:13

Pfff. Met een paard van iemand anders. Dit is een reden waarom er niemand anders op mijn paard mag rijden als ik er niet bij ben.

Ik wens het meisje veels sterkte maar ook de automobilist. Want die zal wel vreselijk geschrokken zijn.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:20

Volgende keer graag even de bron vermelden! Lachen

-> VN

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:25

Ik hoop dat de amazone geen blijvende schade overhoudt aan het ongeluk, doornuitsteeksels afbreken is niet niks. Sterkte voor de eigenaren van het paard, en de automobilist en passagier.

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:33

In het ziekenhuis zeiden ze dat ze 6 weken rustig aan moest doen. Voordat ze naar het ziekenhuis is gegaan heeft ze hier nog de hele middag met de eigenaren van het paard en mijn moeder (eigenaar van de manege) zitten praten. Ze hadden eigenlijk afgesproken dat ze maandagavond (vandaag dus) even samen zouden gaan rijden en een klein stukje in het bos zouden gaan stappen om de angst meteen weer even te overwinnen. Het leek dus eigenlijk wel of ze er weinig last van had.. We gaan van de week even bij dr op bezoek dus dan weet ik meer.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:45

He getverderrie zeg!

Las het stukje net op de voorpagina en kreeg direct al vreemd gevoel van binnen. Helaas blijkt het dus ook een paard van sonniushof te zijn.
Zal hier geen namen noemen, maar het bewuste paard heb ik ook nog tijdje gegroomd en heb bij de eigenaren thuis regelmatig opgepast.
Jeetje hier schrik ik echt van!
Idd zoals miss87 al zei, het was een erg lief paard, ontzetend knuffel soms, erg lief en geduldig. Ook de amazone ken ik wel.....jeetje komt echt dichtibij zo!
Schrik zeker aangezien dit paard met een van de eigenaren als een van de eerste ter plekke was toen mijn paardje overleed in hetzelfde bos. De andere eigenaar heeft me toen nog ontzetend goed en lief opgevangen, jeetje zeg, echt erg dit!!

Sterkte iedereen die hierbij betrokken is!

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:50

ik lashet stukje in de krant en kreeg indd ook al een naar voorgevoel, en dat werd helaas bevestigd, een paard van sonniushof..

Het was zo'n lief en mooi paard. Ik had ons laatste katje vernoemt naar dit paard.. (vond het een mooi paard en een mooie naam)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:00

Ik ken nogal veel lui in die hoek, want het STIKT daar van de maneges en de pensionstallen. Een paard van Sonniushof nog wel. Ik heb daar toen ik nog geen eigen paard had geregeld een paard gehuurd om mee buiten te rijden. Ik vrees wel dat Sonniushof aansprakelijk is.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:07

Mh snap wat je bedoeld, maar zoiets is helaas niet te voorkomen.
Elk paard kan in een vrolijke bui een bok geven waardoor je er onverwacht naast ligt.
Dit paard was een erg lief paard, goed getraind (zelfs nog ooit politiepaard geweest volgens mij), maar dan nog, om meteen over aansprakelijkheid te spreken.
Denk dat de eigenaren wel wat anders aan hun hoofd hebben nu.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:28

Toch maar even dit bericht:
Heb wel de namen eruit gehaald, weet niet of ze dat op prijs zouden stellen als ik dat liet staan.

Om “wilde” en onjuiste verhalen te voorkomen, hier het verhaal van .......
Tijdens een heerlijke bosrit met M. heeft een vrolijke paard, op de terugweg, M. uit het zadel gebokt.
Later bleek dat M. hierdoor 4 doornuitsteeksels van haar ruggenwervels had gebroken. Ze maakt het overigens naar omstandigheden goed en moet 6 weken rustig aan doen.
het paard vervolgens rook de vrijheid en is richting stal gegaloppeerd. Helaas stak hij hierbij ook de weg over waarbij hij door een auto werd aangereden. De auto raakte daarbij zwaar beschadigd en 1 van de 2 inzittende werd voor controle per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Later bleek deze geen verwondingen te hebben, het paard was er slechter aan toe. Hij bleef op de weg liggen en deed geen pogingen meer om op te staan. De gewaarschuwde dierendarts constateerde dat het paard dermate inwendige verwondingen had opgelopen, dat hij ter plaatse moest worden geëuntaniseerd.Bovenvermelde gebeurtenis is uiteraard treurig maar dit kan een ieder overkomen en valt niemand te verwijten.

We hopen dat in de toekomst een ieder dit bespaard blijft.
We zullen hem missen.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:44

Veel sterkte met het verlies en het verwerken.

Ik denk overigens niet dat Sonniushof aansprakelijk is.... Het is niet een paard van hun en het meisje reed erop met toestemming van de eigenaren !!
Laatst bijgewerkt door Ludora op 17-07-06 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:50

risje schreef:
Mh snap wat je bedoeld, maar zoiets is helaas niet te voorkomen.
Elk paard kan in een vrolijke bui een bok geven waardoor je er onverwacht naast ligt.
Dit paard was een erg lief paard, goed getraind (zelfs nog ooit politiepaard geweest volgens mij), maar dan nog, om meteen over aansprakelijkheid te spreken.
Denk dat de eigenaren wel wat anders aan hun hoofd hebben nu.

Eventjes niet zo dom doen.
Ik spreek niet van schuld en wijs geen schuldige aan.
Het is een beroerd ongeluk dat altijd kan voorkomen. MAar de eigenaar van het paard is wettelijk altijd aansprakelijk.

Ludora schreef:
Veel sterkte met het verlies en het verwerken.

ik denk overigens niet dan Sonniushof aansprakelijk is.... Het is niet een paard van hun en het meisje reed erop met toestemming van de eigenaren !!

Het is NIET een paard van de manege? Dan is die niet aansprakelijk. Dan zijn de eigenaren aansprakelijk. Moeten we allemaal rekening mee houden als we een eigen paard hebben.

Ik loop exact hetzelfde risico omdat ik ook iemand op mijn paard laat rijden. Kan mij net zo goed overkomen.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 17-07-06 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:51

OOOO gats wat erg voor alle partijen.
Ik wens iedereen sterkte.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:59

Ik woon in Heel, dus misschien ken ik die automobilist wel. This toch wel erg voor iedereen die betrokken is. Ik wens daarom ook alle betrokkenen veel sterkte. Zo zie je maar, een ongeluk zit in een klein hoekje.