Talenteam bekend!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rl_PrincEsS

Talenteam bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 08:33

23/03/2006 Talententeam bekend

In het nieuwe Rabo Talententeam zijn tien jonge ruiters en amazones uit de disciplines springen, dressuur en eventing opgenomen. Dat zijn de dressuurruiters Angela van den Berg, Dominique Filion, Lotje Schoots en Diederik van Silfhout, de springruiters Jack Ansems (foto), Maikel van Mierlo, Piet Raijmakers jr. en Maikel van der Vleuten, en de eventers Huub van der Mark en Iris Pemen.

Zaterdag wordt het nieuwe team voorgesteld tijdens Indoor Brabant. Dit is tevens de aftrap voor de verkiezing Rabo Talent van 2006.

Bron: KNHS

Nistria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:44

toptalenten!
Maar waarom wordt het team niet een keer opgefrist door o.a.: Inge Verbeek, Desiree Senden, Chantal v Lanen?
Deze amazones hebben zoveel progressie gemaakt het afgelopen jaar!

stalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 17:26

het lijkt wel of er ieder jaar dezelfde in zitten

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:26

Hoera! De klanten an Anky zijn als de echte dressuurtalenten van Nederland erkend!
How about: Chantal van Lanen, Desiree Senden, Emmelie Scholtens?

Yannicke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:03

elk jaar weer dezelfde... wat heb je dr aan?? zoals hierboven gezegd word, er moeten nieuwe namen bij!

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:10

Woh, ik ben blij dat er meer mensen zo over denken. Ik werd gewoon kwaad toen ik het las in de Paard & Sport.

Ik neem even Maikel van der Vleuten als voorbeeld (niets tegen Maikel!!)
Hij zit gewoon voor het 6e jaar in het talententeam. Sorry hoor, maar kunnen ze geen maximum van 5 jaar stellen, zodat ook anderen een kans krijgen.
Bovendien denk ik dat hij op dit moment genoeg kansen heeft. Hij heeft zowat alles al! De naam, zijn vader, mooie stallen, sponsor, schitterende vrachtwagen, enz. enz.

Ik denk dan: wat is het oogpunt van dit idee?

Dit jaar stem ik op Iris Pemen. Zelf daar gekomen. Geen paardenfamilie, gewoon zelf hard werken (tenminste, zoals het in het artikel staat).
Daarmee bedoel ik niet dat de anderen niet hard hoeven te werken. Maar dat is toch anders.

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:25

Ik dacht eerst dat ik het talententeam van vorig jaarweer zag staan

Het stel toch eigenlijk ook gewoon geen ene fuck voor.
Zelfs mensen die geen paard hebben komen erin

PooPscooper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 16:06

Vonnie84 schreef:
Ik neem even Maikel van der Vleuten als voorbeeld (niets tegen Maikel!!)
Hij zit gewoon voor het 6e jaar in het talententeam. Sorry hoor, maar kunnen ze geen maximum van 5 jaar stellen, zodat ook anderen een kans krijgen.
Bovendien denk ik dat hij op dit moment genoeg kansen heeft. Hij heeft zowat alles al! De naam, zijn vader, mooie stallen, sponsor, schitterende vrachtwagen, enz. enz.
.

Ehhhjjj niet mijn vriendje afzeiken he.. LOL.. zo kan ik dadelijk niet meer om een handtekening vragen.

lovelynutia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 16:08

me instructrice zit er ook weer bij leuk voor haar

Rl_PrincEsS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 18:29

Het lijkt wel alsof er minder in het talententeam zijn opgenomen als de voorgaande jaren?

lindaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:55

Wat een *banketstaaf*plan zeg... Ik moest rennen naar de wc, begon spontaan braakneigingen te krijgen.
Goh wat een "talent" t is maar goed dat ze ondersteund worden anders waren ze noooooooooooit zover gekomen
En tja Maikel die zal wel een vast contract hebben ofzo, ben nu al benieuwd wie er volgend jaar in het *diegene.die.het.topniveau.toch.al.bereikt.hebben.nog.een.duwtje.in.de.rug.geven*plan komen

Rl_PrincEsS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 21:10

Wie mag er van jullie winnen?

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:27

MAikel van Mierlo heb ik maar op gestemd. Waarom, omdat hij de jongste is en ik t wel een schattig joch vindt.

Rl_PrincEsS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 07:22

oke

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:56

een max van 5 jaar? ik vind 1 jaar al meer als genoeg.

Vind overigens heel dat talentenplan een grote aanfluiting. Heeft absoluut niets te maken met talenten screenen oid.
Degene die daar inzitten zullen (of zijn er al) er zonder de rabobank ook echt wel komen........

