Het gaat goed met de Nederlandse endurance. Opnieuw slaagden twee combinaties erin de klassieke honderd mijl te volbrengen. Tineke Brouwer uit Westdorp met Wazir (9 jaar, Arabisch volbloed) en Donna Oudshoorn uit Ridderkerk met Karrimh (12 jaar, NRPS) maakten daarmee de droom waar die elke enduranceruiter heeft.
Fantastisch gedaan hè, weer twee combinaties erbij op de erelijst!
A.s. zaterdag is trouwens het NK in Ermelo, ook weer over 160 km. Daar doen 13 Nederlandse combinaties aan mee, waaronder een paar die deze afstand nog nooit eerder hebben gereden of volbracht. Na aankomend weekend kan de lijst ongetwijfeld nog verder worden aangevuld!
Natuurlijk hebben ze die 743 minuten niet aan één stuk gereden, in de endurance heb je na ieder stuk van zo'n 30 km een verplichte rust van een half uur of drie kwartier. Even bijtanken en weer doorgaan.
Verder als ik zo lees duurt het korter als ik gedacht had, ongeveer tussen de 12 a 13 uur. Natuurlijk is dit zwaar en het is ook erg knap dat je het kan hoor.
dank u, dank u ga er gewoon van blozen. we hadden in de vet-gates helaas maar een rust van 30min, was wel beter ivm het weer maar is toch wel vermoeiend. Karrimh loopt ook in de sgw,in het springen en in de dressuur L. in de sgw is in de 1e wedstrijd gelijk onze 1e winstpunt behaald. met zijn halfbroer Adami (vader ook Krimh ox) rijd ik ook L sgw en in de dressuur Z1 + winst. vind het belangrijk paarden fris in het hoofd te houden en dus lekker veel afwisseling.
ik wilde wat foto's plaatsen, maar dat gaat zo ontzettend traag. ze zijn te bezichtigen op:
Karrimh probeer ik zo min mogelijk te trainen haha hij is druk zat van hem zelf hihi. de crosstrainingen gebruik ik oa hiervoor, maar ook andere endurance ritten en vooral veel buitenrijden