Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Afhankelijk van de hoeveelheid mest dient de klant een relatienummer (voorheen mestnummer) aan te vragen bij LNV. Dit gaat niet zozeer particulieren aan als wel kleinere bedrijven
Klinkt dus eerder als een mestvervoerder die een gat in de markt ziet om de prijzen flink te verhogen.Citaat:Zo ziet bijvoorbeeld mesthandel Kroon uit Waarland zich genoodzaakt de prijs voor mestafvoer fors te verhogen.
gouda schreef:Hobbymatige mensen (tot 6 paarden geloof ik) hoeven toch niet meer te gaan betalen voor de mestafvoer? Die krijgen toch juist neit met de nieuwe mestwet te maken?
Sugarmiss schreef:Ik heb kort geleden nog geïnformeerd en zou voor 10 m3 ongeveer Euro 200 gaan betalen.
Wat betalen jullie nu dan ??
MotherGoose schreef:Ik denk dat we als manegeruiters door de nieuwe mestwetgeving goed benadeeld zullen worden. Alhoewel ik zelf geen eigen paard heb, betaal ik dit jaar zowiezo voor losse lessen 12% meer lesgeld, mede dankzij de nieuwe mestwet.
naiade schreef:Waar kom je er achter hoe je je op moet geven etc.
Hoe moet je dat doen?
Kendra schreef:Het vreemde is dat ik de regelgeving zoals in het artikel staat beschreven (dat je met iedere vracht over de weegbrug moet en moet bemonsteren) nergens ben tegengekomen.