Paard botst tegen auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Paard botst tegen auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 20:52

http://www.pzc.nl/regioportal/PZC/1,147 ... 4_,00.html
pzc.nl

Hele bericht vanwege inlogservice:

SINT-GILLIS-WAAS - De politie van Stekene en Sint-Gillis-Waas moest gisterochtend na verschillende meldingen uitrukken voor een niet alledaagse klus. Twee paarden waren uitgebroken in de omgeving van de parallelweg van de Expresweg. In de Kluizendijkstraat in Sint-Gillis-Waas liep één van de paarden plots de rijbaan op. Een automobilist kon de viervoeter niet meer ontwijken. Bij de aanrijding die volgde, raakte het paard lichtgewond. Na enige tijd kregen de agenten de paarden te pakken.
De eigenaar, die in de tussentijd op de hoogte gebracht was, bracht zijn dieren terug naar de wei.

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 20:55

Dat is niet echt leuk! een meisje die ik ken haar paard was ook uitgebroken maar dat paard was ook tegen een auto aangeknald. dat paard het het niet overleefd.
ze hebben nog geluk

Djuukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:04

Ik ben blij dat het nog goed is afgelopen. Bij ons op de manege is een paar jaar terug er door overleden.

Sindbad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:11

blij dat het alleen maar licht gewond is..
mijn paarden zijn ook een keer uit de wei gebroken. en zijn ook de auto weg op gegaan. het was wel in het spit uur.. maar gelukkig kwam er toen niet zo veel verkeer aan. ze liepen op de n966...
ik schrok me dood toen ik ze zo uit de wei zag vliegen. ze belanden op het fietspad en sprongen via de greppel op de weg. na een halve kilometer op de weg gerent te hebben zijn ze het fiets pad op gegaan. en hebben daar nog een stuk gedraafd. netjes zij aan zij alsof ze rustig op een buitenritje waren.. met halster en vliegendeken op.
ik ben blij dat ze niks hadden. ik kreeg echt een hartverzakking.

Coberlina

Re: Paard botst tegen auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:25

hey
ik weet welke paarden het zijn, die eigenaar zit bij me in de club. Het 4jarige paard was uit zijn weide uitgebroken, naar een ander paard. En samen waren ze ook uitgebroken en de weg op gerend. Die 4 jaar is vrij zwaar gewond en staat nog in de dierenkliniek van Moerbeke.
xxx

shron_silver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:02

gellukig zijn de paarden niet dood en de automobilist ook niet.!
het kan erger een paar maanden, zijn er ook 2 paarden uitgebroken dat was bij een dorp verderop als waar wij wonen. de paarden liepen over de weg en een is er tegen een auto geknalt, het paard was opslag dood en de automobilist ook! Echt erg..! zoiets is gelukkig nog nooit met mijn paarden gebeurt!

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 01:01

Pff idd..

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 01:21

oef... gelukkig is het nog redelijk goed afgelopen. hopen maar dat het gewonde paardje helemaal herstelt.
ik heb het ook ooit gehad toen ik aan het rijden was. mijn paard draaide ineens om, vlak naast een auto. zat hij met zijn kont op die auto! wij kwamen met de schrik vrij, de auto had een flinke deuk in de motorkap en de wielkast...

Black2000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 12:36

gelukkig is het goed afgelopen! Bij ons zijn de paarden ook wel eens uitgebroken en toen renden ze naar het grasveld van de buren, dat was wel lachwekkend: een hele kudde van 5 paarden in hun tuin! De buurvrouw was er niet blij mee, maar wij konden alleen maar lachen, we waren blij dat ze gras gingen eten en niet de straat op, hahaha

ELINEXTIRZA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 13:07

Gelukkig dat het paard niks had! En de bestuurder ook niet. Bij ons was vorig jaar een paard daardoor dood gegaan. Bij de st frans.. Hij was uitgebroken ( ze waren aan het mennen met hem ) en toen liep hij zo tegen een auto aan.

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 15:29

Citaat:
Dat is niet echt leuk! een meisje die ik ken haar paard was ook uitgebroken maar dat paard was ook tegen een auto aangeknald. dat paard het het niet overleefd.
ze hebben nog geluk

Ja wel geluk idd. Je schrikt wel als je dat hoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 15:32

Daar zal die automobilist blij mee geweest zijn. Voor hetzelfde geld rij je je hartstikke dood doordat een ander zijn paarden niet binnen kan houden. En de dieren hebben het zelf gelukkig ook overleeft.

Jammer dat veel paarden eigenaren blijkbaar te weinig waarde hechten aan hun paard. Ze zetten ze overal maar neer en het lijkt ze niet veel te interesseren of ze daar nu wel of niet veilig staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 16:56

Ja ,de eigenaar dacht natuurlijk laat ik nu eens wat leuks doen en mijn paarden op de expresweg loslaten

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 17:35

Die van mij zijn ook wel is ontsnapt maar ze zij gelukkig naar de buren gegaan. Iemand had dus zomaar het hek open gedaan

Sorry hoor sorane maar ik denk eigelijk niet dat die eigenaar er wat aan kan doen. k vin het een beetje lullige opmerking.

