Actie om Meijendel te behouden voor ruiters

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Actie om Meijendel te behouden voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 17:52

www.geennieuwbouwmeyendel.nl

Het Duinwaterbedrijf heeft nieuwe plannen met het gebied rond de Boerderij Meijendel. Men wil het restaurant verplaatsen naar de rand van het natuurgebied en de stallen moeten plaats maken voor een nieuw bezoekerscentrum. Daarmee verdwijnt Zuid-Hollands enige uitspanning, waar de paarden binnen kunnen uitrusten en de ruiters elkaar kunnen ontmoeten.

Het actiecomite gaat met de paarden en pony's een petitie aanbieden aan de directie van het Duinwaterbedrijf bij de watertoren. De stap-rit duurt ongeveer 1½ uur (uit en thuis). Rijkleding geheel vrij, maar veiligheidscap aanbevolen. Je rijdt mee voor eigen risico. Er worden ongeveer 250 paarden verwacht en er zal worden gereden onder politie begeleiding.

Dit zal plaatsvinden op zondag 5 maart. 11:00u verzamelen op de parkeerplaats bij Duindigt.

Op de site hierboven genoemd staat hoe je je kunt aanmelden en is ook meer informatie te vinden.

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:36

Jammer dat dit de plannen zijn. Ik hoop dat er ook aan de ruiters wordt gedacht bij nieuwbouw. Goede actie om als ruiters wat van je te laten horen!
----
Off topic
Dat restaurant mag trouwens wel eens verbeterd worden. Nu is er een beperkte pannenkoekenkaart, het eten is van slechte kwaliteit (goedkoopste ingrediënten) en het is vrij onhygienisch (die karren waarmee ze rondrijden om de kopjes op te halen.. Een keer kon ik de keuken in kijken en zag dat ze een laag chocomel uit een gebruikt glas overgoten in een schoon glas en aanvulden met nieuwe chocomel . Ok, dit laatste was wel 15 jaar geleden..).

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 20:38

Ingeborg, dat is het probleem, er wordt niet aan de ruiters gedacht bij de nieuwe plannen. Geen stalling meer voor paarden.

Ik vind de kaart bij Meijendel niet verkeerd trouwens . Ook verder is het best ok?

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:43

Apple schreef:
Ingeborg, dat is het probleem, er wordt niet aan de ruiters gedacht bij de nieuwe plannen. Geen stalling meer voor paarden.

Ja ik begrijp het, had al zoiets gehoord in de wandelgangen.

Apple schreef:
Ik vind de kaart bij Meijendel niet verkeerd trouwens . Ook verder is het best ok?

misschien ben ik een beetje verwend (of een zeikerd) door in de horeca te hebben gewerkt en van alles te hebben geproefd.

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 20:50

Tsja gut, van een pannenkoekenhuis zijn mijn verwachtingen niet al te hoog gespannen aangaande de kaart .

Maar goed, dat is offtopic.

Ellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:07

ik hoop dat het allemaal door kan gaan de actie inverband met rhino

want ik vind zeker dat het moet blijven in omstreken hebben we bijna niks om te rijden en in meijendel ken je lekker de hele dag vertoeven en een lekkere rust pauze nemen voor bijna

vind zekker dat het moet blijven anders hebben we helemaal niks meer!!

vicky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:45

Mag zeker niet verdwijnen, kom er dan wel niet heel vaak, maar paar x per jaar ben ik er wel te vinden

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 21:47

Ik ook, paar keer per jaar zeker . Zou erg jammer zijn als het verdwijnt .

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:10

idd, gaat het gewoon door ivm de rhino? wel een goeie actie op zich, het is dat ik geen vervoer erheen heb, anders had ik zeker van de partij geweest!

Mii_X_HarrY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:15

Ik rijd zelf op Duindigt en kom/kwam best vaak bij Meyendell. Ik vind het die nieuwe plannen echt waardeloos. Ik moet helaas werken op zondag anders was ik echt van de partij geweest!!!

TurdusMerula

Re: Actie om Meijendel te behouden voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:49

Ik kom daar wel eens om te wandelen, te joggen of te fietsen.
Geniet altijd van de ruiters, en voel vaak een lichte jaloezie, haha.
(Ik heb geen eigen oid)

Het zou echt heel jammer zijn als deze plannen doorgaan...

Kan ik ergens mee helpen als ik geen paard heb om mee te rijden?
(Heb geen paard maar ben wel een ruiter... )

Ik zal trouwens mijn klasgenootjes ook vragen, hoe meer hoe beter.

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:21

Ik zit nu te denken over of ik mee wil. Aan de ene kant leuk, wel een ervaring met zo'n grote club en ik wil ook niet dat het verdwijnt... aan de andere kant zie ik de pony nog geen anderhalf uur stappen in zo'n groot gezelschap. Die kan thuis al nauwelijks zo lang stappen ("gaaaaaan we nou!?") dus in zo'n groot gezelschap zou hij waarschijnlijk geen beste invloed zijn.
Ik kom wel binnenkort weer eens naar de kust toe, Apple. Mail je nog wel

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 23:25

Lijkt me leuk .

