Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Lontje schreef:is dit echt waar!!!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit dan!!
![]()
![]()
Werd hoog tijd dat er eindelijk eens van hogerop actie wordt ondernomen
Marigold schreef:Lontje schreef:is dit echt waar!!!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit dan!!
![]()
![]()
Werd hoog tijd dat er eindelijk eens van hogerop actie wordt ondernomen
IDD !!!!!!!!!!!!!!!!
SGWOllie schreef:En wat dachten we van de gras boeren? Die gebruiken hun gras niet om dieren te weiden, dus kunnen geen boete krijgen. Maar als wij (of de eigenaar van de stal waar je paard staat) dit hooi kopen kunnen we niet zien of het er in zit en worden onze paarden dus vergiftigd.
De paarden die al aan de vergiftiging zijn overleden kregen het kruid vrijwel allemaal via het hooi binnen (dus via de grasboer die het kruid zonder boete mag laten staan). Paarden die het kruid in de wei tegenkomen zullen er nl niet van eten!! In droge vorm herkennen ze het echter niet dus...
Natascha schreef:moeten ze eens bij ons langskomen. allemaal koeien die in weide vol JKK liggen. Je ziet alleen de koppen er nog bovenuit komen. Bij de paardenweides wordt het gelukkig bijna overal goed bijgehouden. Het zijn die leuke staatsbosbeheer weitjes met decoratieve vleeskoeien waar ik het altijd zo hoog en veel zie staan
leonora2 schreef:SGWOllie schreef:En wat dachten we van de gras boeren? Die gebruiken hun gras niet om dieren te weiden, dus kunnen geen boete krijgen. Maar als wij (of de eigenaar van de stal waar je paard staat) dit hooi kopen kunnen we niet zien of het er in zit en worden onze paarden dus vergiftigd.
De paarden die al aan de vergiftiging zijn overleden kregen het kruid vrijwel allemaal via het hooi binnen (dus via de grasboer die het kruid zonder boete mag laten staan). Paarden die het kruid in de wei tegenkomen zullen er nl niet van eten!! In droge vorm herkennen ze het echter niet dus...
Er zullen weinig grasboeren zijn met die rotzooi in hun land. Hun weilanden worden zowel onderhouden als bemest en daar houdt JKK niet van!! JKK komt het meest voor op onbemeste gronden en in bermen en zo!!
SGWOllie schreef:Hm, dus er zijn nog steeds gemeenten die het kruid zaaien in de bermen, daar kan niets aan gedaan worden. Maar als een eigenaar van het weiland daar de gevolgen van ondervindt kan hij daar een boete voor krijgen???? Vind ik toch wel een beetje krom hoor!
Iedereen die het plantje kent weet hoe moeilijk het is om er vanaf te komen, de overheid mee kunnen helpen aan de bestrijding.
Op zich natuurlijk goed dat grond eigenaren gestimuleerd worden om het kruid uit de weides te halen, maar dat doen ze denk ik toch wel, aangezien hun dieren in die weides moeten. (Ik toch in ieder geval wel). Ik denk echter dat het probleem groter is bij de overheid, die in natuur landschappen en bermen het kruid zaait, en geen reden heeft om het weg te halen.
En wat dachten we van de gras boeren? Die gebruiken hun gras niet om dieren te weiden, dus kunnen geen boete krijgen. Maar als wij (of de eigenaar van de stal waar je paard staat) dit hooi kopen kunnen we niet zien of het er in zit en worden onze paarden dus vergiftigd.
Ik zou een beetje voorzichtig zijn met de blije reacties dus!!!!