Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sjarett schreef:Ik heb een papierloze pony van 31 jaar en vind het belachelijk dat ik haar moet laten chippen en er een paspoort bij moet aanvragen.
Alleen maar geldklopperij.
levi schreef:Sjarett schreef:Ik heb een papierloze pony van 31 jaar en vind het belachelijk dat ik haar moet laten chippen en er een paspoort bij moet aanvragen.
Alleen maar geldklopperij.
Mijn pony is 24 en ik had meteen zoiets van daar komt echt geen chip in![]()
Ze heeft nu een sticker met DNA profiel in haar paspoort.
www.antichip.nl
classeygurl schreef:Heb een oude pony van 27 jaar en daar zit ook geen paspoort of chip bij.
Hoe zit dat met dat dna profiel? kan iemand mij hier meer over vertellen?
schaapjuh schreef:Nog zoiets:
De chipnummers staan in een databank bij het productschap. Via de website www.nl-paardenpaspoort.nl kan door het intypen van het chipnummer van een paard achterhaald worden welk levensnummer het dier heeft en bij welke paspoortuitgevende instantie(s) het geregistreerd staat.
Tik ik het chipnr van mijn paard in, krijg ik dit: Uw zoekopdracht heeft geen resultaten opgeleverd. Nee, dat schiet op....
chickey schreef:Opzich ben ik wel voor registratie enzo maar wat mij een beetje tegen de borst stuit is.
Stel je hebt een manege bedrijf met 70 paarden. En stel 30 zijn echt gechiped voor een startkaart of weet ik veel noem maar op. Deze 30 komen in ieder geval vaak van het terrein en ik vind het dus ook een goede zaak dat ze zijn gechiped
Maar nu die andere 40. Die nooit van dus eigen terrein komen. Dat is toch een strop als je die moet laten chippen terwijl je eigenlijk al weet dat ze toch niet van het erf afkomen?
Ik heb meer zoiets van laat ze chippen als ze het terrein afkomen. Dat als je je paard vervoerd dat je dan weet dat je de goede papieren etc bij je hebt omdat je kan worden aangehouden. Maar als die paarden nooit vervoerd worden is er toch geen probleem? Laat ze dan lekker zonder chip. Deze regelgeving kost alleen maar een hoop geld terwijl het voor heel veel paarden geen eens nodig is, tenminste naar mijn mening dan.
schaapjuh schreef:Nog zoiets:
De chipnummers staan in een databank bij het productschap. Via de website www.nl-paardenpaspoort.nl kan door het intypen van het chipnummer van een paard achterhaald worden welk levensnummer het dier heeft en bij welke paspoortuitgevende instantie(s) het geregistreerd staat.
Tik ik het chipnr van mijn paard in, krijg ik dit: Uw zoekopdracht heeft geen resultaten opgeleverd. Nee, dat schiet op....