Regiokampioenschappen Lisse dit weekend afgelast ivm Rhino !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Netje

Regiokampioenschappen Lisse dit weekend afgelast ivm Rhino !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 11:25

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=24144&Pc ... omStyle=11
knhs.nl

Het regiokampioenschap Noord-Holland dressuur paarden in Lisse dat gepland staat op 18 en 19 februari, is veplaatst naar 4 en 5 maart. Reden is dat er een vorm van het rhinopheunomievirus op een stal in de omgeving van Lisse is geconstateerd. Het stichtingsbestuur van Ruitercentrum Lisse heeft in overleg met de wedstrijdcommissie van de regio Noord-Holland daarom besloten om het Regiokampioenschap dit weekend niet door te laten gaan. Voor vragen kunt u contact opnemen Geu de Jong (wedstrijdcommissie regio Noord-Holland) telefoon 06-29 15 45 30 of 0299-36 81 37.
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 17-02-06 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: post aangepast

_Dunja_

Re: Regiokampioenschappen Lisse dit weekend afgelast ivm Rhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:35

hoe lang gaat het nog duren voordat alle paarden het erf niet meer af mogen

Ik vind het wel appart trouwens, ik ben afgelopen weekend op wedstrijd geweest in heerhugowaard waar er dus geen rhino (nog) is en in de beemster dus wel al.
de beemster is dichterbij heerhugowaard dan dat lisse en hoofddorp bij elkaar liggen...
hoe komt het dat het 1 wel word afgelast en het ander niet?
Laatst bijgewerkt door _Dunja_ op 17-02-06 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:35

En nu?

Ophokplicht van Minister Veerman?
Dan wordt het straks een stuk rustiger in Wanroij...........

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:55

Met de MKZ mochten de noordelingen toch ook niet? En nou Rhino, ik vond het al vreemd dat iedereen gewoon doorging met rijden.
Er was laatst een topic van iemand die afgezegd had i.v.m. drachtige merries op stal en dat werd een beetje afgedaan als muggeziften.
Totdat de Rhino een stop maakt op jouw stal.
Op zo'n regio kampioenschap maakt de plek van de Rhino natuurlijk niet uit, wie zegt dat je buurtrailer niet van een besmette stal komt?

Barrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:14

Ik vind het wel vreemd dat het nu toch afgelast is (hoewel ik wel denk dat het beter is, want waarom zou je risico lopen).
Ik belde gisteren het wedstrijdsecretariaat van de wedstrijd in Haarlem waar ik van plan ben te gaan starten dit weekend om te vragen of het nog gewoon door zou gaan. Hij zei dat hij de dag ervoor met de KNHS gesproken had en dat de regiokampioenschappen wel gewoon gereden zouden worden. Ditzelfde gold ook voor mijn wedstrijd. Hij had wel de deelnemers van de stal(len) in kwestie afgemeld.
Ik was sowieso nog wel aan het twijfelen of ik wel zou gaan, want waarom zou je risico nemen voor een wedstrijd, maar nu de RK toch wel afgeschaft zijn...

En, als iemand iets weet over eventuele wijzigingen over de wedstrijd in Haarlem (Liedehof), houd ik mij aanbevolen.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 12:28

Er is vanochtend pas besloten dat het niet doorgaat. Ze moeten de meeste deelnemers nog gaan bellen, vandaar dat ik het hier vast heb neergezet.

Het gaat wel om de meest erge vorm van Rhino (zie persbericht bij Medisch in het topic over Rhino, laatste berichten). En omdat iedereen uit de heel NH komt en het om heel veel paarden gaat in een binnenwedstrijd, heeft men toch besloten het niet door te laten gaan (en daar ben ik súper blij om, want ik had het risico, na overleg met o.a. mijn DA, niet genomen!). Lisse - Hoofddorp ligt hemelsbreed niet zo ver van elkaar (10 à 15 km).

Ik kies altijd voor mijn paard !

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:29

Op de site staat niks... Dat lijkt me toch de eerste plek om dit bekent te maken.

kimmie1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:31

Yvette12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:40

Las het net op startlijsten.nl.

