Informatie-avonden Endurance

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Informatie-avonden Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 11:42

www.deronline.nl
deronline.nl (KNHS Endurancevereniging)

Voorafgaand aan het wedstrijdseizoen 2006 worden weer een aantal informatieavonden gehouden. Deze informatie-avonden zijn met name bedoeld voor mensen die nog niet goed bekend zijn met de endurancesport en meer willen weten over het rijden van endurancewedstrijden en alles wat daarbij komt kijken.

Sjoert

Re: Informatie-avonden Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 11:43

Hele bericht:

Citaat:
Voorafgaand aan het wedstrijdseizoen 2006 worden weer een aantal informatieavonden gehouden. Deze informatie-avonden zijn met name bedoeld voor mensen die nog niet goed bekend zijn met de endurancesport en meer willen weten over het rijden van endurancewedstrijden en alles wat daarbij komt kijken.

De informatieavonden worden gehouden
regio West op donderdag 9 maart te Delft door mw. Rotteveel, mw. Kruisse en mw. Duizendstra
regio Zuid op vrijdag 10 maart in het KNHS-centrum te Wanroij door mw. Hanen en mw. Van Veen.
regio Oost op vrijdag 17 maart te Heteren door dhr. Balkenende
regio Noord is bij het ter perse gaan van deze editie nog niet bekend, deze zal worden gepubliceerd op www.deronline.nl.
Aanvangstijdstip van alle informatieavonden is 19.30 uur. U kunt zich per email aanmelden op secretariaat@deronline.nl. Vermeld hierbij uw naam, welke informatie-avond u wilt bezoeken en met hoeveel personen u komt.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:34

en het noorden komt weer later....

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:04

Goh, Balkenende ook al into the endurance tegenwoordig

Reddevil_taz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:15

Waar kan ik die info vinden? Ik kan het niet vinden op www.deronline.nl?
Ik denk dat ik wel naar zo'n info dag ga. Ik ga zo ie zo naar kootwijkerbroek (kijken) en misschien inschrijven voor de Sprengenrit.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:13

het is wel handig denk ik ...maar wat moet ik me erbij voorstellen?

Andrea1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:06

ik kan het bericht ook niet vinden op de site??? of ligt dat aan mij?
Graag zou ik willen weten wanneer het in het noorden plaatsvindt....

Andrea1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:08

het noorden is wel een breed begrip......maar we wachten af!

Arabendu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:46

Bokt is zo verschrikkelijk snel dat het persbericht op de website van de Endurancevereniging nog niet is geplaatst.

Het zijn dus informatie-avonden over de endurancesport waarbij er dus wordt verteld vanaf wat endurance inhoudt tot en met het daadwerkelijk rijden van een endurancewedstrijd.

maccie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 08:15

owh leuk daar wil ik wel heel graag heen..

Arabendu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:17

Arabendu schreef:
over de endurancesport waarbij er dus wordt verteld vanaf wat endurance inhoudt tot en met het
daadwerkelijk rijden

van een endurancewedstrijd.

Zie dat dit kan worden gelezen als dat er die avond ook een endurancewedstrijd wordt gereden. Dit is dus niet het geval! Wel wordt er verteld over hoe een endurancewedstrijd precies in elkaar zit, en een heleboel handige weetjes van training, de dagen voor de wedstrijd, de wedstrijd zelf en ook de controle en de arbeid de dagen na de wedstrijd, alsook uitrusting, harnachement, grooming, reglement en antwoord op al je andere vragen.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 23:02

Na aanmelding gaan ze je de exacte locatie doorgeven?

Elpharo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 12:00

Hee. klinkt best heel leuk...ik wil het einde van dit jaar ook gaan starten maar vind het allemaal nogal moeilijk, ik weet niet precies hoe de conditie van het paard (en mezelf!) moet zijn voordat ik kan starten...arabendu, ik zag op je profiel (even off-topic: wat heeeerlijk dat je zoveel verschillende dingen met je paard doet, wat een prachtbeest en wat een vreselijk leuke pony heb je voor je dochter!) dat je klasse vier mag starten...hoe lang heb je er nou over gedaan om daar te komen? Is denk ik wel wat tijd overheen gegaan of niet? Mijn in april 5 jarige ruin is nu sinds een maand of drie lekker aan het werk...is het dan verantwoord om aan het eind van de zomer een keer te starten? Over zijn spieren en conditie maak ik me niet zoveel zorgen als ik zo door ga, maar zijn pezen? Ik wil al sinds ik hem ben gaan fokken endurance rijden en nu het bijna kan vind ik het best spannend. Ik denk dat ik naar Delft ga naar die meeting....gaan er nog meer mensen? Buiten dat het leerzaam is, zal het ook best heel gezellig zijn of niet?

