Ontsnapte paarden dood na aanrijding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Ontsnapte paarden dood na aanrijding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 09:36

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 09:39

He jakkes. Het lijkt wel of je dit soort verhalen steeds meer hoort! Verschrikkelijk...

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 09:43

ah bah, verschrikkelijk!!, dat plaatje ook..

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 09:43

Vreselijk. Ook erg voor de bestuurder...en voor de eigenaren van het paard. Al is het dat niet echt, zij hadden de paarden beter in de gaten moeten houden.

IndianSummer

Re: Ontsnapte paarden dood na aanrijding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 09:51

Bah! Lijkt me echt verschrikkelijk om zulke dingen van dichtbij mee te maken! Ik weet niet of het zo is, maar volgens mij gebeurd dit de laatste tijd stukken vaker dan vroeger!

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 09:52

Dus omdat zij de paarden niet in de gaten hebben gehouden is het voor de eigenaren niet erg? Wat dacht je van des te erger? Jezus zeg, als het mijn paarden waren zou ik het al verschrikkelijk vinden (understatement) en ik zou me er nog eens enorm schuldig bij voelen ook! Het blijven paarden, vluchtdieren. Misschien heeft iemand met de omheining geknoeid, misschien zijn ze geschrokken en er simpelweg door= of overheen gegaan. Ze zullen echt het hek niet opengezet hebben.

Vreselijk voor alle betrokkenen, gelukkig heeft de vrouw alleen iets aan haar hand en is ze er verder zonder kleerscheuren vanaf gekomen...

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 09:54

CocoChanel schreef:
Al is het dat niet echt, zij hadden de paarden beter in de gaten moeten houden.

Ik snap de zin niet helemaal, maar volgens mij kan het elke paardenhouder wel eens overkomen dat een paard uitbreekt. Daar kun je volgens mij niet altijd wat aan doen. Het lijkt me al erg genoeg voor de eigenaren van het paard en de pony.

Of het vaker voorkomt weet ik niet, het kan natuurlijk ook zijn dat dit soort berichten vaker geplaatst worden nu.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 09:55

Zal wel combinatie van zijn... Meer paarden (dus het komt vaker voor) plus meer plaatsen...

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 09:56

Sylvia schreef:
Dus omdat zij de paarden niet in de gaten hebben gehouden is het voor de eigenaren niet erg? Wat dacht je van des te erger? Jezus zeg, als het mijn paarden waren zou ik het al verschrikkelijk vinden (understatement) en ik zou me er nog eens enorm schuldig bij voelen ook! Het blijven paarden, vluchtdieren. Misschien heeft iemand met de omheining geknoeid, misschien zijn ze geschrokken en er simpelweg door= of overheen gegaan. Ze zullen echt het hek niet opengezet hebben.

Vreselijk voor alle betrokkenen, gelukkig heeft de vrouw alleen iets aan haar hand en is ze er verder zonder kleerscheuren vanaf gekomen...

Wat ik van onze merrie weet is dat als ze hengstig is en ze ruikt een hengst ze overal over- en doorheen gaat. Wat moet ik doen? Haar opsluiten? Hier heeft ze nog nooit ook maar een teken gegeven van dat ze dat van plan was. Maar ja, ik kan haar niet 24 uur per dag in de gaten houden he.

Dus ik ben het met je eens. Je kunt niet zomaar even de conclusie trekken dat het 'niet opletten' was.

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 10:09

Wat erg! Die vrouw zal ok wel de schrik van haar leven gehad hebben! Pff.. Sterkte aan de nabestaanden..

En over dat stukje van Cocochanel.. Net of die eigenaren die ooit hadden zien aankomen! Ik denk dat ze ook liever gewooon hun paarden op stal hadden gehad dan ze nooit meer te zien!Dus dat van beter opletten, dat vind ik niet erg logisch..

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 10:19

Ooow jeetje wat erg zeg!

Ik vind de opmerking van Cocochanel echt belachelijk! Soms kan je er gewoon niks aan doen!
Zo ging ik gister de jonge paarden uit de paddock halen en die dachten wel even met zn allen over mij heen te kunnen denderen, gelukkig kon ik ze net op tijd terug meppen (ja, sorry, mag geen paarden slaan, maar op zo'n moment maakt dat mij niks uit), ookal is het erf helemaal afgesloten en kunnen ze de weg niet op, maar op dat moment besef je wel dat je het nou eenmaal niet altijd allemaal in de hand hebt!
Ik vind het des te erger voor de eigenaresse!!