Ik zit er ook over te denken om mee te rijden. Om alles te paard te doen is iets teveel van het goede (duurt 2 uur voordat ik bij Duindigt ben, dan anderhalf uur stappen en dan weer 2 uur terug). Zit meer aan een constructie te denken om met de trailer heen te gaan en dan te paard terug. Dan kan knollo tijdens de terugweg wat opgebouwde spanning kwijtraken .

Ben nu nog op zoek naar iemand die dat ook wil doen. Samen heen in de trailer en samen terugrijden (want alleen terugrijden van een groep van 200 af dat gaat me echt niet lukken ).

vicky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 00:04

Ik zou wel willen als jij me op zou kunnen halen?
ik zal ff nakijken of ik dan kan.

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 00:07

Onze auto kan geen twee paarden trekken . Dus dat is helaas geen oplossing vrees ik.

In mn idee zit dus ook nog een speurtocht naar een auto die een tweepaardstrailer kan trekken .

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 00:17

Ik zou dan liever andersom doen. Eerst op mezelf een eind rijden en dan pas met die grote groep. Maar als ik zou kunnen komen dan ben ik in m'n eentje met de trailer, dus dan moet ik naar hetzelfde punt terug. Nou ja, denk toch niet dat het een goed idee is. Op z'n best zou het anderhalf uur dribbelen zijn.

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 07:57

Sjips i heb dan clinic ff verderop anders had ik zeker meegereden, vind dit echt een belachelijk plan en zeer ruiteronvriendelijk, maarja dat wij als ruiters niet belangrijk zijn hier in de regio was al langer duidelijk

JoT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 10:16

Ik kom al sinds ik een kleine meid was in Meyendel en ik kan me gewoon niet voorstellen dat de pannekoekenboerderij opgedoekt gaat worden. Als ik ergens wel geen behoefte aan heb, is het een hippe broodjeszaak. Geef mij de oude boerderij maar, met al zijn gebreken, maar ook met al zijn charme.

Naturlijk heb ook ik altijd jaloers naar alle trailers en paarden gekeken, moet toch heerlijk zijn om daar met je paard te kunnen rijden. Iedereen die meedoet met de rit wens ik dan ook veel plezier en succes!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 10:30

Goed idee, zo'n rit zeg!
Ik ben 1 keer wezen rijden daar en was erg onder de indruk, overigens hebben wij de paarden toen niet daar gestald omdat ze beide drachtig waren en wij geen risico's wilden nemen bij vreemde paarden in de buurt, dus daar kan ik weinig over zeggen!
Jammer genoeg kan ik niet meerijden met die bolle van mij omdat ze tegen die tijd bijna 10 maanden drachtig is....wel hoop ik dat jullie er een leuke rit van kunnen maken en......er moeten wel foto's gemaakt worden hoor

Veel suc6 met de actie!!!!!

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:07

Nou krijg ik wel een beetje de indruk alsof met de sloop van Meyendel meteen ook alle ruiterpaden daar verdwijnen. Daar is voor zover ik weet (correct me if I am wrong) geen sprake van. Rijden blijft dus volgens mij wel mogelijk, alleen je paard stallen en wat eten/drinken zal niet meer kunnen.

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 11:09

Klopt, de ruiterpaden blijven wel, maar de mogelijkheid om daar even op te steken met paard en al verdwijnt.

Tinuss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:13

Ik zou het ook erg jammer vinden als het helemaal weg zou gaan
Je doet er toch 2 uur over voordat je er bent en het is dan wel lekker als je even wat kunt eten en drinken.....
Zo maak je er toch een dagje uit van

Kom er vaak en ben dol op het jagersmaal

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:05

gaaf hoor dat dit wordt gedaan, ik sta met de paarden op duindigt, kom zelf redelijk vaak in meijendel en vind die plannen niet erg leuk. Renoveren best maar niet het hele geheel verplaatsen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:52

Je kunt vinden wat je wilt, maar de sfeer zelf houd je nooit terug.

Iedereen loopt daar binnen, kinderen, natte honden, modderlaarzen, het kan allemaal, en dat is juist de charme. Of de pannekoeken nou lekker zijn of niet, doet er al haast niet toe.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:41

jammer hoor ..als het weg zou gaan
ik heb daar vroeger heel wat uurtjes doorgebracht
het heeft voor mij toch iets speciaals
heb heel wat keer een jagersmaal gegeten daar

alleen de smaakpolitie zou daar overuren draaien
het is wel een onhygienische zooi

alles mooi opknappen en een nieuwe uitbater zou geweldig zijn
maar niet afbreken.. zonde