IloveShets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 17:47

Sorane: Volgens mij kan jij niks normaal zeggen, of wel?

Onze ponys zijn ook x ontsnapt, snachts. Heeft me tante en oom(800 meter verderop) ze gevangen en in de wei bij hun gezet.

Dan schrik je wel zeg, als er ineens een paard over de weg loopt!

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 18:10

Dat is wel even schrikken, gelukkig gaat het goed! Wat was er met de bestuurder van de auto?

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 18:48

Oei, dat is nog best dichtbij!! Gelukkig dat het goed is afgelopen. Tenminste, ik weet niet hoe het nu met het paard gaat dat in Moerbeke staat??

Amina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 19:12

Dat is toch wel heel dicht bij mij in de buurt !
Kent iemand de eigenaar van het paard ?

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 19:19

KimS schreef:
hey
ik weet welke paarden het zijn, die eigenaar zit bij me in de club. Het 4jarige paard was uit zijn weide uitgebroken, naar een ander paard. En samen waren ze ook uitgebroken en de weg op gerend. Die 4 jaar is vrij zwaar gewond en staat nog in de dierenkliniek van Moerbeke.
xxx

jeetje wat erg zeg, heet de eigenaar Bader met zn achternaam???

Annick

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 20:39

Sjoert schreef:
http://www.pzc.nl/regioportal/PZC/1,147 ... 4_,00.html
pzc.nl

Hele bericht vanwege inlogservice:

SINT-GILLIS-WAAS - De politie van Stekene en Sint-Gillis-Waas moest gisterochtend na verschillende meldingen uitrukken voor een niet alledaagse klus. Twee paarden waren uitgebroken in de omgeving van de parallelweg van de Expresweg. In de Kluizendijkstraat in Sint-Gillis-Waas liep één van de paarden plots de rijbaan op. Een automobilist kon de viervoeter niet meer ontwijken. Bij de aanrijding die volgde, raakte het paard lichtgewond. Na enige tijd kregen de agenten de paarden te pakken.
De eigenaar, die in de tussentijd op de hoogte gebracht was, bracht zijn dieren terug naar de wei.

hoi,

Pff ben blij dat het goed is afgelopen allemaal zou je eigen paard zijn bah.

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 21:02

Dus jullie zetten je paard ook in een weide zonder even te kijken of het dier daar wel veilig staat?

Dat gebeurd namelijk wel, anders neemt zo'n dier de benen niet.

Als je je paard maar klakkeloos in een weiland gooit zonder de omheining te controlleren dan denk je niet genoeg om het welzijn van je paard en andere mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 21:47

Flauwe kul,bij ons zijn ze een keer geschrokken en met zijn alle( 8 stuks )door de omheining gegaan.Ze zijn in volle galop vanaf het zand pad een drukke verkeersbaan op gegaloppeerd richting het volgende dorp ,gelukkig zijn ze net voor een groot kruispunt bij een café het erf opgedraait.Paarden zijn nu eenmaal geen machines, en ongelukken kunnen altijd gebeuren.Voor het zelfde geld had deze man een degelijke omheining en zijn ze er ook doorgedenderd,dat weet jij niet dat weet ik niet.je kan mensen niet zomaar van nalatigheid beschuldigen.

Ugene2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 23:52

Gelukkig leven de paarden en de automobilist nog! Ik hoop dat het met het paard wat in de kliniek staat ook goed gaat .

Sorane schreef:
Dus jullie zetten je paard ook in een weide zonder even te kijken of het dier daar wel veilig staat?

Dat gebeurd namelijk wel, anders neemt zo'n dier de benen niet.

Als je je paard maar klakkeloos in een weiland gooit zonder de omheining te controlleren dan denk je niet genoeg om het welzijn van je paard en andere mensen.

Sorry, maar mijn paard is ook vaak genoeg uitgebroken, over hekken springt hij zonder moeite heen. Daarom staat hij ook niet meer los in een met hekken omheinde bak oid. Dus stond hij de keer erna in een paddock met schrikdraad. Helaas is hij zo slim om (terwijl het aanstaat) er gewoon tussendoor te glippen. En dat schrikdraad zit dus zo dat er (zeker) geen paard van 1.69 tussen/onderdoor kan. Sinds ik dat weet staat hij ook alleen nog buiten als ik er zelf bij ben...

Ik bedoel het niet banketstaaf, maar wil hiermee zeggen dat er paarden zijn die gewoon overal uit weten te ontsnappen. En als je dat niet weet kan je er nou eenmaal niks aan doen....

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 10:59

Dit is niet zo ver van mijn werk..Het zal je maar overkomen als automibilist.

marloe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 14:41

Ze hebben geluk gehad idd!

Een paar jaar geleden bij de 'buren' van de mensen waar mijn paard staat ook. Die pony is toen ook aangereden en heeft het niet overleeft... De automobilist wel.