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 10:21

Nou mijn merrie heeft gister ook een flinke schop gehad hoor toen ze meende over me heen te kunnen rennen. Heb haar echt een flinke trap gegeven. Sodemieter op zeg, het is wel 600 kilo paard dat over je heen dendert. Zij geen respect, prima, dan ik ook geen respect. Daarna was ze wel weer heel lief trouwens . Ik denk maar zo, in de natuur krijgen ze die mep ook hoor. Verschil is alleen dat ze hem dan voelen en die voet van mij waarschijnlijk niet heel veel pijn veroorzaakt . Een kriebeltje misschien

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 10:22

Het lijkt mij op zich nu wel duidelijk hoe wij over die bepaalde post denken.
Misschien heeft de bewuste poster zich ongelukkig uitgedrukt.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 10:29

Wat een drama!!
Het is mijn grootste angst om een paard aan te rijden,of te horen te krijgen dat mijn eigen paard is aangereden!
Ze is al eens ontsnapt,(opgejaagt door een hond en door het draad gerend) en heeft toen een nachtelijke wandeling van zo'n 5 uur gemaakt.
Ik was zooooo blij dat er niks gebeurd is toen,maar het had veel anders kunnen aflopen...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 10:42

vreselijk vreselijk.... om zo je geliefde dieren te moeten verliezen én om een dier aan te rijden, wie zit hier nu op de wachten?

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:04

Bah wat een ellende.
Zo je diertje verliezen
Nee moet er niet aan denken.
Sterkte voor de eigenaren..

PridesRanch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:21

Vaak gaan paarden door een omheining door een externe factor. Een hond die je wei in duikt en naar pezen hapt, een stuk vuurwerk dat je wei in is gegooid, dat soort dingen. Een paard kan mijn inziens door elke omheining heen als ie echt wil. Als je als eigenaar een zo goed mogelijk omheining hebt, en ze gaan daar toch doorheen, dan kan je ze weinig kwalijk nemen. Ik denk dat een paard als ie mag kiezen liever met plezier jaren in de wei loopt en dan zo om het leven komt, als dat je 'm zijn leven lang opsluit in een box zonder openstaand bovenluik. (Ik ken zo al 2 paarden die onder invloed van meerdere factoren over hun bovenluik heen klommen, dus dan moet je daar ook al rekening mee houden)
Triest dus, dit soort situaties, zeker voor de eigenaren,en ik hoop het never nooit mee te hoeven maken.

wyko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:25

Dit is zeker erg, niemand doet zoiets expres, dus de eigenaren zijn ook niet direct schuldig.
En dan is de bestuurder van de auto er nog erg goed vanaf gekomen want ik ken ook andere verhalen. En dan zou het nog beroerder zijn.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:31

Vreselijk zeg! ..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:51

Ik zag het op tv..
Ik schrok echt dik toen ik las; Oosterringweg..
Mijn verzorg staat daar..
Het is aan de andere kant van die weg gebeurd..
iig nie tmijn verzorg..
Wel erg voor die mensen..

Anke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:58

Het kan inderdaad als 'lolletje' gedaan zijn door jongeren of de omheining was misschien slecht of ze zijn zo geschrokken dat ze er door of overheen zijn gegaan, maar maakt niet uit om wat voor een reden ze op straat zijn belandt! Ze zijn nu dood....en denk dat dit een van de ergste dingen is dat je kan overkomen, om je paard zo te moeten verliezen!
Ik leef ook mee met degene die in de auto zat, wat aan nachtmerrie!!!

Juliette_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 13:05

ahh wat erg!

weer al t gebeurd ineens wel erg vaak hoor

t zal maar je paarden zijn lijkt me verschrikkelijk

en die vrouw heeft ook voor altijd een trauma

vind het egt verschrikkelijk

miss_abo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 13:47

Vreselijk!! Die foto ook..

Ongelofelijk wat er af en toe gebeurd..

Ik wens de eigenaren en de vrouw in die auto heel veel sterkte..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 13:50

o dit is echt erg... dia arme paarden! En ook de eigenaar en de automobilist... helaas gebeurt het wel vaker....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 14:00

Brrrr, je moet er toch niet aan denken dat je zoiets zelf overkomt. Wat een akelig ongeluk.

Ik denk dat je zulke berichten vaker hoort doordat er meer aandacht aan geschonken wordt in de media. (en bokt) Daarnaast zijn er steeds meer malloten die draden doorknippen etc.