degooieneemlander.nl
Een 10-jarige merrie is vrijdagmiddag aan haar eind gekomen na een helse ren door Laren. Het dressuurpaard ontsnapte van manege de Schaapskooi naast restaurant La Place. In paniek is de merrie over de Hilvertsweg, onder het viaduct door naar Laren gehold waar het een spoor van vernieling achterliet. Bij de rotonde aan het begin van de Torenlaan is het paard opgevangen waarna het door de plaatselijke dierenarts Snelder uit haar lijden is verlost.
Het op hol geslagen paard heeft veel schrik veroorzaakt. Al op de Hilversumseweg werd de merrie aangereden door een auto. In Laren was het gewonde paard niet meer te houden. De merrie kwam in botsing met een personenauto en liep in blinde paniek over een stilstaande taxi. De chauffeur was in shock. ,,Ik had de auto tot stilgezet in de hoop dat het paard langs me heen zou gaan, maar het liep dwars over de auto. Ik ben weggedoken. Ik dacht werkelijk dat de auto in elkaar stortte.’’
Na de botsing met de taxi lagen de knie en heup van het paard er al uit, vertelde een vriendin van de eigenaresse van het paard. ,,Ze was niet meer te redden.’’