Vind het wel vreemd, de wedstrijden in de hele omgeving gaan door, ook in Haarlem, terwijl dat toch ook een pensionstal is en je moet toch een stukje door de stal om in de bak te komen! Het is wel goed hoor dat ze het niet door laten gaan, gaat toch op de gezondheid van je paard!

Lekker rustig dagje zaterdag!

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:41

Het is net als met de helmplicht.............
............. veiligheid voor alles................. zucht.

Yvette12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:45

Las net op de KNHS dat er Rhino is in Voorhout en Hoofddorp, dus lijkt me dat de wedstrijden in de omgeving allemaal worden afgelast.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:55

Als je dan LOGISCH redeneert..............
............. zouden bij de verplaatste wedstrijden van 4 maart ALLE deelnemers uit het besmette gebied NIET mee mogen doen.................
(anders besmetten die de boel alsnog....)

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:14

Ik kan me heel goed voorstellen dat de wedstrijden niet doorgaan.
Bij het Ruitercentrum in Lisse zijn ook nog eens 36 stallen gevestigd. (ik heb daar zelf ook met mijn paard gestaan)
Ik denk niet dat die mensen blij zullen zijn met een invasie van paarden ook uit besmette gebieden. Er zijn ook ruiters met paarden uit Hoofddorp geselecteerd. En als het in Voorhout ook is geconstateerd wordt Lisse aan 2 kanten bedreigd.

fresco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:16

Ik blij dat het niet doorgaat.
En dat mensen er zo laconiek over doen snap ik echt niet...
(beetje dom én naief eerlijk gezegd)

Hetja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:19

Maar het is dus echt zeker?

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:27

-> VN

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:31

De openingspost heb ik even aangepast naar de vorm van het nieuwsbericht op de KNHS-site.

Ik wil er even op wijzen dat het in dit topic NIET de bedoeling is om suggesties te wekken over eventuele aanwezigheid van Rhino op bepaalde stallen.

Als je toch iets wilt aangeven, kan dat op MD via de betreffende mods Anya of Jantien.

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:03

Op de pensionstal waar ik sta in Lisserbroek, dat naast Lisse ligt ging de wedstrijd afgelopen weekend gewoon door.

Er hing inderdaad wel een briefje dat er rhino is in de buurt bij stal X maar dat, dat geen reden was om de wedstrijd niet door te laten gaan.
Deelenemers mochten in ieder geval niet in de spuitplaats en in de stallen komen. Weet verder ook niks van rhino af dus geen idee of dit afdoende is.

QueenBeeBee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:11

Heey rhino verhalen. Het is zeker dat er rhino is in hoofddorp, en de wedstrijden schijnen nu ook in haarlem afgelast te zijn...

Veiligheid voor alles!!

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:14

SuuS1981 schreef:
Heey rhino verhalen. Het is zeker dat er rhino is in hoofddorp, en de wedstrijden schijnen nu ook in haarlem afgelast te zijn...

Veiligheid voor alles!!

Precies.
Daarom heel Noordholland maar preventief ruimen dacht ik zo...........

sjenna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:15

Ik hoop wel dat er mensen zijn die uit de regia lissen en hoofddorp komen, dat ze niet het risico nemen om toch ergens op wedstrijd te gaan en dan doel ik voor al de springkampioenschappen in Blokker dit weekend. Hoofddorp valt namelijk onder Noord Holland.
Dan verspreidt het zich alsnog. Maarja sommige mensen denken alleen maar aan hunzelf!

QueenBeeBee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:17

CGJ12 schreef:
SuuS1981 schreef:

Veiligheid voor alles!!

Precies.
Daarom heel Noordholland maar preventief ruimen dacht ik zo...........

Ik geloof dat jij je niet helemaal lekker voelt

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:25

SuuS1981 schreef:
Ik geloof dat jij je niet helemaal lekker voelt

Inenten of ruimen.
Anders blijft het dweilen met de kraan open........

Nog geen 5.4H1N variant gevonden?

QueenBeeBee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:32

inenten heeft toch niet zo heel veel nut... is net als met de griepprik bij mensen, kunt wel enten maar kan het toch wel krijgen.

Maar zonder enten hoef je het niet perse te krijgen!

QueenBeeBee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:34

of je moet in een keer de hele stal inenten... maar of dat genoeg is