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:29

Ze kiezen diegene uit die het meest waarschijnlijk zijn om topklasseringen te behalenop de jeugd EK's. Dit maakt namelijk een goede reclame over goed dat het systeem werkt. Kunnzen ze nl zeggen kijk eens nar ons, die talenten hebben wij gevonden.
Daar naast gaat er gruwelijk veel geld in om en dat moeten ze toch kunnen verantwoorden aan de rabobank. Dat het verder een aanfluiting is maakt ze niet uit. De KNHS houdt zn sponser te vriend en tevreden.

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:33

vonneke schreef:
een max van 5 jaar? ik vind 1 jaar al meer als genoeg.

Vind overigens heel dat talentenplan een grote aanfluiting. Heeft absoluut niets te maken met talenten screenen oid.
Degene die daar inzitten zullen (of zijn er al) er zonder de rabobank ook echt wel komen........

Idd.
Vind eigenlijk dat het meer nut heeft voor ruiters die graag naar de top willen, maar er door 'gebrek aan' geld enz. niet komen.
Want hoe vaak zie je dat niet voorbij komen, dat er veel talentjes zijn, maar dat het geld er gewoon niet is.
Vind dat Rabobank talentenplan, geen plan, maar een doortrapte rotzooi.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 09:09

Dat vond ik 2 jaar geleden al, en ondanks de nieuwe wijze van selecteren verandert er niets aan het uit eindelijke team. Laat de KNHS zijn eigen talentenplan onder zijn hoede nemen en de Rabo de amateurs de kans geven. Deze mensen kunnen toch wel in een kader? Zeker na 5 jaar rondtoeren in een talentenplan( en dan nog met zo'n achtergrond)
Voor de meeste geld nog steeds, talent wordt niet gevonden maar gekocht.

Helemaal eens met de stelling: na x jaar eruit en zelf je sponsors vinden, dan heb je kansen genoeg gehad.

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 17:56

Dus allemaal die lelijke shabrakken verbranden als protest . (Of verkopen aan mensen die het niet lukt om er een te winnen en er dan maar een zoeken op bokt of op marktplaats.nl ).
Best wel zielig eigenlijk.

Rl_PrincEsS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 07:22

Haha ja!

Rl_PrincEsS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 09:47

Wie moet er winnen??

Erikva

Re: Talenteam bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 14:08

nou ik vindt jullie wel erg negatief. De rabobank geeft geld aan hun talententeam. dus de mensen waarvan zij denken dat het een topper wordt. dat sjaakie en annemiek er niet bij zitten die ik persoonlijk enorm goed vindt, is dan toch niet belangrijk. Ik ben blij dat er een sponsor is die er geld in steekt om de amazone- en ruiter- top van nederland een steun in de rug geeft zowel financieel als op PR gebied en qua trainingen.

Ik ben er heel blij mee dat dit bestaat. dit is echt heel goed voor de sport. (alleen dat zeuren dat is niet goed voor de sport)

GSch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:15

Erikva heeft gelijk. De absolute Nederlandse toptalenten (die inderdaad vaak sponsors, geld, trainers hebben, maar dat is dan gewoon heel mooi megenomen) moeten juist met de steun van de Rabobank in de toekomst uit gaan groeien tot ruiters die Nederland kunnen verdedigen. Echte goeien die er dan misschien buiten vallen komen vroeg of laat toch wel boven drijven en zij kunnen dan ook wel aan hun sponsors komen. Het is dus goed om Neerlands toptalenten juist extra te steune om de subtoppers te kunnen worden.

Mieke_Cunna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:18

lalalalalalala snap het nu niet zo goed meer.
Volgens mij is het een spel geworden: hoe blijf ik zolang mogelijk in zo'n team.
Kom op! Dr zijn zoveel amazone's die keihard werken en ook een plekje verdienen!
Ik zou zeggen alle oude eruit allemaal nieuwe erin

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:05

GSch schreef:
Erikva heeft gelijk. De absolute Nederlandse toptalenten (die inderdaad vaak sponsors, geld, trainers hebben, maar dat is dan gewoon heel mooi megenomen) moeten juist met de steun van de Rabobank in de toekomst uit gaan groeien tot ruiters die Nederland kunnen verdedigen. Echte goeien die er dan misschien buiten vallen komen vroeg of laat toch wel boven drijven en zij kunnen dan ook wel aan hun sponsors komen. Het is dus goed om Neerlands toptalenten juist extra te steune om de subtoppers te kunnen worden.

Tja maar als je het zo stelt, is het hele talentenplan overbodig.