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:54

Ik ga denk ik naar de informatieavond in het noorden. Ik zal zo eens op de der-site kijken of al bekend is wanneer dat is. Gaan er nog meer mensen naar deze avond in het noorden?

Andrea1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 15:43

Ik denk erover om samen met een vriendin heen te gaan. We hebben afgelopen twee jaar aan de kennismaking ritten meegedaan in Onstwedde. We denken erover om toch meer ritten mee te gaan doen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:16

Elpharo, ik denk dat ik ook naar de bijeenkomst in Delft ga, lijkt me erg leuk en interessant!

Elpharo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:01

Hee Anique...lijkt me gezellig...ik moet tegen die tijd nog maar even goed naar je foto's op je profiel kijken, dan weet ik ook hoe je eruit ziet...heel misschien heb ik dan inmiddels ook wle een of een paar foto's staan in mijn profiel, maar ik beloof niets...zo druk zal het toch ook niet zijn dat we niet even hallo kunnen zeggen? Je zou mijn eerste bokker-meet zijn. Hihi...bij jou niet, da's duidelijk Misschien gaat Miran ook nog wel mee....9 maart toch? Voor jou is het misschien wel om de hoek!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 07:51

Als je op de DER-site links bovenin Nieuws aanklikt, gaat het tweede artikel dat je dan krijgt over deze dagen. Erg interessant, ik ben zelf ook naar zo'n avond geweest en volgens mij heb je er als beginnend endurance-ruiter best wel wat aan!

Arabendu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:05

Elpharo, offtopic bedankt, altijd leuk om te horen. In principe ben ik 8 jaar geleden begonnen met endurance en vorig jaar klasse 4 gereden. Nu heb ik de eerste jaren maar 2 of 3 wedstrijden per jaar gereden en alleen maar om mijn paard fris in zijn koppie te houden voor het dressuurwerk. We hebben ook 2 sabbatical jaren gehad gehad wegens blessures (ene keer paard, andere keer ruiter). Als je je richt op de endurance moet je wel minimaal drie jaar uit trekken om je paard goed op te leiden zodat hij de langere afstanden aankan. Qua conditie kun je een paard heel snel goed krijgen om veel kilometers te kunnen maken, maar de botten, pezen en spieren (oa het hart) hebben hun tijd nodig om dit zonder problemen aan te kunnen. Als je nu met je paard lekker aan het werk bent kun jij aan het eind van de zomer makkelijk een klasse 1 rijden, gewoon een rustig laag tempo rijden, dan kunnen jij en je paard genieten van de rit en een hele berg ervaring op doen met een minimaal blessurerisico.

De info-avond die ik vorig jaar heb meegemaakt (1e avond West) was heel gezellig en gezien de reacties van de deelnemers ook heel leerzaam. Dit jaar ben ik te vinden in Zuid.

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:01

@ Andrea 1981; ik heb vorig jaar meegedaan aan de kennismakingsrit in Onstwedde, en dat is me heel erg goed bevallen. Vandaar dat ik ook naar die avond wil.

Andrea1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 13:35

het zal mij benieuwen waar het hier in het noorden is en wanneer....ik hou de boel in de gaten....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 22:01

Elpharo, nee, voor mij zou het idd niet de eerste keer zijn doet me eraan denken dat ik mn lijstje alweer moet updaten

voor mij is het idd om de hoek, moet alleen het precieze adres nog even opzoeken!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:15

Het is niet in Delft maar in Nootdorp. Hippisch centrum Nootdorp om precies te zijn.
Maar ook dat is vlakbij, toch??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 00:01

hmmmm, ja als je een auto hebt wel ja ik denk dat het voor mij een uur a anderhalf uur fietsen is, zal dan nog wel even kijken of ik kan komen

maar er stond toch wel dat het in delft zou zijn?

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:52

Uhm........tja....... maar dat was een klein foutje zeg maar......(van mij om precies te zijn.......sorry!!!