Staart van pony zomaar gekortwiekt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Staart van pony zomaar gekortwiekt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 15:05

http://www.bndestem.nl/ettenleur/article109266.ece
bndestem.nl

Hele bericht:
Maandag 20 februari 2006 - ETTEN-LEUR – Een 31-jarige inwoonster van Etten-Leur heeft vrijdag aangifte gedaan van dierenmishandeling. De vrouw kwam vrijdagmiddag tot de ontdekking dat de staart van haar pony was afgeknipt. Het beestje staat in een weiland aan de Turfstraat. 's Morgens vroeg tegen zessen had de vrouw bij het voederen nog niets gemerkt aan haar pony. Toen zij aan het eind van de middag terug bij haar dier kwam bleek de staart tot een lengte van ongeveer vijftig centimeter te zijn afgeknipt of afgesneden.

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:07

Jeetje wat een brutaliteit
Heel goed dat die vrouw aangifte heeft gedaan!

Everest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:10

Dat is echt zo gemeen!! Waarom moet men zon onschuldig dier iets aandoen :S *is heel boos!!*

gootje12

Re: Staart van pony zomaar gekortwiekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:10

Dat is vast iemand die wraak wilde nemen op die vrouw.Of iemand met een paard met een dunne staart.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:12

raar hoor..
waarom zou iemand dat doen
maarja iig wel sneu voor het beestje!

Sabinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:15

Jezus, sommige mensen
Wat is de lol daarvan zeg
Wel zielig voor dat paardje

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:17

Nouja zeg.

Elienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:18

Arm paardjee
sommige mensen..!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:19

Ik moest gelijk hieraan denken :

Citaat:
Een streng haar uit de staart van je eigen paard of pony van ongeveer 50 haren dik (gelijke lengte) en ongeveer 50 cm lang heb ik nodig voor het maken van een halssieraad.

Zou iemand het daar misschien voor gebruiken??? Ik hoop het niet......

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:19

Nouja.. Kan aan mij liggen hoor, maar ik zie de lol er niet van in..

Riannetje02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:21

Echt, sommige mensen..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:26

Ik snap ook niet dat iemand dit doet, maar om het nou meteen dierenmishandeling te noemen?

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:27

uhm, het is zonde, maar als het bij de staart afknippen blijft moet je blji zijn. Er lopen genoeg zieke mensen rond die meteen de pony verwonden..

_Cassandra_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:30

Snap de lol er ook niet van. Ze moeten gewoon met hun klauwen van iemand anders z'n paard/pony af blijven . Heb het zelf ook een keer gehad dat ze in ene even mn pony zn staart en voorpluk hadden afgeknipt. En hij had net zo'n mooie voorpluk tot bijna op zn neus .

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:32

Zeker zonde, maar om nou gelijk te roepen: 'arm paard' of 'zielig', vind ik een beetje overdreven. Zolang de staartwortel niet is beschadigd en het niet warm is (vliegen), is het alleen zonde van de staart en sneu voor die mevrouw, maar niet 'zielig'.

LecyTinker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:34

Rock schreef:
Ik snap ook niet dat iemand dit doet, maar om het nou meteen dierenmishandeling te noemen?

wacht maar totdat het straks insectenseizoen is en dat zielige dier zich moet gaan verweren tegen al die dieren zonder zijn staartje...
(maar begrijp dat we vaak onder dierenmishandeling ergere dingen verstaan, maar het is een verkeerde handeling tegenover het dier, dus een mishandeling...)

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:41

Jeetje wat een brutaliteit! Mensen moeten gewoon van andermans dieren afblijven.

Zielig voor het paard kan ik het op dit moment niet noemen, maar straks in de zomer is het idd wel sneu. Maar daarvoor hebben ze ook vliegendekens uitgevonden.

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:43

LecyTinker schreef:
Rock schreef:

wacht maar totdat het straks insectenseizoen is en dat zielige dier zich moet gaan verweren tegen al die dieren zonder zijn staartje...
(maar begrijp dat we vaak onder dierenmishandeling ergere dingen verstaan, maar het is een verkeerde handeling tegenover het dier, dus een mishandeling...)

hier ben ik het mee eens..
echt belachelijk, hoe ziek kun je zijn zeg

little_star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:03

maar waarom zou het nu dan niet ''zielig'' zijn ALS het zielig is? het regent nu toch ook de staart beschermd hun daar tegen of ligt dat nu aan mij? tocht lekker anders!

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:10

De vacht (vetlaag) beschermt paard tegen de regen. Staart dacht ik niet. En de staartwortel zit er nog gewoon heb ik begrepen en die is wel zo lang dat de regen zijn/haar kont niet zomaar zal inwaaien.

Natural_Lady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:10

Waarom zouden mensen zoiets doen ? Begrijp ik niet goed. Dan moet je toch wel al een kronkel in de kop hebben he :S

Wishper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:16

bij mijn pony is dit 2 jaar geleden ook gebeurd. Ik woon in zevenbergschenhoek,niet zo ver van ettenleur af.
Ik kwam sochtend mijn pony eten geven en zn staart was afgeknipt en meegenomen.Wij hebben ook aangifte gedaan, maar niets meer van gehoord.Mijn pony had in de zomer erg veel last van vliegen/horzels!!!!!!!

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:32

little_star schreef:
maar waarom zou het nu dan niet ''zielig'' zijn ALS het zielig is? het regent nu toch ook de staart beschermd hun daar tegen of ligt dat nu aan mij? tocht lekker anders!

Als je dat zo verschrikkelijk zielig vindt, dan kun je maar beter niet gaan kijken op de gemiddelde stal. Ik kan dan wel honderd dingen opnoemen die veeeel zieliger zijn. Sorry, maar ik vind zulke reacties echt overdreven.

Kijk mensen, ik praat het niet goed, dit is gewoon heel vervelend, maar het is niet rampzalig ofzo.

tinkerzzzz schreef:
bij mijn pony is dit 2 jaar geleden ook gebeurd. Ik woon in zevenbergschenhoek,niet zo ver van ettenleur af.
Ik kwam sochtend mijn pony eten geven en zn staart was afgeknipt en meegenomen.Wij hebben ook aangifte gedaan, maar niets meer van gehoord.Mijn pony had in de zomer erg veel last van vliegen/horzels!!!!!!!

Geen vliegendeken op gehad en spray gebruikt?

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:36

Hi,

Kheb ook zoiets voorgehad.
Een paar weken geleden mijn shet op de wei gevonden met een afgeknipte staart en stukken uit haar lange manen geknipt.
Ik natuurlijk heel kwaad. Politie gebeld om klacht in te dienen tegen onbekenen. Daarna bleek dat een familielid van mij het gedaan had. (Klacht maar weer ingetrokken dus)
Uiteg van dit familielid: "Ik had paardenhaar nodig om iets te maken. En het is toch winter, dan hangt die staart toch alleen maar in de modder."

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:51

sommige mensen .